کد خبر: ۱۴۲۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
باهنر:۲سال است که بازنشسته شده​ام

دولت مقصرتصویب بودجه۹۱ در سال بعد است

نگرانی از فاز دوم هدفمندسازی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجلس - نایب رئیس اول مجلس با تأکید بر اینکه متاسفانه تصویب نهایی لایحه بودجه ۹۱ قطعاً به سال آینده موکول می‌شود، گفت: مجلس چاره‌ای جز تصویب بودجه چند دوازدهم ندارد و مقصر خود دولت است. 

محمدرضا باهنر افزود: با توجه به اینکه قرار است انتخابات مجلس نهم 12 اسفندماه برگزار شود و این انتخابات نیز بسیار بزرگ و با اهمیت است، انتظار داشتیم دولت مقداری با مجلس همکاری داشته باشد و لایحه بودجه سال 91 را زودتر تقدیم مجلس کند. مجلس بعد از ارائه لایحه بودجه 91، تا هرکجا که بتواند و فرصت وجود داشته باشد، این لایحه را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و تا قبل از سال آینده در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌کند. 

رنماینده تهران متذکر شد: اینکه 2 سال پشت سر هم لایحه بودجه با تأخیر ارائه و بودجه چند دوازدهم تصویب شود، در این دو سال اخیر بوده است. دولت در تصویب بودجه چند دوازدهم بسیار متضرر می‌شود و مسئولین دستگاه‌های مختلف نمی‌توانند برنامه‌های سالیانه خودشان را تنظیم کنند و به اصطلاح امور روزمرده می‌شود، یعنی در دو ماه اول سال، زندگی را پیش می‌برند تا بعداً تکلیف روشن شود. 

گزيده سخنان وي را به نقل از فارس بخوانيد: 

· بعضا قوانینی در رابطه با بازنشستگان کشور وجود دارد که دولت یا نتوانسته یا امکانات نداشته یا با عرض معذرت نخواسته که اجرایی کند، اما باید قدردان زحمات دولت در زمینه رفع مشکلات بازنشستگان کشور باشیم و از طرفی نیز باید گلایه‌ها و دغدغه‌هایمان را نیز به گوش دولتی‌ها برسانیم.
· بنده 2 سال است که بازنشسته شده‌ام و از کانون بازنشستگان کشور حقوق دریافت می‌کنم، اما بد نیست که بدانیم چند معضل کلان در کشور وجود دارد که ربطی به سازمان بازنشستگی کشور یا دولت احمدی‌نژاد یا دولت‌های قبلی ندارد و به تدریج به این معضل‌ها اضافه می‌شود؛ به عنوان مثال می‌گویند صندوق بازنشستگی یکی از بخش‌ها مانند صندوق بازنشستگی فولاد ورشکسته شده است‌. دریافتی‌های هیچ صندوقی پاسخگوی بدهکاری و پول‌هایی که باید بدهد، نیست و این موضوع تقصیر دولت احمدی‌نژاد یا دولت هاشمی رفسجانی هم نیست، بلکه در مجموع غفلت و تسامح و یا جایگزین کردن عاطفه با حکمت، منجر به این موضوع شده است و تقصیر بنده و امثال بنده است. 

· گاهی اوقات برخی از قوانین دست و پای ما را می‌بنند. مجلس نمی‌تواند هیچ باری را به دولت تحمیل کند، مگر آنکه محل تامین بودجه آن را مشخص کند. 

· مجلس نگران اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها است.دلیل این نگرانی همین محاسبات و میزان یارانه‌های نقدی پرداختی به مردم است. مجلس نگران تورم و افزایش نقدینگی و سایر مشکلات حاصل از افزایش میزان یارانه نقدی پرداختی به مردم است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین