کد خبر: ۱۴۲۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹

اینترنت کشور بار دیگر مختل شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اینترنت کشور از حدود ساعت ۱۰:۳۰ امروز به اختلال و قطعی دچار شد که ظاهرا این اختلالات به دلیل بروز خرابی در یکی از مسیرهای فیبر نوری است؛ پی‌گیری‌های خبرنگار ایسنا از مسوولان مربوطه به این نتیجه رسید که این مشکل به‌زودی و با جایگزینی ظرفیت جدید برطرف خواهد شد. 

طی هفته‌های اخیر قطعی و وصلی‌های مکرر در ارتباطات اینترنتی صبر کاربران مخابرات و هم‌چنین شرکت‌های خصوصی اینترنتی را لب‌ریز کرده و موجب شد برخی ارتباطات ضروری از دسترس خارج شوند. 

پیش از این نیز قطعی و کندی ارتباطات اینترنتی وجود داشت اما به گونه‌ای نبود که بسته‌ای در طول چند دقیقه و به صورت پیاپی ارسال نشود، البته این موضوع بیش‌تر از دید کاربران ADSL مطرح شده و وضعیت کسانی که DIAL UP استفاده می‌کنند، مشخص نیست. 

با وجودی که تقریبا هر هفته اخبار و مصاحبه‌هایی به نقل از مسوولان وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر افزایش و توسعه مسیرهای شبکه فیبر نوری و افزایش سرعت، ظرفیت و کیفیت اینترنت مطرح و این وعده داده می‌شود که دیگر با مشکلی با عنوان اختلالات اینترنتی روبرو نخواهیم بود و درصورت بروز مشکل قطعی، ارتباط به‌واسطه پشتیبانی مسیرهای فیبر نوری از چند مسیر و بلافاصله از مسیر جایگزین برقرار می‌شود، اما در عمل اختلالات و سرعت کم اینترنت، هم‌چنان معضلی حل‌ناشدنی و پایان‌ناپذیر برای کاربران محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین