کد خبر: ۱۴۲۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳
داریوش قنبری:

برخی نمایندگان با تهدید و تطمیع سوال از رئیس جمهور را پس گرفتند

محور سوالات قانون گریزی احمدی نژاد است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری، نماینده ایلام معتقد است: تعدادی از نمایندگان با تهدیدها و تطمیع هایی که از طرف برخی مسئولان نهاد ریاست جمهوری و معاونان پارلمانی رییس جمهور و سایر وزارتخانه ها صورت گرفت امضایشان را پس گرفتند و یا اصلا طرح را امضا نکردند. البته هیئت رییسه نیز به علت ایجاد تأخیر در روند کار، که باعث به وجود آمدن برخی سوءاستفاده ها شد، نیز مقصر است. 

داریوش قنبری، نماینده مردم ایلام، ده محور سوالات مطروحه از رییس جمهور را در یک محور خلاصه کرده و گفت: این محور عدم اجرا شدن قوانینی است که به تصویب مجلس رسیده است. بنابراین اصلی ترین محور سوالات، قانون گریزی آقای احمدی نژاد و بی توجهی دولت به اجرای قوانین است.

وی تعداد اولیه امضاکنندگان را 100 نفر اعلام کرد و افزود: تهدیدها و تطمیع هایی که از طرف برخی مسئولان نهاد ریاست جمهوری و معاونان پارلمانی رییس جمهور و سایر وزارتخانه ها صورت گرفت باعث شد افرادی امضایشان را پس بگیرند و یا اصلا طرح را امضا نکنند. البته هیئت رییسه نیز به علت ایجاد تأخیر در روند کار، که باعث به وجود آمدن برخی سوءاستفاده ها شد، نیز مقصر است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: در حال حاضر با توجه به تعداد نمایندگان، 73 امضا جهت ارائه طرح کفایت می کند که البته تعداد امضاها از این میزان نیز بیشتر بوده و 79 نفر است. هیئت رییسه نیز اعلام کرده که سؤالات را جهت بررسی به کمیسیون تخصصی ارجاع داده است. البته فرصت زیادی برای رییس جمهور جهت پاسخگویی در کمیسیون تخصصی باقی نمانده است و باید به زودی با حضور وی در مجلس و نماینده سوال کنندگان، سوالات مورد بررسی قرار گیرد.

داریوش قنبری، نماینده ایلام و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش شفاف،وی همچنین در خصوص نحوه سوال از رییس جمهور توضیح داد: یک نفر به نمایندگی از سؤال کنندگان، محورهای سوالات را توضیح می دهد و رییس جمهور نیز باید ابتدا در کمیسیون تخصصی و سپس در صورت قانع نشدن نماینده، در صحن علنی پاسخگوی سوالات باشد. اگر در پایان نیز نمایندگان قانع نشدند، مسائلی مطرح می شود که باید در آینده مورد بررسی قرار گیرد و اگر مجددا به خواست مجلس بی توجهی شود، مجلس می تواند از ابزار نظارتی قوی تری استفاده کند.

قنبری در پایان دلیل طولانی شدن روند طرح سوال از رییس جمهور را به علت کم توجهی هیئت رییسه مجلس عنوان کرد و افزود: متأسفانه هیئت رییسه مجلس، بُعد نظارتی خود را تعطیل کرده است. هیئت رییسه نه تنها درمورد سوال از رییس جمهور بلکه در خصوص برخی موارد نظارتی دیگر نظیر سوال از وزرا، طرح های تحقیق و تفحص و استیضاح، روحیه بی خیالی پیش گرفته است. البته شنیده های ما حکایت از رایزنی های پشت پرده هیئت رییسه نیز دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین