کد خبر: ۱۴۲۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۳

چین: آمریکا در رفتار و گفتار خود مراقب باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت دفاع چین با هشدار به آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در رفتار و گفتار خود مراقب باشد. 

در پی انتشار راهبرد دفاعی جدید آمریکا، وزارت دفاع چین با هشدار به آمریکا اعلام کرد که واشنگتن مراقب گفتار و کردار خود باشد.

این اظهارات یک روز بعد از این بیان شد که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، از یک راهبرد دفاعی جدید برای افزایش حضور نظامی این کشور در منطقه آسیا-اقیانوسیه رونمایی کرد.

بر پایه این گزارش، هدف از راهبرد دفاعی جدید امریکا، در کانون توجه قرار دادن شرق دور و رها کردن میدان جنگ علیه شبه نظامیان است.

به موجب این راهبرد، چین باید مقاصد راهبردی و رشد نظامی خود را روشن سازد.

بیانیه وزارت دفاع چین در واکنش به راهبرد دفاعی جدید آمریکا که توسط "ینگ یانسن" سخنگوی این وزارت خانه منتشر شد، شدید اللحن ترین واکنش به استراتژی جدید دفاعی آمریکا به شمار می آید.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: ما راهبرد دفاعی آمریکا را تحت نظر داریم و از نزدیک تاثیرات اقدامات استراتژیک ارتش آمریکا بر منطقه آسیا-اقیانوسیه و تحولات امنیت منطقه ای را بررسی می کنیم.

این بیانیه افزود: اتهاماتی که علیه چین در این سند زده شده، کاملا بی اساس است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "گاردین"،،بیانیه وزارت دفاع چین اضافه کرد: ما امیدواریم که آمریکا با حرکت عصر کنونی به جریان ادامه دهد و با چین و ارتش چین با شیوه ای منطقی و هدف دار تعامل کند و در رفتار و گفتار خود مراقب باشد و اقداماتی انجام دهد که در راستای توسعه روابط میان دو کشور و ارتش هایشان مفید باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین