آفتابنیوز : 
براساس گزارش شرکت مذبور نیز فعالیت فروش شبکه ای ( network marketing ) محصولات خود را با الگوبرداری ازشرکت گلدکوئیست طراحی کرده وبیشترین تفاوت این دو شرکت درنوع محصولات ارائه شده برای فروش می باشد.
وست ویژن برخلاف گلد کوئیست به جای سکه و زیورآلات طلا از صنایع دستی مانند محصولات منبت کاری،خاتم کاری،گلیم وتندیس های چوبی استفاده نموده وهمچنین با عقد قرارداد با برخی فروشگاه ها کارت اعتباری نیز دراختیار مشترکان خود قرار می دهد.
این گزارش می افزاید: در محصولات ارائه شده این شرکت تورهای سیاحتی داخلی به شهرهای توریستی کشور مانند اصفهان وشیراز نیز به چشم می خورد.
قیمت محصولات ارائه شده درمقایسه با محصولات گلد کوئیست بسیار کمتراست ومحصولات در سه بسته 15هزار،27 هزار و500 و55 هزارتومانی فروخته می شوند ودرصورتی که شخص خریدار شش مشتری دیگر برای خرید پیدا کند به ترتیب برای بسته 15 هزار تومانی هفت هزار و500 تومان ، بسته 27 هزار 500تومانی 15هزار تومان و برای بسته 55 هزار تومانی 27 هزار 500 تومان پورسانت دریافت می نماید.
هرچند مجلس شورای اسلامی طی مصوبه ای فعالیت کلیه شرکت هایی که به صورت هرمی وشبکه ای محصولات خود را به فروش می رساندند را ممنوع کرد اما به دلیل فقدان ساز وکارهای لازم هر روز بر تعداد این شرکت ها افزوده شده وعلی رغم هشدارهای رسانه ها افراد بیشتری به این کار مشغول می شوند.
با وجود موضع گیری مجلس ،نیروی انتظامی و نهادهای ذی ربط درقبال شرکت گلد کوئیست وضبط برخی محموله های سکه این شرکت، هنوز فعالیت مشترکان آن به طور گسترده ای ادامه دارند واین افراد با جدیت به دنبال عضو گیری بوده ومحصولات خود رابه گونه های دیگری به کشوروارد می کنند.