کد خبر: ۱۴۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۷

وال‌استریت ژورنال: «جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشریه وال‌استریت ژورنال فیلم “جدایی نادر از سیمین” ساخته اصغر فرهادی را به‌عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ سینمای جهان معرفی کرد.

فیلم جدایی نادر از سیمین در ادامه افتخارآفرینی‌های جهانی اش در آستانه‌ برگزاری اسکار، بالاتر از برنده نخل طلای کن و فیلم جدید وودی آلن به‌عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ از سوی نشریه وال استریت ژورنال انتخاب شد.

” جو مورگن استرن”، منتقد سینمایی این نشریه در توصیف “جدایی نادر از سیمین” نوشته است: “شاید شما چیزی از این فیلم نشنیده باشید، چراکه ۳۰ دسامبر اکران خواهد شد. اما من پس از تماشای آن در جشنواره تلورید، این فیلم را یک شاهکار در کلاس جهانی نامیدم و جمعه آینده پس از آغاز اکران آن، این تعریف و تجمید را بیشتر خواهم کرد.”

جدایی نادر از سیمین که این روزها با درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود، انتظارها برای موفقیت در جوایز اسکار ‌۲۰۱۲ را بالا برده است، نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب شد.

برنده‌ جایزه‌ خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره‌ برلین طی هفته‌های گذشته برنده‌ی چندین جایزه‌ی جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و ماه گذشته در جوایز سالانه‌ آسیا ـ پاسیفیک بهترین فیلم سال ‌۲۰۱۱ شناخته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین