کد خبر: ۱۴۲۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
سرنوشت قیمت خودرو های وارداتی پس از افزایش قیمت ارز

در ماه های آینده باید منتظر گرانی خودرو باشیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صنعت - مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعتقاد دارد تاثیر افزایش قیمت ارز بر قیمت خودرو ها در ماه های آینده مشخص خواهد شد. 

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر اینکه این سازمان توافقی با تغییر قیمت خودروهای وارداتی نداشته است ، گفت: نمایندگی‌های مجاز موظف به عرضه محصولات خود با نرخ‌های قبلی هستند.شهرام میرآخورلو با بیان این مطلب که قیمت خودروهای وارداتی و داخلی هیچ گونه تغییری نداشته و براساس همان نرخ‌های قبلی عرضه می شود ، ادامه داد: مجوزی برای افزایش قیمت به نمایندگی‌های مجاز خودروهای وارداتی ازسوی سازمان حمایت داده نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییرات نرخ ارز، افزایش قیمت خودروهای وارداتی منطقی است، گفت: واردات خودرو یک فرایند زمان‌بر است وحداقل به سه ماه زمان نیاز دارد. بنابراین اگر هم تاثیری در این خصوص داشته باشد باید در ماه‌های آینده شاهد آن باشیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی ومعدنی گفت : در حال حاضر وارد کنندگان نمی توانند به صورت مستقیم برای تغییر قیمت اقدام کنند و با توجه به مصوبه دولت هرگونه تغییر قیمتی باید با نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان صورت گیرد.

وی در باره نظارت بر فروش خودروهای وارداتی گفت: این قیمت گذاری با نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان صورت می گیرد و وارد کنندگان نیز بریا هر گونه تغییر قیمت باید اسناد و مدارک خود را ارائه دهند و از هرگونه افزایش قیمت بپرهیزند.

میرآخورلو درخصوص بررسی قیمت‌های خودرو گفت: جلسات کمیته خودرو مدتی است که برگزار نشده و درخواست‌های جدید بلاتکلیف است و به عبارت دیگر قیمت گذاری خودرو نوعی دوران گذار را سپری می کند .

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی درمورد درخواست های تغییر قیمت خودروهای داخلی، با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر قیمت منطقی را می‌پذیریم، گفت: با درخواست یکی دو محصول برای تغییر قیمت موافقت شده اما هنوز ابلاغیه‌ای ازسوی سازمان حمایت صورت نگرفته است.

به گفته وی، ادله ارائه شده توسط چند شرکت خودروساز برای تغییر قیمت پس از بررسی در سازمان حمایت مورد تایید قرار نگرفته و شرکت‌ها به عرضه محصولات براساس نرخ‌های قبلی موظف شدند.

میرآخورلو در پاسخ به این سوال که آیا خودرو باید در فهرست کالاهای لوکس که ارز آنها باید از محل صادرات تامین شود قرار گیرد، گفت: بهتر است اجازه دهیم کارشناس دراین خصوص تصمیم گیرند ولی باید توجه داشت که هرگونه افزایش هزینه‌ در قیمت نهایی دیده می‌شود.

وی درباره شیوه‌نامه اجرایی خودرو، افزود: این شیوه‌نامه نهایی شده و منتظر ابلاغ آن ازسوی وزیر نفت، معدن و تجارت هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین