کد خبر: ۱۴۲۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
شروعی نداشته‌ایم که برای پاسخ به مجلس برویم

عباسی: نمی توان مدال‌های المپیک را پیش‌بینی کرد

دوستان تیم ملی را به جام جهانی برسانند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر ورزش و جوانان گفت: کی‌روش تلاش خوبی در تیم ملی فوتبال ایران داشته و من از دوستان انتظار دارم که این تیم را به جام جهانی برسانند. 

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان امروز در برنامه ورزش و مردم حاضر شد و در مورد مسایل مختلف توضیحاتی را ارائه کرد که در زیر خلاصه ای از گفته های وی را می خوانیم:

* با گرفتن کرسی در آسیا و جهان جلوه ایران را نشان می‌دهیم
وی در پاسخ به این سوال که به عنوان متولی ورزش چه پیشنهادهایی برای حفظ نمایندگان ایران در فدراسیون‌های آسیا و جهان دارد گفت: اگر در صحنه جهانی ورزشکار حاضر شود نماد قدرت و حرفه‌ای کشور را نشان می‌دهد ما به آن افتخار می‌کنیم و همه ایران شاد می‌شوند. هر کدام از این افراد که در صحنه جهانی می‌درخشند خوشحال می‌شویم. همان‌طور که در داخل مسئولیت‌ها مهم است در خارج هم مهم است. 

وی ادامه داد: اگر کشوری مانند ایران بتواند کرسی‌هایی را آسیا و جهان در اختیار بگیرد می‌تواند جلوه ایرانی را به جهانیان نشان دهد. اگر کسی می‌تواند در صحنه آسیایی و جهانی بدرخشد همه باید به او کمک کنیم. البته بحث گرفتن کرسی‌ها از یک طرف و نگه داشتن آن از طرف دیگر بسیار مهم است.

* ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان جایگاه مهمی دارد
وزیر ورزش و جوانان در خصوص تاکید مقام معظم رهبری توجه به ورزش همگانی و راهکارهای این وزارت برای اجرای این دستور اظهار داشت: در برنامه‌ریزی ما توصیه ورزش همگانی وجود دارد پیش از این ورزش قهرمانی و همگانی یکی بود اما حس کردیم باید به صورت جدا به آن توجه کنیم. ورزش قهرمانی ممکن است اجازه ندهد تا ورزش همگانی جای خود را باز کند. رابطه ورزش با سلامت و بیماریها در ورزش همگانی میسر است.

عباسی گفت: در وزارت ورزش، ورزش همگانی جایگاه مهمی دارد و توصیه ورزش در بعد همگانی آن است. همه فدراسیون‌ها از این پس قرار شد به این بعد توجه کنند. با تشکیل کمیته توسعه ورزش همگانی در فدراسیون‌ها به این امر توجه ویژه شده است. ما در ورزش قهرمانی به ورزشکاران افتخار می‌کنیم اما اکتفا نمی‌کنیم.

عباسی در پاسخ به درخواست باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی مبنی بر در اختیار قرار دادن سالن ورزشگاه آزادی به این رشته گفت: شمشیربازی از رشته‌های مدال‌آور است و لازم است که امکانات خوبی در اختیار داشته باشد و تلاش می‌کنیم این نقیصه هم در فدراسیون شمیشربازی برطرف شود.

* بر اساس قانون شرکت توسعه و اماکن ورزشی مستقل است
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا وزارت ورزش و جوانان اماکن ورزشی را در اختیار ندارد عنوان کرد: اکنون وضع موجود براساس قانون اینگونه است شرکت توسعه و اماکن ورزشی را مستقل می‌دانند و طبق قانون این شرکت باید بتواند هزینه‌های خود را تامین کند. همین امر باعث می‌شود تا ارزان بودن ورزش با مشکل مواجه شود. صحبت کردیم تا قانونی برای این امر اصلاح شود. این خلاء به ورزش لطمه وارد می‌کند. امیدوارم دوستانمان در مجلس به این امر توجه کنند.

* ورزش حرفه‌ای آخرین مرحله‌ای است که رویکرد اقتصادی دارد
عباسی همچنین درباره اینکه دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند به باشگاه‌ها کمک کنند گفت: یکی از مسائلی که با چالش مواجه شد همین امر بود. موضوع مربوط به حرفه‌ای بودن ورزش است و ورزش حرفه‌ای آخرین مرحله‌ای است که رویکرد اقتصادی دارد. با این اتفاق ورزش پایه لطمه دیده است بنابراین دو راه بیشتر وجود ندارد یا باید قانون تغییر کند یا تفسیر شود. ورزش ما و حتی فوتبال هنوز حرفه‌ای نیست.

* شروعی نداشته‌ایم که در مجلس مورد سؤال قرار بگیریم
وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود عباسی هر روز به مجلس می‌رود، تصریح کرد: رسانه‌ها با توجه به فضای ژورنالیستی خودشان این مسئله را عنوان می‌کنند. ما هنوز شروعی نداشته‌ایم که سئوالی مطرح شود هیچ وقت با دلایلی که در رسانه‌ها مطرح بوده به مجلس نرفته‌ایم.

* نقیصه‌ها در 2 ورزشگاه برطرف شده است
عباسی همچنین درباره تعمیر 2 ورزشگاه یادگار امام و نقش‌جهان گفت: از نزدیک این 2 ورزشگاه را دیدم، موانعی وجود داشت که برطرف شده است. ما هنوز راه بازمانده زیادی داریم ظرفیت کشور بالاست و با توجه به راه درازی که پیش رویمان است باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که مدیریتش را در وزارت تعاون دوست دارد و یا ورزش گفت:وزارت تعاون را هم دوست داشتم اما ورزش گستره زیادی دارد.

* نمی‌توان برای المپیک لندن پیش‌بینی مدال کرد
وی همچنین درباره پیش‌بینی‌اش برای کسب مدال در المپیک لندن گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما با مقدماتی که انجام شده در کشتی فرنگی و آزاد، دوومیدانی، تکواندو و وزنه‌برداری به کسب مدال امیدواریم.

* از دوستان انتظار دارم فوتبال را به جام‌جهانی برسانند
عباسی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با کی‌روش به جام جهانی می‌رویم عنوان کرد: تلاش وی خوب بوده است از دوستان انتظار دارم که این تیم را به جام جهانی برسانند.

* شنا و دوومیدانی را بیشتر دوست دارم
وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره اینکه چه رشته‌ای را از همه بیشتر دوست دارد، اظهار داشت: در حالت کلی ورزش را دوست دارم اما شنا و دوومیدانی را بیشتر از همه.

به گزارش فارس،وی در پاسخ به این سوال که یکی ازمعضلات ورزش ما نداشتن رنگ واحد در لباس ملی‌پوشان است و چه تدبیری برای این معضل وجود دارد تصریح کرد: در فاصله تشکیل وزارت ورزش و جوانان پیشنهادات زیادی داشتیم که یکی از آنها موضوع لباس واحد بود. کمیته‌ای را در نظر گرفته‌ایم که امیدوارم به جمع‌بندی برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین