کد خبر: ۱۴۲۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۵

آشفته تر شدن وضعیت اقتصادی اروپا

پرسشی که بی پاسخ مانده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه سوئیسی با اشاره به تلاشهای بی نتیجه رهبران اروپایی برای حل بحران بدهی ها، سال جدید را شروع سال بحرانی دیگر برای اروپا دانست. 

روزنامه "تاگس انسایگر" در گزارشی نوشت : رهبران اروپایی سومین سال بحران در اروپا را آغاز می کنند. تغییر سال فرصتی بسیار کوتاه را برای اینکه اروپا نفسی تازه کند، داد و برای مدتی کوتاه بازارها از حالت تشنج درآمد. اما این آرامش کوتاه بود و به پایان رسید.

تاگس انسایگر در ادامه نوشت : خطر کاهش اعتبار اقتصادی برای فرانسه و دیگر کشورهای عضو منطقه یورو همچنان باقی است. آرامش نسبی که به واسطه تغییر سال مدتی کوتاه بر اتحادیه حاکم شده بود به پایان رسیده است. صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه قرار است روز دوشنبه آینده در برلین نشست رهبران اتحادیه اروپا را برگزار کنند که این شروعی بر سومین سال بحران منطقه یورو خواهد بود. این در حالی است که همچنان اطمینان و اعتماد به حل بحران وجود ندارد.

به گزارش مهر،این روزنامه سوئیسی در بخش دیگری از این تحلیل نوشت : از آتن هم سیگنالها و صداهای گوشخراشی شنیده می شود. نخست وزیر این کشور در چهارشنبه گذشته از یک ورشکستگی دولتی زودهنگام خبر داد. چند روز پیش نیز سخنگوی دولت باقی ماندن یونان در منطقه یورو را زیر سوال برد. به این ترتیب آتن بار دیگر به کانون توجه منطقه یورو تبدیل شده است.هفته آینده قرار است کارشناسان کمیسیون اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول به یونان سفر کنند. تاریخی که برای توافق سیاسی در این باره در نظر گرفته شده است پایان ژانویه است.

"تاگس انسایگر" در ادامه نوشت : تنها یونان نیست که در معرض تهدید جدی قرار دارد، بلکه اقتصاد در اسپانیا و اکثر کشورهای دیگر اروپایی در حال رکود و یا از هم پاشیدگی است. به دلیل رکود اقتصادی در این اتحادیه حتی بزرگترین اقدامات ریاضتی در این زمینه هم بی نتیجه مانده است و فریادها برای در پیش گرفتن اقدامات اقتصادی جدیدتر بلند شده است.

"هرمن وان رومپوی" رئیس دائمی اتحادیه اروپا برای پایان ژانویه به منظور برگزاری اولین نشست بحران به بروکسل دعوت شده است. این پرسش که منطقه یورو چگونه می خواهد از محاصره بدهی ها و رکود اقتصادی خارج شود سوالی است که از شروع بحران هنوز هیچ پاسخی برای آن یافت نشده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که طرح اوراق قرضه مشترک اتحادیه اروپا هم در این هفته دوباره روی میز قرار می گیرد. نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل انتظار دارند که مرکل و سارکوزی روز دوشنبه در برلین هماهنگیهای تنگاتنگی را در سیاستهای خود برای حل بدهی ها در پیش گیرند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد نه تنها وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی آشفته است، بلکه بانک های اروپایی نیز گرفتار بحران عمیقی شده اند. سیاستهای مرکل و سارکوزی نیز برای حل این مسئله تا به حال کمکی به آرام کردن شرایط نکرده است.

تاگس انسایگر همچنین تصریح کرد: بی اعتمادی به بانکهای اروپایی تا مدتها باقی خواهد ماند همانطور که آشفتگی منطقه یورو ظاهرا برطرف نمی شود.این نگرانی وجود دارد که 2012 نیز اتحادیه اروپا رنگ آرامش را نبیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین