کد خبر: ۱۴۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
یک منبع آگاه شورای انتقالی لیبی:

امام موسي صدر سال 1998 در زندان درگذشته است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک منبع آگاه شورای ملی انتقالی لیبی از شهادت امام موسی صدر در زندان مركزی طرابلس در سال 1998 خبر داد. 

این منبع آگاه در شورای ملی انتقالی لیبی در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی اللواء، عنوان داشت: امام موسی صدر در سال 1978 توسط نیروهای وابسته به نظام معمر قذافی، رهبر سابق لیبی ربوده شد.

وی در ادامه افزود: اطلاعاتی كه من در دست دارم، نشان می‌دهد كه صدر در تابستان 1998 به مرگ طبیعی درگذشته است. وی در آن زمان در زندان مركزی طرابلس كه زیر زمین قرار داشت، به سر می‌برد.

این منبع آگاه لیبیایی همچنین تاكید كرد، امام موسی صدر در آن زمان در زندان زیرزمینی و دقیقاً در سلولی كه زیر اتاق مسئول زندان قرار داشت، نگهداری می‌شد و گفته می‌شد كه وی در شرایط جسمی بسیار بدی قرار داشت.

وی در ادامه افزود: پیكر امام موسی صدر در سردخانه این زندان بنا به دستور شخص معمر قذافی و یا دستور معاونان ارشد وی نگهداری می‌شد.

این منبع آگاه همچنین تاكید كرد: تحقیقات اولیه نشان داد كه پیكر امام موسی صدر تا نخستین روزهای آغاز انقلاب لیبی در سردخانه زندان مركزی طرابلس قرار داشت، این بدان معناست كه پیكر وی نزدیک به 13 سال در این زندان نگه داشته شده است.

وی در ادامه افزود: دلایل این مساله همچنان برای ما نامعلوم است كه چرا پیكر وی تا آن زمان نگهداری شده است.

این منبع آگاه لیبیایی در خصوص مكان نگهداری پیكر امام موسی صدر در شرایط كنونی و عدم اعلام چنین اطلاعاتی به صورت رسمی عنوان داشت: تحقیقات صورت گرفته از سوی مسئولان لیبیایی در خصوص پرونده امام موسی صدر نشان می‌دهد كه پیكر وی از سردخانه زندان مركزی طرابلس همزمان با آزادی زندانیان لیبیایی و نزدیک شدن انقلابیون به طرابلس خارج شده است.

وی در ادامه افزود: مشخص است كه این اقدام با دستورات صادره از سوی قذافی توسط مسئولان زندان صورت گرفته تا نشانه‌های جنایت انجام شده توسط رژیم سابق طی بیش از 30 سال مخفی بماند.

این منبع آگاه لیبیایی همچنین تاكید كرد: براساس دلایل و اظهارات شاهدان عینی پیش‌بینی می‌كردیم كه پیكر امام موسی صدر در یكی از قبرستان‌های اطراف طرابلس دفن شده باشد. بعد از بررسی این منطقه به همراه مسئولان سابق زندان مركزی طرابلس قبرستان مذكور پیدا شد. در حال حاضر به دنبال تعیین هویت قربانیان مدفون شده در این قبرستان و همچنین پیكر امام موسی صدر هستیم.

وی در ادامه افزود: تاكنون هیچ اثری از دو تن از همراهان امام موسی صدر یعنی محمد یعقوب و عباس بدرالدین در خصوص محل بازداشتشان و یا سرنوشتشان به دست نیامده است.

این منبع آگاه لیبیایی همچنین تاكید كرد: ما هنوز نمی‌دانیم كه این افراد در زندان مركزی طرابلس بازداشت شده بودند و یا آنكه به محض ربوده شدن كشته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین