کد خبر: ۱۴۲۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹

دستور انحلال خانه سينما ازسوي وزارت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:دستور انحلال خانه سينما، طي نامه‌اي از سوي دبير هيات رسيدگي به امور مراكز فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز ـ 13 دي ماه ـ به محمد مهدي عسگرپور ـ مديرعامل خانه سينما ـ اعلام شد.

فرهاد توحيدي ـ رئيس هيات مديره خانه سينما ـ با تاييد اين مطلب گفت: امروز صبح نامه‌ي انحلال خانه سينما از سوي وزارت ارشاد به ما تحويل داده شد‌.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر موضع خانه سينما در قبال اين نامه، خاطرنشان كرد: هيات مديره بعد از جمع‌بندي در اين رابطه تصميم‌گيري مي‌كند. 

به گزارش ايسنا در متني كه با عنوان «دستور انحلال» به تشكل صنفي خانه سينما ارسال شده، آمده است: «نظر به مجموع بررسي‌هاي معموله و مداقه در اسناد و مدارك مربوطه و امعان نظر در مراحل ايجاد تشكل موسوم به «خانه سينما» بدينوسيله اعلام مي‌دارد با توجه به عدم طي تشريفات قانوني مربوط به تاسيس موسسات فرهنگي و هنري و نيز اقدامات غير قانوني بعدي، اين تشكل و استمرار فعاليت‌هاي آن فاقد وجاهت قانوني است و مراتب جهت انحلالخانه سينما اعلام مي‌گردد.

بديهي است هر اقدامي خلاف مفاد اين دستور و يا عدم توقف فعاليت ظرف 48 ساعت از تاريخ صدور، از مصاديق بارز ماده واحده قانون تعطيل موسسات و واحد‌هاي آموزشي و تحقيقاتي و فرهنگي كه بدون مجوز قانوني دائر شده و مي‌شوند (مصوب 7 دي ماه 72 مجلس شوراي اسلامي) بوده و موجب پيگرد قانوني است.»

اين در حالي است كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز ـ13 دي ماه ـ در حاشيه‌ي يك مراسم رونمايي كتاب تاكيد كرد: هنوز انحلال خانه‌ سينما به طور قطعي اعلام نشده است و بايد منتظر بمانيم.

سيد محمد حسيني خاطرنشان كرد: دفتر توسعه فعاليت‌ها و موسسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به زودي نظر كامل خود را براساس بررسي‌هاي حقوقي در اين باره اعلام مي‌كند و نظر قطعي درباره‌ي انحلال خانه سينما طي اين هفته اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین