کد خبر: ۱۴۲۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
رييس گمرک کشور:

گمرک خط مقدم جبهه جهاد اقتصادي است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس گمرک کشور گفت: گمرک خط مقدم جبهه جهاد اقتصادي است زيرا طبق قانون، گمرک مرزبان اقتصادي کشور، ناظر و کنترل کننده ورود و خروج کالا و غيره است.

معمارنژاد با اشاره به سال جهاد اقتصادي اظهار كرد: جهاد اقتصادي علاوه بر يک مفهوم ايدئولوژيک، تلاش همگاني و انجام تکليف توسط هر شهروند است و اولين کاري که در جهاد اقتصادي بايد انجام شود، رصد شاخص‌هاست؛ همانطور که در جهاد ديده‌باني داريم، در جهاد اقتصادي نيز بايد شاخص‌هاي اقتصادي را رصد کنيم.

وي افزود: دشمن به دليل اينکه از طريق مسائل نظامي و سياسي نتوانسته کاري را بر عليه ملت ايران انجام دهد، در حال پيگيري آخرين کارهاي خود در زمينه اقتصادي و تحريم‌ها است.

رييس گمرک کشور تاکيد کرد: در جهاد اقتصادي بايد نقشه راه داشته باشيم. مقام معظم رهبري بسيار هوشمندانه امسال را به نام جهاد اقتصادي نام‌گذاري کردند و همه بايد در اين راه به وظيفه خود عمل کنند.

معمارنژاد بيان كرد: بايد کار تجار و بازرگانان را تسهيل کنيم و اينطور نشود که علاوه بر محدوديت‌ها ما هم فعاليت تجار را مختل كنيم..

وي افزود: در جنگ اقتصادي، قاچاق يکي از مسائل مهم است زيرا زماني که يک کالايي از مجاري غيرقانوني وارد کشور مي‌شود، خيلي از شاخصه‌هاي بهداشتي، استاندارد و مسائل فرهنگي آن رعايت نشده است، نابراين نبايد گذاشت کالاي قاچاق به کشور وارد شود.

رييس گمرک کشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ميزان واردات و صادرات کشور گفت: طي 9 ماه گذشته 44 ميليارد دلار واردات و 32 ميليارد صادرات غيرنفتي بوده است و با 150 کشور در دنيا مراوده داشته‌ايم.

وي افزود: واردات ما نسبت به سال گذشته از نظر وزني 20 درصد کاهش پيدا کرده و از نظر ارزشي با کاهش 6 درصدي مواجه بوده‌ايم. اين مساله نشان مي‌دهد كه حدود 15 درصد کالاها را گران‌تر خريده‌ايم.

به گزارش ايسنا،معمارنژاد درباره نوسانات قيمت طلا و ارز اظهار كرد: از حدود دو سال پيش در جهان جنگ ارزها شروع شده که کانون آن ميان چين و آمريکا است. آمريکا با تغيير قيمت ارز و برابري آن با يوآن، جنگ ارزي با چين دارد و چين نيز براي محافظت خود تقاضا براي طلا را در مقاطعي بالا برده و نوساني کار کرده است، برخي از نوسانات قيمت طلا به دليل اين جنگ ارزي است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین