کد خبر: ۱۴۱۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
در مناظره با مصطفی کواکبیان

ذوالنور: رهبری به احمدی‌نژاد گفت می‌‌توانی استعفا دهی

جراحی جریان انحرافی برای نظام تبعات دارد/ مهدوی‌کنی در رأس جبهه اصول‌گرایی قرار دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذالنور، شامگاه شنبه در مناظره با مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری در محل سالن امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس قم، بعد از سخنان کواکبیان مبنی بر این که امیدواریم اصول‌گرایان به وحدت برسند، اظهار داشت: آقای کواکبیان برای آیت‌الله مهدوی‌کنی و دیگر اصول‌گرایان تعیین تکلیف کردند، در حالی که بهتر است ایشان، اول در مورد جبهه اصلاحات صحبت کند که قبری هم از آن باقی نمانده تا ما بر سر آن فاتحه‌ای بخوانیم؛ از این‌رو اگر آقایان به فکر نجات جبهه اصلاحات باشند، بهتر است.

وی با اشاره به سخنان کواکبیان مبنی بر این که اعضای جبهه پایداری حرف آیت‌الله مهدوی‌‌کنی را گوش نمی‌کنند، گفت: اصول‌گرایی با اشخاص تعریف نمی‌شود، بلکه اصول‌گرایی یک خط کش و شاقول است و ما با آن ابزار افراد را می‌سنجیم.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این بخش از سخنان کواکبیان مبنی بر این که انتظار داشتیم با توجه به جایگاه آیت‌الله مهدوی‌کنی که ریاست مجلس خبرگان را بر عهده دارد، فراجناحی می‌بود، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی در رأس جبهه اصول‌گرایی که مبنایش یک گفتمان است قرار دارد. یعنی پاسداری از اهداف و اصول انقلاب اسلامی و شخصیتی مانند ایشان قطعاً فراجناحی است؛ اما نمی‌شود کسانی که ۱۸۰درجه با انقلاب زاویه دارند را بگویند، شما داخل انقلاب هستید.

وی با اشاره به این بخش از سخنان کواکبیان مبنی بر این که اصول‌گرایان به خودی خود گرفتار اختلاف هستند و از این جهت اختلافات‌شان کار اصلاح‌طلبان نیست، گفت: این‌که اصلاح‌طلبان به دنبال اختلاف میان اصول‌گرایان هستند، چیزی نیست که بتوان مخفی کرد.

ذالنور در ادامه سخنان خود با بیان این که اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه حیات قبلی خود را ندارند، گفت: اصلاح‌طلبان در حال حاضر مضطرب هستند و نمی‌دانند درخصوص انتخابات چه تصمیمی بگیرند؛ حتی رسانه‌های بیگانه هم می‌گویند آن‌ها شفاف نیستند.

وی افزود: اگر اصلاح‌طلبان یک درصد احتمال پیروزی می‌دادند به‌طور قطع، با قدرت وارد انتخابات می‌شدند، اما چون احتمال پیروزی نمی‌دهند، نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند. البته آن‌ها فکر می‌کنند که اگر افراد ناشناخته اصلاح‌طلب در برخی شهرها نامزد شوند، شاید رأی بیاورند.

این کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اصلاح‌طلبی یک بدن بی‌سر است و خودشان به این موضوع اعتراف دارند؛ یعنی آن‌ها یک تشکل از هم پاشیده‌اند که برخی می‌گویند بهتر است در انتخابات وارد شویم و برخی می‌گویند وارد نشویم.

وی با بیان این که آقای خاتمی گفته اصلاح‌طلبان بیایند یا نیایند، ۶۰درصد مردم در انتخابات مجلس نهم شرکت می‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان چند فکر با خود می‌کنند، یکی این که شانس پیروزی خود را کم می‌بینند، یکی این که می‌خواهند حضور حداکثری مردم در انتخابات را کمرنگ کنند و در نهایت این که نظام را بترسانند که اگر ما اصلاح‌طلبان نیاییم، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کم خواهد شد، تا در نتیجه شورای نگهبان کاری کند که افراد از فیلتر شورای نگهبان به راحتی عبور کنند؛ همچنین اختلاف اصول‌گرایان هم راهبرد اصلاح‌طلبان در این انتخابات است.

ذالنور، بعد از سخنان کواکبیان، یعنی در بخش دوم سخنان خود در پاسخ به این سؤال مجری برنامه مبنی بر این که با توجه به مشکلات اقتصادی مردم و از جمله بیکاری و تورم موجود، چه تضمینی وجود دارد که مردم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند؟ گفت: مردم از اول انقلاب حضور پرشوری در انتخابات‌ها داشتند و این به میزان آب و نان آنان نبوده است.

وی افزود: اگر چه امروز هم وضعیت موجود مردم مطلوب نیست، اما ملاک حضور مردم در پای صندوق‌های رأی این چیزها نبوده که اگر معیشت‌مان سخت شد در انتخابات نباشیم.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان انتقادی کواکبیان مبنی بر این که در انتخابات پیش رو باید به مشارکت حداکثری اندیشید و نگاه حذفی نداشت، گفت: نگاه من، نگاه حذفی نبود، بلکه اتفاقاً آن‌هایی که برای حضور مردم در انتخابات شبهه ایجاد می‌کنند و می‌گویند لیست انتخاباتی نمی‌دهیم، نگاه حذفی دارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم معطل نگاه این و آن به انتخابات نیستند و خودشان در انتخابات می‌آیند.

ذالنور گفت: اعتقادم بر این است که آن سلسله‌جنبان‌ها که فکر می‌کنند مردم همراه آن‌ها هستند و مردم را به یک مسیر خاص دعوت می‌کنند، مشکل ما با آن هاست.

وی تصریح کرد: نظام، نگرانی از اشتباه مردم ندارد، چون نیت‌های مردم پاک است اما شاید در مصداق‌شناسی اشتباه کنند. پس کسانی هم که به میرحسین موسوی رأی دادند هم کار درستی کردند اما باید راه را از کسانی که با بیگانگان بودند جدا کرد و مردم هم در ۹دی همین را گفتند.

این فعال سیاسی، با اشاره به سخنان کواکبیان مبنی بر این که ما خط امامی هستیم و به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌اندیشیم، گفت: خط امام(ره) خطی است که رهبری در ۱۴خرداد سال گذشته، مبانی آن را تبیین کردند و هر‌کس به آن شاخص‌ها نزدیک‌تر باشد، مورد قبول ماست.

وی در ادامه با اشاره به این بخش از سخنان کواکبیان مبنی بر این که اصول‌گرایان سردرگم هستند، زیرا یک روز در مجلس، از سر و کول هم بالا می‌روند تا از او تبرکی بگیرند، و یک‌بار اصلاً به استقبال او نمی‌روند، گفت: تفاوت جریان اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی در همین است که اصلاح‌طلب‌ها، به لیدرهای خود می‌گویند، حتی وسط جهنم هم بروی با تو هستیم، اما در اصول‌گرایی ملاک ما اشخاص نیست، بلکه شاخص‌هاست.

ذالنور افزود: در اصول‌گرایی اگر بنای ما به تقابل باشد، نزدیک‌ترین فرد هم باشد زیر پا له می‌کنیم و ما تعصب به افراد نداریم و اسیر طرفداری از کسی نیستیم.

وی با بیان این که زمانی که اوباما می‌خواست جایزه صلح نوبل را دریافت کند، چشم میلیاردها نفر به او بود و او گفت من این جایزه را زیر پای سران فتنه می‌ریزم و از آن‌ها تعریف کرد، گفت: با همه این احوال، جریان اصلاحات، هیچ‌گاه راهشان را از سران فتنه جدا نکردند، اما مردم راهشان را جدا کردند؛ چون منافع حزبی و گروهی ندارند و برای خوردن به جلو نمی‌آیند.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: احمدی‌نژاد یا هرکس دیگری، وقتی از مسیر اصول‌گرایی فاصله بگیرد، راه ما از او جداست.

جریان انحراف غده‌ای در کنار مغز و نخاع دولت است
جراحی تبعات دارد؛ باید شیمی درمانی شود


وی در ادامه سخنان خود در خصوص شاخص‌های جریان انحرافی هم گفت: ما منکر این جریان نیستیم، اگر چه رئیس‌جمهور می‌گوید این فقط نظر مخالفان دولت است، اما این‌طور نیست. البته این‌طور هم نیست که کل بدنه دولت جریان انحرافی باشد.

ذالنور افزود: اگر بدنه دولت یک وزنه ۱۰۰ کیلویی باشد، جریان انحرافی در درون آن، یک غده چند گرمی است، اما این غده یک تومور بدخیم است که کنار مغز و نخاع این بدنه قرار گرفته و جراحی آن کار سختی است. اما اگر نمی‌توانیم جراحی کنیم، به این دلیل است که ممکن است، این جراحی تبعاتی برای نظام داشته باشد. اما سؤال این جاست که نباید برخورد شود؟ چه کسی گفته وقتی نمی‌شود جراحی کرد، شیمی‌درمانی هم نمی‌شود کرد؟

وی با بیان این که ما معتقد به اصل و فرع هستیم، گفت: رهبر انقلاب گفتند قطار انقلاب به سمت صحیح خود پیش می‌رود، اگر چه در یک واگن آن دعوا باشد.

جریان انحرافی به احمدی‌نژاد گفت، برای رفتن از قم به تهران، از ساوه برو تا انار هم بخریم

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: معتقدیم اگر احمدی‌نژاد پشت ماشین انقلاب رفت تا از قم به تهران برود، جریان انحرافی او را از مسیر صحیح‌تر منحرف کرد و ماشین انقلاب را به جاده ساوه انداخت و گفت در جاده ساوه انار هم می‌خریم، اما در نهایت به سمت تهران می‌روند و هدف گم نشده است، اما اگر موسوی پشت ماشین انقلاب می‌نشست و قرار بود از قم به تهران بیاید، سر از اراک و کرمانشاه و در نهایت آن‌ور مرز ایران در می‌آورد و بعد خداحافظ شما. حتی اگر رهبری هم در این مسیر ایست می‌داد، به ایست او توجهی نمی‌کردند.

بعد از سخنان کواکبیان در بخش سوم، ذالنور با اشاره به سخنان کواکبیان مبنی بر این که دولت احمدی‌نژاد بیشترین جبهه‌گیری در مقابل رهبری را داشته است، گفت: مگر من از احمدی‌نژاد دفاع می‌کنم که او اشتباه نکرده است؟ ملاک من ملاک‌های اصول‌گرایی است که هر‌کس فاصله بگیرد با او کاری نداریم.

ذالنور گفت: آقای کواکبیان! شما که می‌گویی من کلمه فصل الخطاب بودن سخنان رهبری را قبل از همه نمایندگان در مجلس به کار بردم، چرا از برخی حمایت‌های اصلاح‌طلبان از سران فتنه نمی‌گویی؟ سران اصلاح‌طلب و اتاق فکر اصلاح‌طلبی چه کسانی هستند؟ و موضع آن‌ها نسبت به سران فتنه چیست؟ و اصلاً خود شما چطور خود را از آن‌ها جدا می‌کنی؟

وی تأکید کرد: احمدی‌نژاد اگر سر سوزنی از رهبری فاصله بگیرد مقابلش هستیم.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آقای موسوی‌خوئینی‌ها همین چند روز پیش گفت که موسوی و کروبی بازهم بهترین گزینه‌های ما هستند.

وی گفت: حرف من به آقای کواکبیان این است که اگر افرادی مثل آقای موسوی‌خوئینی‌ها را از اصلاح‌طلبی بگیرید چه کسی در آن می‌ماند؟

ذالنور با بیان این که اگر بازهم به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸برگردم به احمدی‌نژاد رأی می‌دهم گفت: یک طرف جناب آقای رضایی بود که اقبال عمومی نداشت و رأی به او در حقیقت کاستن از رأی رقیب احمدی‌‌نژاد یعنی آقای موسوی بود، و آن طرف هم که آقای کروبی بود که رأی او پایین‌تر از آرای باطله بود.

وی خاطرنشان کرد: من که در مقام سینه‌چاک دفاع از دولت احمدی‌نژاد بودم امروز منتقد او شده‌ام و کار او را زیر سؤال می‌برم.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان کواکبیان مبنی بر این که احمدی‌نژاد در خصوص دستورات رهبری تعلل کرد، گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد ۱۱ روز در خانه می‌نشیند، بعد از آن ۱۱ روز آسمان و ریسمان را به هم می‌بافد که من با رهبری هستم اما آقای موسوی در دانشگاه گرگان به دانشجویان خط می‌داد که آن‌ها بگویند، بسیجی دیکتاتور اخراج باید گردد.

میرحسین موسوی می‌‌گفت قانون اساسی وحی منزل نیست

وی افزود: آقای موسوی کسی بود که کد می‌دهد و می‌گوید قانون اساسی ما که وحی منزل نیست و اگر اصلی با مردم‌سالاری مغایرت داشت می‌شود آن را عوض کرد؛ در حالی که به نظر من هیچ‌کدام از اصول قانون اساسی ما با مردم‌سالاری در تضاد نیست.

ذالنور گفت: اگر آقای خاتمی تنها یک روز قهر می‌کرد، ممکلت را به آشوب می‌کشاندند چون افراد خاصی پشت سر او بودند.

استخوان‌بندی جریان اصلاحات، احزاب مشارکت، مجاهدین، مجمع روحانیون مبارز و کارگزاران است

بعد از سخنان کواکبیان در بخش چهارم، ذالنور با اشاره به سخن کواکبیان مبنی بر این که اصلاح‌طلبان بیش از ۵۰ حزب در کشور هستند، گفت: شما خرده‌احزابی که بیشتر به ngo شبیه هستند را در قالب حزب معرفی می‌کنید و خیلی از مردم هم آن‌ها را نمی‌شناسند؛ شاید هم این بخش از سخنان شما پیام بازرگانی و تبلیغ حزب مردم‌سالاری بود. زیرا استخوان‌بندی جریان اصلاحات، احزاب مشارکت، مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع روحانیون مبارز و کارگزاران هستند.

ذالنور افزود: آقای کواکبیان! کدام یک از این احزاب، موضع‌شان، مثل موضع شما در انتخابات است؟ آیا ائتلاف شما اتفاق می‌افتد؟ چه شده که ائتلاف نمی‌کنید؟

آقای کواکبیان! نه اصولگرائید و نه اصلاح‌طلب

وی خطاب به کواکبیان گفت: شما خودتان می‌گویید اصول‌گرا نیستید، از طرفی هم با تعریفی که از تفکر خود دارید اصلاح‌طلب نیستید؛ پس با یک اسم جدید جلو بیایید.

ذالنور بعد از سخنان کواکبیان در بخش پایانی، با اشاره به سخن وی مبنی بر این که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات لیست انتخاباتی نمی‌دهد اما چه اشکالی دارد احزاب اصلاح‌طلب لیست بدهند؟ گفت: اصلاً این شورای هماهنگی جبهه اصلاحات چه کسانی هستند؟ در قانون سیاست کسی را نداریم که بگوید دلم می‌خواهد لیست نمی‌دهم. چرا لیست نمی‌دهید؟ چون ائتلاف ندارید؟

بعد از مناظره ذالنور و کواکبیان نوبت به پرسش و پاسخ دانشجویان رسید.

یکی از دانشجویان حامی احمدی‌نژاد خطاب به ذالنور گفت: تفکیک احمدی‌نژاد و مشایی خنده‌دار است زیرا یا احمدی‌نژاد این‌قدر نادان است که این انحرافی که شما این قدر از آن دم می‌زنید را نمی‌بیند، یا به قول برخی علما طلسم شده است؛ خوب علما بیایند و این طلسم را باطل کنند؛ به علاوه این که دکتر{احمدی‌نژاد} چون تعطیلات عید نرفته بودند، ۱۱ روز به دلیل فشار کاری به خانه رفتند.

ذالنور در پاسخ به این دانشجو گفت: من در سخنانم رئیس‌جمهور را از مشایی تفکیک نکردم بلکه گفتم یک تومور بدخیم به نخاع دولت احمدی‌نژاد چسبیده است.

مشایی شاید طلسم کند
علما طلسم باطل نمی‌کنند

وی افزود: در مورد این که آقای احمدی‌نژاد طلسم شده، اعتقاد ندارم ایشان صد در صد طلسم شده است. اما این که آقای مشایی برای آن‌که بخواهد در پازل رئیس‌جمهور جای بهتری داشته باشد هر کاری از جمله جادو و جمبل ممکن است انجام دهد. البته در خصوص این که علما طلسم را باطل کنند، باید گفت که علما طسم نمی‌کنند تا آن را باطل کنند، چون اساساً طلسم خارج از حوزه علمیه است.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری مبنی بر این که انتخابات نهمین دوره مجلس، در لیست جامعتین هستید یا در لیست جبهه پایداری؟ گفت: اولاً که هنوز جامعتین و جبهه پایداری کسی را رسماً به عنوان نامزدهای لیست خود معرفی نکردند و ثانیاً این که من مستقل هستم و از هیچ جریانی هم درخواست نکردم در لیست‌شان باشم؛ البته آن ها هم با من صحبتی نکرده‌اند.

رهبری به احمدی‌نژاد گفت می‌توانی از رئیس‌جمهوری استعفا دهی

وی در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری مبنی بر این که آیا این‌قدر که از احمدی‌نژاد گفته شد، در دولت اصلاحات هم مسئله گریز از حکم ولایت را سراغ دارید؟ گفت: در قضیه وزیر اطلاعات و قهر ۱۱ روزه آقای رئیس‌جمهور، خود آقای احمدی‌نژاد به رهبری گفت اگر من نتوانم با وزیر اطلاعات کار کنم، می‌توانم استعفا بدهم یا نه؟ که رهبری هم به آقای احمدی‌نژاد فرمودند می‌توانی استعفا بدهی؛ بعد رئیس‌جمهور می‌گوید من رفتم ۱۱ روز در خانه نشستم تا فکر کنم استعفا بدهم یا نه، که البته من این کار آقای احمدی‌نژاد را درست نمی‌دانم؛ اما با تمام این احوال، رئیس‌جمهور بعد از ۱۱ روز در تلویزیون حاضر شد و گفت رابطه من با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؛ که البته من انتقاد به این سخن آقای احمدی‌نژاد کردم و گفتم رابطه با رهبری فراتر از رابطه عاطفی پدر و فرزندی است، چون چه کسی گفته پدر همیشه درست می‌گوید؟ رهبری در جایگاهی است که مشروعیت همه ارکان نظام با اوست.

ذالنور تأکید کرد: رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد مقابله شفاف و رسمی با رهبری نداشته است، اما مجموعه دولت اصلاحات انحراف از آرمان‌های انقلاب داشت. اصلاً دولت اصلاحات گریز از این آرمان‌های انقلاب داشت.

در این لحظه ذالنور در پاسخ به کواکبیان که گفت آقا ذالنور مغلطه هم حدی دارد؛ ما می‌گوییم انحراف شخص رئیس‌جمهور شما می‌گویی دولت اصلاحات از آرمان‌های انقلاب انحراف داشت؛ گفت: در تحصن طلاب در مسجد اعظم قم برای برکناری مهاجرانی، آقای خاتمی به مرحوم آیت‌الله مشکینی تلفن کردند که این تحصن را تمام کنید؛ آقای مشکینی گفتند این‌ها با حرف من نیست شما تضمینی بدهید که مهاجرانی را بر‌می‌دارید من بگویم تحصن را تمام کنند؛ آقای خاتمی در پاسخ گفت مگر می‌شود با حرف هر‌کسی وزیر را برداشت؛ آقای خاتمی تأکید کرد: مهاجرانی کاره‌ای نیست، او مجری برنامه‌های فرهنگی من است؛ مشکل این طلبه‌ها من هستم و من استعفا می‌دهم. بعد از این تلفن، آیت‌الله مشکینی به رهبر معظم انقلاب تلفن کرده و ماجرا را گفتند، رهبر معظم انقلاب هم به آقای مشکینی گفتند به طلاب بگویید، تحصن را جمع کنند؛ دوباره آقای مشکینی گفتند طلاب به حرف من گوش می‌دهند، اگر امکان دارد چند جمله‌ای را شما بفرمایید من بنویسم و برای آن‌ها بخوانم تا تحصن را جمع کنند. بعد آقای مشگینی به مسجد اعظم که خود من هم در آن‌جا بودم آمدند و سخنان رهبری را خواندند که ای مالک‌اشترها برگردید؛ این مالک‌‌اشترها برگردید اشاره به جریان جنگ امام علی با معاویه دارد که دشمنان شمشیر در زیر گلوی امام علی(ع) گذاشتند و گفتند به مالک‌اشتر بگو برگردد؛ یعنی تهدید به استعفای آقای خاتمی از رییس‌جمهوری، شمشیری بود زیر گلوی علی.

دهک‌های پایین جامعه از دولت رضایت دارند

وی در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری مبنی بر این که با این همه حمایت و هزینه‌ای که برای آقای احمدی‌نژاد شد، چه خدمتی به مردم شد؟ گفت: کارشناسان اقتصادی موافق و مخالف دولت پیش‌بینی می‌کردند با تحول اقتصادی کشور، تورم بالای ۶۰ درصد داشته باشیم، اما نشد؛ دولت کارهای بزرگی کرده است. باید رفت در دهک‌های پایین جامعه و رضایتمندی را دید.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دولت خاتمی با منبای توسعه سیاسی اصلاً تیم اقتصادی نداشتیم، اما این دولت فحش خورد و کارهای اقتصادی بزرگی کرد.

وی افزود: به دولت قبلی درخصوص اقتصاد هیچ نمره‌ای نمی‌توان داد چون کارنامه‌اش سفید است و کاری نکرده؛ در حالی که در دولت هاشمی ده‌ها برابر دولت خاتمی کار اقتصادی شد. البته من خیلی انتقاد به دولت آقای هاشمی دارم و اصلاً ریشه اصلاحات را در دولت آقای هاشمی می‌دانم.

ذالنور گفت: در دولت آقای خاتمی امتیاز به بیگانگان داده شد تا تحریم نشویم اما این دولت روی اصول ایستاد و انرژی هسته‌ای را به پیش برد.

وی بعد از سخنان کواکبیان درخصوص وضعیت بد اقتصادی مردم و بیکاری در جامعه گفت: من نگفتم وضع مملکت گل و بلبل است، بلکه معتقدم ریشه این مشکلات به ۸ سال دولت اصلاحات برمی‌گردد.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به این بخش از سخنان کواکبیان مبنی بر این که هم موضع هسته‌ای داشته باشیم و هم تحریم نشویم، گفت: آقای روحانی می‌گفت ما در حال چانه‌زنی با سه وزیر خارجه اروپایی بودیم و گفتیم مردم ما نمی‌پذیرند ما پروتکل الحاقی را قبول کنیم؛ شما امتیازاتی به ما بدهید تا مردم راضی شوند؛ آقای روحانی تعریف می‌کند که بعد از این سخنان این سه وزیر خندیدند و گفتند مردم یعنی نمایندگان مجلس که عصاره مردم هستند و آن‌ها هم که طرح سه فوریتی آوردند که پروتکل الحاقی را بپذیرید. یعنی آن‌ها آب به آسیاب دشمن ریختند.

وی مدعی شد: یکی از عوامل لو رفتن برنامه هسته‌ای ایران دولت خاتمی بود که فضایی درست کردند که دنیا روی سر ما ریختند.

ذالنور گفت: اما زمانی که دولت آقای احمدی‌نژاد روی کار آمد به دنیای غرب گفتند تا حالا ما اعتماد سازی کردیم حالا شما اعتماد سازی کنید. یعنی آقای احمدی نژاد اگر قرار بود ماشین انقلاب با ماشین دنیای غرب شاخ به شاخ هم قرار گیرند، فرمان ماشین انقلاب را کند و گفت اگر شما می‌توانید جلو بیایید و خوشبختانه تا حالا هم هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند.

وی گفت: وقت نیست دستاوردهای هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد را بگویم که ده برابر این تحریم‌ها هم می‌ارزید تا به آن‌ها برسیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین