کد خبر: ۱۴۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶

خودداری خانواده‌های ایرانی از سفر به تایلند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اسبق گردشگری کشور بیشترین متقاضیان سفر به تایلند را بر اساس آمارها افراد بین 22 تا 40 سال اعلام کرد و گفت که عمده کسانیکه به تایلند سفر می‌کنند به دنبال تفریحات کاذب هستند.

سیدرضا موسوی اظهار داشت: محدوده سنی که متقاضی سفر به تایلند هستند عمدتاً مردهای بین 22 تا 40 سال هستند که به محض توانایی دریافت پاسپورت به این کشور سفر می‌کنند.

وی در ادامه افزود: عمده کسانیکه به تایلند سفر می‌کنند به دنبال تفریحات کاذب هستند.

معاون اسبق گردشگری کشور تصریح کرد: قریب به اتفاق خانواده‌های ایرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند کشور تایلند را به عنوان کشور مقصد گردشگری انتخاب نمی‌کنند و بیشتر گردشگران ایرانی طالب تایلند افرادی هستند که مجردی به سفر می‌روند.

موسوی با بیان اینکه ایرانی‌ها جزء بهترین توریست‌های دنیا هستند اینچنین استدلال کرد که ایرانی‌ها به خوبی در سفر پول خرج می‌کنند و در دنیا به عنوان توریست‌های شاپینگ شهرت دارند.

وی ادامه داد: توریست‌های سایر کشورها بیشتر به دنبال آثار فرهنگی و تاریخی هستند اما ایرانی‌ها بیشتر تمایل دارند وقتشان را در بازارها بگذارنند به همین دلیل مسئولان باید برای نگه‌داشتن این توریست‌ها در داخل کشور با تعریف بازارهای ارزان برای خرید تلاش کنند.

موسوی افزود: ما نتوانستیم به خوبی برنامه‌ریزی کنیم تا توریست‌ها در داخل کشور بتوانند از فضاهای تفریحی لذت ببرند عمده سفرهایی که در داخل کشور صورت می‌گیرد مربوط به کیش و مشهد است و مابقی شهرها مورد غفلت قرار می‌گیرند.

مدیر سابق منطقه آزاد قشم با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها دلار به خاطر سفرهای خارجی مردم از کشور خارج می‌شود، گفت: بازار قشم در ایران ارزانترین بازار خاورمیانه است و مسئولان با برنامه‌ریزی می‌توانند عطش بازار ایرانی‌ها را در داخل خود کشور تحت کنترل داشته باشند.

موسوی گفت: یک ایرانی که از کشور خارج می‌شود علاوه بر ارزی که بابت خرید و سوغات به کشور مقصد پرداخت می‌کند مبلغ اقامت، بلیت هواپیما، خوراک و ایاب و ذهاب و سایر جاذبه‌هایی که کشور مقصد برای درآمد‌زایی بیشتر از توریست‌ها تعریف کرده است باید بپردازد که به طور میانگین اگر یک خانواده 4 نفره 4 میلیون تومان صرف خرید تور خارج از کشور می‌کند حداقل 4 میلیون تومان هم در کشور مقصد هزینه می‌کند.

معاون اسبق گردشگری کشور با اشاره به افزایش قیمت دلار گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی در کشور انجام نشود باید منتظر بمانیم و ببینیم که نوروز امسال چه ارز عظیمی از کشور خارج خواهد شد.

موسوی درباره راهکاری برای کاهش هزینه‌های سفر در داخل کشور برای باقی ماندن توریست‌های ایرانی گفت: هتل‌ها باید 2 نرخ اقامت را برای خودشان تعریف کنند به طوریکه اگر قیمت هتل 5 ستاره در ایام پیک، رقم بالایی است مردمی که می‌خواهند از این هتل در ایام غیر پیک استفاده کنند باید بتوانند با هزینه کمی برای سفر و اقامت در این هتل‌ها برنامه‌ریزی کنند چون یک هتل با یک مسافر باید تمام خدمات یک هتل با ظرفیت پر مسافر را ارائه دهد چون چراغ هتل با یک مسافر خاموش نمی‌شود.

به گزارش فارس ،وی ادامه داد: باید سوبسیدهای قابل توجهی به هتل‌ها داده شود تا بتوانند خدمات خوب به گردشگران ارائه دهند و قدرت رقابت با هتل‌های خارجی را داشته باشند. در اکثر کشورها هم دولتشان برای گردشگری سوبسید می‌دهند و پس از ورود گردشگر، پول آن را از طرق دیگر از گردشگر در می‌آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین