کد خبر: ۱۴۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳

احمد خاتمی: استکبار تلاش می‌کند تا انتخابات را سرد کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تلاش استکبار جهت سرد کردن فضای انتخابات، تصریح کرد که اگر آنها این تلاش را نکنند، ما شک می‌کنیم. 

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آغاز رسمی فعالیت‌های اجرایی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: استارت مرحله اول انتخابات زده شد، نام‌نویسی‌ها صورت گرفت و امیدواریم مراحل دیگر نیز با موفقیت انجام شود. 

وی با بیان این‌که حضور در انتخابات هم حق و هم تکلیف است، تصریح کرد: حضور در انتخابات حق است، زیرا در کشوری که سالیان طولانی کمترین ارزشی برای مردم قائل نبودند، به برکت پیروزی انقلاب وضعیتی پیش آمد که مردم سرنوشت‌ساز باشند و تمامی مسئولان را بدون استثنا یا باواسطه یا بی‌واسطه خود انتخاب کنند. اولین شخص کشور که رهبری است، توسط مردم انتخاب می‌شود، مردم خبرگان را انتخاب کرده و آن‌ها رهبری را انتخاب می‌کنند. 

این عضو هیئت ریئسه مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور در انتخابات تکلیف نیز هست. به تعبیر امام راحل حفظ نظام از اوجب واجبات است و از مقدمات حفظ نظام حضور باشکوه مردم در انتخابات است. بر این اساس است که ما جزع فزع استکبار را به خوبی می‌فهمیم. آن‌ها تلاش می‌کنند تا فضای انتخابات را سرد کنند و اگر این تلاش را نکنند، ما شک می‌کنیم. 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تعجب از بازی خورده‌های حقیر آنهاست که یک بار در ریاست‌جمهوری دهم سیلی جانانه‌ای از مردم خوردند، اما باز دست بردار نیستند. همان نسخه‌های مقلدانه غرب رابرای مردم می‌پیچند. و در توهم‌شان این وجود دارد که اگر بیانیه بدهند و بگویند که نمی‌آییم، تحریم می‌کنیم و ... یک اتفاقی می‌افتد، اما با این شناختی که از مردم داریم آن‌ها ذره‌ای به این بیانیه‌های آمریکایی بها نمی‌دهند. 

خاتمی در ادامه گفت: حرف این داخلی‌های حقیری که می‌گویند، نمی‌آییم یا تحریم می‌کنیم؛ اینها همه شعار است. این شعارها نیز گرا دادن به خارجی‌هاست که هوای ما را داشته باشید. دلار را کم نکنید و ما را هم چنان جزء اپوزیسیون ببینید و گوشه‌چشمی به ما داشته باشید و الا پشت صحنه فعال‌تر از دیگران هستند. مانند روزه سیاسی تحصن مجلس ششم. روزه سیاسی می‌گرفتند و مقابل دوربین‌ها دهن‌ها بسته، اما پشت صحنه بیا و بخور بخورهایشان را ببین. اینها اولاً شعار است و ثانیاً رفتار منافقانه محسوب می‌شود.
 
عضو هیئت ریسه مجلس خبرگان رهبری همچنین یادآور شد: دعوت به عدم حضور، ضدیت صریح با امام راحل است، زیرا در تمامی بیانات امام خمینی دعوت به حضور است. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که تحریم‌ها در تاریخ انقلاب پیشینه دارد، گفت: نهضت منحله آزادی در سال ۱۳۶۳ انتخابات را تحریم کردند. خروجی این تحریم‌ها این است که ۱۲ اسفند باشکوه‌ترین حضور را در پای صندوق های رای خواهیم داشت. این افراد با بیانیه‌های خود انتخابات را در دو قطب جبهه انقلاب و ضد انقلاب قرار دادند، اما هیچ گاه مردم در جبهه ضد انقلاب قرار نگرفتند. 

احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل منطقه یادآور شد: در آرایش سیاسی منطقه دو مسئله کاملاً محسوس است، نخست این‌که این خیزش کاملاً اسلامی بوده و از عمق جان مردم برخاسته است. آمریکا گیج و غافلگیر شده است. ۳۲ سال پیش بعضی‌ها می‌گفتند کار طاغوتی‌ها است، اما واقعیت این است که مردم اسلام را می‌خواهند. مردم تونس و مصر به اسلام‌گرایان رای دادند. این یک واقعیت است که خواب را از چشم آمریکایی‌ها ربوده است. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این زلزله سونامی برای استکبار محسوب می‌شود و چیزی است که آمریکا در خواب هم ندیده بود. که خاورمیانه جدید با محوریت اسلام شکل گیرد. و آنچه این خواب را کابوس می‌کند این است که در آینده نه چندان دور آمریکا بشنود که اتحاد جماهیر اسلامی در کشورهای اسلامی تشکیل شده است. 

وی افزود: تردید نکنید که استراتژی استکبار سرکوب کردن این قیام‌ها و مهار کردن بیداری اسلامی است. همان چیزی که در بحرین می‌بینیم بچه پنج روزه و پیرمرد ۷۰ ساله را می‌کشند و شکنجه‌های وحشیانه انجام می‌دهند، دولت عربستان نیز در جنایات بحرین شریک و مباشر جنایات در کشور خودش هست. در شرق عربستان راهپیمایی مسالمت‌آمیز برگزار می‌کنند که آن‌ها وحشیانه با آن برخورد می‌کنند. در غزه همچنان جنایات ادامه دارد و همچنان در محاصره است. این برخوردها گویای وضعیت آنهاست و ما به ملت‌های به پا خواسته وعده پیروزی حق بر باطل را می‌دهیم. 

سید احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران گفت: خلاف بلاغت است که سخنی جز از این حماسه گفته شود. حماسه نهم دی از مقاطع افتخار آمیز تاریخ انقلاب است و روز تجلی بصیرت عاشورایی مردم محسوب می‌شود و در حقیقت روز تجدید بیعت باشکوه با ولایت بود. 

این عضو هیئت ریسه مجس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم برای فتنه‌ای که فتنه‌گران آفریدند، مشابهی بیابیم، مشابه آن سه جریان ناکثین، قاسطین و مارقین هستند که در مقابل علی(ع) صف کشیدند. جالب اینجا ست که مولا علی(ع) اسم این جریانات را فتنه می‌گذارد.
 
وی با بیان این‌که ۱۲ وجه شباهت میان این فتنه با فتنه سال ۸۸ احصا کرده‌اند، گفت: اما از این بحث صرف نظر کرده و به راه برون رفت از فتنه اشاره می‌کنم. نخست چراغ بصیرت که یعنی انسان ظاهربین نباشد، فریب شعار را نخورد و محتوای شعار را مورد توجه قرار دهد. امیرالمومنین(ع) فرمودند که آنهایی که بصیرت نداشته باشند نمی‌توانند علم دار دین باقی بمانند. 

امام جمعه موقت تهران با یادآوری روز شهادت عمار یاسر به عنوان علمدار بصیرت در تاریخ ۹ صفر سال ۳۷ گفت: جا دارد که امسال بزرگداشت شهادت علمدار بصیرت برگزار شود. 

سید احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسی که ذره‌ای انصاف داشته باشد و یک نگاه سطحی به اردوگاه جریان فتنه بیندازد، متوجه می‌شود که آنجا مملو از دشمنان نشاندار جمهوری اسلامی است. آمریکا از همان روزهای اول به صراحت از فتنه‌گران (شما بنویسید اغتشاشگران) حمایت کرد. قصد تقلب در انتخابات را قبل از آنکه فتنه گران آغاز کنند، صبح روز بعد از انتخابات وزیر خارجه آمریکا مطرح کرد و خواستار شمارش آرا به صورت عادلانه شد و گفت که از بعضی گزارشات واصله نگرانیم. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: نخست وزیر انگلیس از ۲۳ خرداد تا ۲۲ تیر ۸۸، هفت بار به صراحت از اغتشاشگران حمایت کرد. وزارت خارجه انگلیس از ۲۳ خرداد ۸۸ تا ۳ فروردین ۸۹ حدود ده بار ، ۲۹ بار از فتنه‌گران و سران فتنه حمایت کرد. رسانه‌های تحت پوشش حمایت انگلیس نیز ۱۷۵ بار فتنه‌گران را مورد حمایت قرار دادند. در ماه‌های اول فتنه ۳۲ عضو موثر منافقین، ۱۵ عضو برجسته بهاییت که فرزندان سران بهاییت بودند، ۷ چپ مسلح و ۹ جاسوس دستگیر شدند. آیا باز هم جای شک وجود دارد که اردوگاه باطل کجاست؟ 

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که "سلم لمن سالمکم خامنه‌ای، حرب لمن حاربکم خامنه‌ای" از شعارهای نه دی به شمار می‌رود گفت: اینها به این معنی است که ما در اردوگاه سیدالشهدا هستیم. 

وی با بیان این‌که چراغ دوم در این مسیر چراغ ولایت است، گفت: مواضع ما باید حجت شرعی داشته باشند. حجت شرعی ما امام معصوم است و امام معصوم امروز ما امید همه انبیا حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) است. و در غیبت آن امام ده‌ها دلیل می گوید که نایب آن ولی فقیه است. 

سید احمد خاتمی مردم را مورد خطاب قرار داد و گفت: خدا گواه است تجلیل نکردن از شما جفاست، این چراغ را روز نهم دی در دست گرفتید و در سراسر کشور حماسه آفریدید. ستون فقرات شعارهای روز نهم دی تولی و تبری بود، یعنی ابراز عشق به ولایت و ابراز تنفر به سران فتنه. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: در میدان انقلاب سال گذشته مردم شعار "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" را سر دادند. راه فتنه شناسی همین است، آنجایی که ولایت قرار دارد، راه حق است و ذره‌ای انحراف از این خط، افتادن در خط فتنه است. ادبیات ما باید ادبیات ولایت باشد، این که بگوییم چاکر مقام معظم رهبری هستیم ، ولایتمداری نیست. 

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آقا به اغتشاشات سال ۸۸، فتنه می‌گویند، اما بعضی‌ها از به کار بردن این تعبیر ابا دارند. از بیداری مردم به عنوان بصیرت یاد می‌کنند، ولی بعضی‌ها گویا سخت‌شان است که بصیرت بگویند. همچنین از خیزش‌های جانانه مردم تعبیر به بیداری اسلامی می‌کنند. آن فتنه گذشت ولی فتنه‌ها در پیش است و اگر می‌خواهیم غرق نشویم، چراغ هدایت باید پیوسته پیش روی ما باشد. 

سید احمد خاتمی با اشاره به تقوا گفت: کسی که الهی عمل کند در فتنه نمی‌افتد. تقوای سیاسی این است که نگاه انسان به دشمنان قرآنی باشد. باید بدبین بود باور کنیم که رسانه‌های بیگانه دشمن هستند و انتظار خبر راست از آن‌ها نداشته باشیم. اساس را باید بر سوء ظن گذاشت و نقل خبرهای آن‌ها حرام است. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تقوای سیاسی یعنی این که امروز نام نویسی مجلس تمام می شود ، مراحل دیگر شروع می شود و کاندیداها و مردم و مجریان، خدا را در نظر داشته باشند. کاندیداها مصلحت نظام را فدای مصلحت شخصی خود نکنند، کاندیداها باغ سبز دروغین به مردم نشان ندهند. کاندیداهایی که می بینند رای ندارند و اصلحی وجود دارد که رای دارد، کنار می‌روند و این تقوای سیاسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین