کد خبر: ۱۴۲۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
داریوش قنبری:

مجلس نباید منافع یک جناح سیاسی خاص را پیگیری کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عدم تحمل دیدگاه‌های فردی همچون آیت الله هاشمی به عنوان شخصی که سال‌ها به نظام و انقلاب خدمت کرده است، نه تنها فاجعه بلکه ‌‌نهایت بی‌مدارایی است. 

سخنگوی فراکسیون خط امام تاکید کرد: دعوای جناح‌های سیاسی پتانسیل منازعه در داخل کشور را افزایش می‌دهد.

داریوش قنبری در خصوص مرز دعوای جناح‌های سیاسی تاکید کرد: منافع ملی باید خط قرمز دعوای جناح‌های سیاسی باشد و منافع جناح‌های سیاسی در صورت احتمال آسیب به منافع ملی باید تحت الشعاع منافع ملی قرار گیرند، چرا که دستیابی به منافع ملی در الویت نخست نظام است.

وی با بیان اینکه دعوای جناح‌های سیاسی پتانسیل منازعه در داخل کشور را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: این اقدامات علاوه بر ایجاد خطر برای منافع ملی منجر به افزایش ظرفیت تنش در کشور نیز می‌شود.

قنبری ضمن اشاره به گزارش کمیسیون اصل مجلس۹۰، تصریح کرد: مجلس نباید منافع یک جناح سیاسی خاص را پیگیری کند. علاوه بر این نمایندگان نیز باید بدانند که با ورود به مجلس، می‌بایست عقاید افراطی و جناحی خود را کنار بگذارند. درحالیکه متاسفانه شاهد این هستیم که برخی در پی این هستند که مجلس را تبدیل به حزب کنند.

وی ادامه داد: افرادی که به دنبال فعالیت‌های حزبی در مجلس هستند باید بدانند با این اقدامات به جایی نمی‌رسند و مردم پاسخ آن‌ها را در انتخابات مجلس خواهند داد.

ایلنا:قنبری ضمن انتقاد به فیلتر شدن سایت آیت الله هاشمی، تاکید کرد: عدم تحمل دیدگاه‌های فردی همچون آیت الله هاشمی به عنوان شخصی که سال‌ها به نظام و انقلاب خدمت کرده است، نه تنها فاجعه بلکه ‌‌نهایت بی‌مدارایی است. این اقدامات خلاف اصول وحدت ملی است و علاوه بر اینکه باعث رنجش نیرو‌ها ی اصیل انقلاب می‌شود، انعکاس چندان مطلوبی نیز نزد مردم ندارد.

وی اضافه کرد: در کشور‌های دیگر نه تنها مقامات گذشته اجازه اظهار نظر دارند بلکه در پیشبرد اهداف ملی از تجربیات آن‌ها نیز استفاده می‌شود در حالیکه در ایران اینگونه نیست و این مساله از سوی افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

قنبری در پایان با بیان اینکه این اقدامات از ناحیه جریانی خاص نشات می‌گیرد، خاطر نشان کرد: اگرچه این جریان خود را اصولگرا می‌دانند ولی اقداماتشان در چارچوب اصول نیست، چرا که نه تحمل دوست و نه تحمل مخالف را دارند و غیر از صدای خود صدای دیگری را نمی‌شنوند. البته شاید منافع فردی و گروهی این عده این گونه ایجاب می‌کند ولی باید بدانند که به جایی نمی‌رسند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین