کد خبر: ۱۴۳۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴

قطع یارانه افراد بر خلاف قانون است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهباز حسن‌پور بیگلری گفت: تصمیم‌گیری در مورد قطع یارانه برخی از اقشار جامعه باید بر مبنای قانون باشد و عملا قانون اجازه نمی‌دهد که دولت بخواهد یارانه کسی را قطع کند. 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس اظهار داشت: یارانه‌ها یک ثروت ملی به‌شمار می‌روند و اگر بناست که برخی از این حق برخوردار نشوند، مفهوم بیت‌المال زیر سؤال می‌رود، دولت باید شکل و شیوه برنامه‌ریزی در کشور را به‌گونه‌ای قرار دهد که افرادی‌که مصرف بالاتری دارند، هزینه بیشتری بپردازند اما نمی‌تواند به‌صورت خودسرانه و بدون هیچ‌گونه فرمول مشخصی یارانه کسی را در کشور قطع کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: یارانه‌ها از محل صرفه‌جویی دولت در هزینه‌های مربوز به مدیریت منابع بدست آمده و از آن چه درآمد کشور ما وابسته به نفت است، نفتی که به فروش می‌رسد متعلق به همه ایرانیان است و اینگونه نیست که بشود این سهم عمومی مردم ایران را از آنها دریغ کرد.

حسن‌پور در پایان عنوان کرد: قیمت تمام شده کالاها از زمان هدفمندی یارانه‌ها، تقریبا در عمده موارد به وضعیت قیمت تمام شده رسید و برای همین منظور، پرداخت یارانه‌ها با هدف کمک به اقشار خاص جامعه و به‌صورت عمومی برای مهار فشار به مردم پرداخت شد و این‌که برخی که نیازی به این ارقام ندارند، خود به‌صورت داوطلبانه انصراف دهند، موضوع دیگری است اما دولت نمی‌تواند یارانه خانوار را قطع کند.

وی گفت: مردم روی این مبالغ حساب باز کرده‌اند و حذف ناگهانی آن از سبد مالی برخی خانوارها کار درستی نیست و علاوه بر این ملاکی هم برای سنجش وضعیت مالی خانوارها وجود ندارد که آنها به‌صورت دقیق از هم تفکیک شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین