کد خبر: ۱۴۲۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳

سیاست در هفت روز

تهدید آمریکا توسط ایران برای خروج از خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برگزاری رزمایش ولایت 90 و تهدید آمریکا توسط ایران برای خروج از خلیج فارس، اظهارات اصلاح طلبان در خصوص نحوه حضور در انتخابات مجلس نهم و حضور وزیر امورخارجه ترکیه در ایران از مهمترین رخداد های هفته جاری بود. 

در هفته ای که گذشت پس از اعلام نظرات متفاوت اصلاح طلبان، مصطفی کواکبیان از شرکت 700 اصلاح طلب در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و فهرست 15 نفره این جریان سیاسی در تهران خبر داد البته همچنان محمد رضا تابش رئیس فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی به اصلاح طلبان توصیه کرد با چراغ خاموش و بدون تابلوی اصلاح طلبی به انتخابات وارد شوند.

الگوی مترقی اسلام در مباحث زن و خانواده ارائه شود

چهارشنبه این هفته صدها تن از اندیشمندان، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران و مؤلفان آثار علمی، همراه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، در سومین نشست اندیشه های راهبردی جمهوری اسلامی، به تعامل فکری و بررسی ابعاد مختلف موضوع زن و خانواده پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای در سومین نشست اندیشه های راهبردی جمهوری اسلامی نگاه اسلام به زن و خانواده را بسیار متعالی و جذاب برشمردند و خاطرنشان کردند: نظریه پردازی و گفتمان سازی در این زمینه، نیازی حقیقی است که باید مورد توجه روحانیون و اندیشمندان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه قرار گیرد که البته نقش رسانه ها نیز در زمینه گفتمان سازی، بسیار مهم است.

علم آموزی و تبیین مواضع نظام دو وظیفه دانشجویان ایرانی خارج از کشور

حضرت آیت الله خامنه ای هم چنین در دیدار ابتدای هفته خود با اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا، دانشجویان عضو این اتحادیه را فرزندان عزیز ملت ایران و سرمایه های ارزشمند کشور برشمردند و "علم آموزی به معنای دقیق کلمه" و "گسترش فکر درست و تبیین مواضع حقیقی نظام جمهوری اسلامی" را از وظایف این دانشجویان دانستند.
نوسانات ارزی ربطی به سیاست خارجی ندارد

مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در روز سه شنبه گفت: آنچه مسلم است نوسانات بازار ارز ربطی به تحریم ندارد چرا که تحریم ها هنوز شکل عملی به خود نگرفته است.

مهمانپرست ادامه داد: تنها آمریکا و انگلیس گفته اند که بانک مرکزی را تحریم می کنیم که ما اصلا با آنها مبادله بانکی نداشته ایم و علاوه بر این اجرای آن هم چند ماه طول خواهد کشید بنابراین بحث بازار ارز ریشه در جای دیگری باید داشته باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر تاکید کرد: اتفاقات بازار ارز در حال حاضر ربطی به سیاست خارجی ندارد.

احراز شرایط قانونی داوطلبان مبنای بررسی صلاحیت‌ها/ نگاه سلیقه‌ای وجود ندارد

سخنگوی شورای نگهبان یک روز پس از پایان ثبت نام کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی یعنی شنبه این هفته با برگزاری نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس احراز شرایط مندرج در قانون را مبنای کار خود قرار می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که معیار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان احراز صلاحیت ها و یا عدم احراز آنان است، گفت: معیار ما قانون است، قانون در دو بند 29 و 30 ماده 28 قانون انتخابات شرایط و موانع حضور داوطلبان را مطرح کرده که بر اساس آن هم شرایط باید احراز شود و هم موانع باید مفقود باشد.

شکایت لاریجانی به وکالت از مجلس از رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها

امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از شکایت لاریجانی به وکالت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان هدفمندی یارانه هابه قوه قضائیه به خاطر توهینش به نمایندگان ملت خبر داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش در واکنش به توهین رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها به مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی توهین رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها را پیگیری قضایی خواهد کرد، گفت: معلوم است این فرد ادبیات و الفبای اولیه برای مسئولیت را ندارد و باید مجازات شود.

1066 داوطلب نمایندگی مجلس در استان تهران ثبت نام کردند

مرتضی تمدن استاندار تهران نیز بلافاصله پس از پایان مهلت قانونی برای ثبت نام دواطلبان حضور در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبان نمایندگی در استان تهران، 1066 نفر داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان شدند.

فائزه هاشمی به 6 ماه حبس محکوم شد

شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران سه شنبه این هفته فائزه هاشمی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به 6 ماه حبس محکوم کرد.

بر اساس این حکم که به وکیل وی ابلاغ شده است فائزه هاشمی به اتهام و جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

فهرست 15 نفره اصلاح‌طلبان در تهران/ ثبت‌نام 100 چهره شاخص اصلاح‌طلب

علی رغم اظهارات متفاوت اصلاح طلبان درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات، دبیرکل حزب مردمسالاری از ارزیابی برای ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان از تهران در عرصه رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم خبر داد و گفت: ارزیابی داوطلبان اصلاح طلب انتخابات مجلس نهم در تهران نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان می‌توانند با لیست انتخاباتی 15 نفره در تهران به میدان بیایند.

مصطفی کواکبیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر گفت: این 15 نفر از میان نمایندگان فعلی مجلس، نمایندگان ادوار مجلس، اساتید دانشگاه و متخصصان متعهد و مطلع از اوضاع سیاست، جهان، حقوق و جامعه‌‎شناسی هستند.

نماینده اصلاح طلب مردم سمنان با اعلام اینکه حدود 700 نفر با گرایش اصلاح‌طلبی در سراسر کشور به عنوان داوطلب نمایندگی در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرده‌اند، گفت: اگر این 700 نفر واجد شرایط تشخیص داده شوند و برخورد سلیقه‌ای در زمینه تایید صلاحیت آنها صورت نگیرد، قطعاً به راحتی می‌توانیم در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه کاندیدا معرفی کنیم و در اکثر استان‌ها لیست نیز بدهیم.

توصیه تابش به اصلاح طلبان: بدون تابلو اصلاح طلبی وارد شوید

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون اقلیت مجلس هشتم هم اصلاح طلب دیگری بود که در این هفته در خصوص نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات اظهار نظر کرد.

رئیس فراکسیون اقلیت مجلس گفت: تصمیم فراکسیون اقلیت و حرف همه مسئولان جبهه اصلاحات این است که اگر اصلاح‌طلبان در حوزه‌های انتخابیه با اقبال مردم مواجهند و حدس می‌زنند تائیدیه شورای نگهبان را هم دارند به صورت مستقل کاندیدا شوند نه با تابلوی اصلاح‌طلبی.

فرش قرمز ثبت نام درانتخابات برای همه جریان‌ها پهن شد

استاندار تهران در خصوص برخی فضا سازی ها در باره کاهش میزان ثبت نام در انتخابات گفت: فرش قرمزی که برای ثبت نام و شرکت درانتخابات پهن شده برای همه جریان‌ها است.
مهر مرتضی تمدن درباره برخی تحلیل های صورت گرفته از سوی رسانه های بیگانه در خصوص کاهش میزان ثبت نام در تهران نسبت به دور قبل انتخابات، تصریح کرد : این کاهش طبیعی است؛ چرا که شرط فوق لیسانس برای ثبت نام در دوره‌های قبل وجود نداشت و پیش بینی ما این بود که کمتر از هزار نفر ثبت نام می‌کنند، اما دیدید که بیشتر از هزار نفر ثبت نام کردند.

رزمایش ولایت 90 یکبار دیگر ناکارآمدی تحریم ها را به اثبات رساند

سردار احمد وحیدی نیز در هفته ای که گذشت در جمع خبرنگاران با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های "قادر"، "نصر"، "نور" و سایر سامانه‌های تسلیحاتی در رزمایش ولایت 90 ، گفت: در این رزمایش کارآمدی و قابلیت موثر تسلیحات ساخت وزارت دفاع در حوزه‌ دریایی، موشکی، الکترونیک و اپتیک، مخابرات و انواع مهمات در صحنه عملیاتی ضمن اثبات کارآمدی صنایع دفاعی در طراحی، ساخت و تولید نیازمندی‌های متنوع نیروهای مسلح، یک بار دیگر ناکارآمدی تحریم‌ها را به اثبات رساند.

واکنش خصمانه پنتاگون به سخنان سرلشگر صالحی/ اعزام ناوها ادامه دارد
سرلشگر صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این هفته در حاشیه رژه دریایی رزمایش "ولایت ۹۰" اعلام کرد ارتش آماده مقابله با هر گونه تهدیدی است. وی تاکید کرد که رزمایش اخیر ایران "پیامی برای دوستان و دشمنان" دارد.

صالحی افزود: در ابتدای رزمایش دیدیم که ناو هواپیمابر آمریکایی از خلیج ‌فارس خارج و با گذر از تنگه هرمز در دریای عمان مستقر شد. به آنها توصیه ،هشدار و تذکر می ‌دهیم که این ناو به منطقه سابق خود در خلیج فارس برنگردد، چرا که ما عادت نداریم تذکر را تکرار کنیم و فقط یک‌ بار تذکر می ‌دهیم."

لیتل در واکنش به این سخنان فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : آرایش تجهیزات نظامی آمریکا در خلیج فارس همانند دهه های گذشته ادامه خواهد داشت.

انهدام 9 باند مواد مخدر و کشف بیش از 10 تن مواد افیونی در کشور

با پیگیری ها و تلاش های اطلاعاتی گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج) در داخل و خارج کشور 9 باند کلان مواد مخدر در استانهای مختلف شناسایی و طی اقدامات عملیاتی هماهنگ مهندم شد، ضمن کشف بیش از 10 تن مواد افیونی تعداد 38 نفر دستگیر و 4 نفر معدوم شدند.

کاردار کانادا به وزارت امورخارجه احضار شد

به دنبال وخامت فزاینده وضعیت بومیان کانادا که اعتراض تعدادی از گزارشگران سازمان ملل و سازمانهای غیردولتی را بدنبال داشته است کاردار کانادا روز دوشنبه به وزارت امورخارجه احضار و مراتب نگرانی عمیق جمهوری اسلامی ایران از نقض حقوق بومیان در کانادا به وی ابلاغ شد.

جلسه فوق‌العاده مجلس برای نجات اقتصادملی

درپی تشدید اوضاع بحرانی بازار ارز در کشور، احمد توکلی و الیاس نادران با ارائه نامه‌ای به علی لاریجانی از وی خواستند مجلس برای بررسی اوضاع نابسامان بازار ارز تشکیل جلسه فوق العاده بدهد.

وزارت اطلاعات پشتیبان مردم است/ حسرت عقب نشینی را بر دل دشمنان می گذاریم

رئیس جمهور کشورمان صبح روزچهارشنبه در دیداری غیرمترقبه به وزارت اطلاعات رفت و با مسئولان این وزارت به گفتگو نشست.

احمدی نژاد در جمع وزیر، معاونین و کارکنان وزارت اطلاعات، با بیان اینکه در وزارت اطلاعات مسائل ملی بایستی با نگاه کلان پیگیری شود، اظهار داشت: پایه تمامی تلاش‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه بر تقوا و ورع است و باید تضمین‌کننده اصول در کلیه دستگاه‌های اطلاعاتی کشور باشد.

رئیس جمهور وجود سیستم منسجم و مقتدر اطلاعاتی را تضمین‌کننده امنیت و منافع ملی کشور دانست و تصریح کرد: وزارت اطلاعات مهمترین رکن اطلاعاتی کشور و پشتیبان مردم است.

وزرای خارجه ایران و ترکیه دیدار و گفتگو کردند

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه شب گذشته در تهران مذاکرات خود را آغاز کردند.

به گزارش مهر،احمد داوود اغلو که در راس هیئتی دیپلماتیک به تهران سفر کرده است با علی اکبر صالحی وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

داوود اغلو که در سفری اعلام نشده چهارشنبه وارد تهران شده و امروز پنج شنبه نیز قرار است با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند.

بررسی مسائل و تحولات عراق و سوریه و برنامه هسته ای ایران مهمترین محور های گفتگوی مقامات ایران و ترکیه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین