کد خبر: ۱۴۱۷۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹

جلالی: جاسوس آمریکایی در ایران محاکمه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاظم جلالی در گفت‌وگو با مهر در واکنش به درخواست آمریکا مبنی بر استرداد جاسوس آمریکایی به ایالات متحده اظهار داشت: این درخواست سخنی وقیحانه و طنزی تلخ است.

نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی افزود: مقامات آمریکایی با کمال وقاحت جاسوس و هواپیمای جاسوسی به مرزهای ایران می‌فرستند و با کمال بی‌شرمی اعلام می‌کنند باید هواپیما و جاسوس ما را بازگردانید.

وی با بیان اینکه اوباما در شرایط سختی قرار دارد تصریح کرد: بحران شدید اقتصادی در آمریکا و شرایط سخت دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو موجب شده دموکرات‌ها تبلیغات سیاسی ناشیانه‌ای را آغاز کنند.

جلالی تصریح کرد: چه‌طور می‌شود آمریکایی‌ها بعضی شهروندان ایرانی را می‌ربایند و سالیانی آن‌ها را در حبس نگاه می‌دارند اما در مقابل یک جاسوس آمریکا که توسط نیروهای اطلاعاتی ما دستگیر شده رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند این فرد باید آزاد شود.

وی با تاکید بر اینکه این درخواست نوعی بی‌شرمی در ساحت سیاسی است اظهار داشت: جاسوس آمریکایی مجرم است و باید بر ساس جرمی که مرتکب شده محاکمه شود. 

وزارت خارجه آمریکا از تهران خواست تا جاسوس بازداشت شده در ایران را به واشنگتن تحویل دهد.
 
"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که دولت آمریکا خواستار دسترسی به "امیر میرزا حکمتی" از طریق سفارت سوئیس است.

شنبه هفته جاری وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از بازداشت جاسوس ایرانی‌تبار سازمان سیا خبر داده بود.

این درخواست آمریکا در حالی مطرح می‌شود که به تازگی جمهوری اسلامی ایران سه تبعه آمریکایی را که به اتهام جاسوسی بازداشت شده بودند، آزاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین