کد خبر: ۱۴۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

گورباچف از پوتین خواست فورا کناره‌گیری کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آخرین رهبر اتحاد جماهیرشوروی سابق از ولادیمیر پوتین خواست به تقاضای تظاهرات‌کنندگان توجه کرده و از سیاست کناره‌گیری کند. 

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیرشوروی سابق از ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر این کشور خواست به دنبال شرکت در انتخابات ریاست‌‌جمهوری برای سومین دوره نباشد. 

وی خطاب به تظاهرات‌کنندگان و در مصاحبه با شبکه رادیویی "مسکو اکو" اظهار کرد: من به ولادیمیر پوتین توصیه می‌کنم همین حالا از کار خود کناره‌گیری کند. او سه دوره در راس قدرت بوده است؛ دو دوره به عنوان رئیس‌جمهوری و یک دوره به عنوان نخست‌وزیر. گمان می‌کنم همین سه دوره کافی است. 

گورباچف ۸۰ ساله یکی از منتقدین اصلی انتخابات دوما که در چهارم دسامبر سال جاری برگزار شد، به شمار می‌آید. 

گورباچف تاکید کرد: نتایج این انتخابات باید ملغی شود و انتخابات جدیدی بدون تقلب برگزار شود. 

به نوشته روزنامه دیلی میل، وی در ادامه خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات نشان دهنده عزم و اراده مردم نیست، در نتیجه باور من بر این است که آنها (رهبران روسیه) تنها می‌توانند یک تصمیم بگیرند و آن لغو نتایج انتخابات و برگزاری انتخابات جدید است. 

آخرین رهبر اتحاد جماهیرشوروی سابق با اشاره به ضرورت کناره‌گیری پوتین اظهار داشت: پوتین باید همان کاری را بکند که من ۲۰ سال پیش انجام دادم. در صورتی که او اکنون از سمتش کناره‌گیری کند، به خاطر کارهای مثبتی که در طول ۱۲ سال حضورش در راس قدرت انجام داده، همواره در یاد مردم خواهد ماند. 

گورباچف در ادامه گفت: به نظر می‌رسد دولت روسیه در حال حاضر دچار سردرگمی شده است. آنها نمی‌دانند باید چه کنند. آنها تلاش می‌کنند از منجلابی که در آن گرفتار شده‌اند، رهایی یابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین