آفتابنیوز : آفتاب: پیشفروش اینترنتی بلیتهای سیامین دوره جشنواره فیلم فجر از بامداد فردا آغاز میشود.
به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر اخبار امروز این ستاد خبری به شرح زیر است.
* پیش فروش بلیتهای جشنواره سیام فیلم فجر از بامداد فردا آغاز میشود
به گزارش روابط عمومی سیامین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، علاقهمندان به خرید این بلیتها میتوانند از اولین ساعات بامداد فردا دوشنبه 27 دی ماه به مدت 3 روز، با مراجعه به پایگاه اینترنتی
fajrticket.ir و
fajrticket.com نسبت به خرید بلیتهای مورد نظر خود اقدام نمایند.
قیمت هر سری دهتایی بلیت مسابقه سینمای ایران، مسابقه فیلمهای اول و آیینه سینمای ایران 40 هزار تومان خواهد بود. همچنین، مسابقه سینمای بینالملل 30 هزار تومان و سایر بخشهای خارجی شامل: جشنواره جشنوارهها، جلوهگاه شرق، سینمای سعادت و مرور سینمای بینالملل 20 هزار تومان خواهد بود.
مخاطبان پس از خرید، برای دریافت بلیتهای خود در تاریخهای 29، 30 دی و اول بهمن با در دست داشتن کد رهگیری و کارت شناسایی معتبر به پردیس سینمایی ملت ( تهران، خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش ، مقابل بزرگراه کردستان) مراجعه نمایند.
بنابراین گزارش، حداکثر خرید اینترنتی هر متقاضی برای مسابقه سینمای ایران دو سری و سایر بخشها سه سری است و مجموعاً هر متقاضی میتواند تا سقف پنج سری شامل 2 سری مسابقه سینمای ایران و 3 سری برای سایر بخشهای جشنواره بلیت خرید نماید.
ستاد برگزاری جشنواه فیلم فجر برای دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر 20 درصد تخفیف در نظر گرفته است.
* سالور: تعیین جایزهای مجذوب کننده برای فیلمسازان دنیا در بخش بینالملل جشنواره فجر
به گزارش روابط عمومی سیامین جشنواره بینالمللی فیلم فجر،« سامان سالور» کارگردان و نویسنده که اولین فیلم بلند سینماییاش به نام «ساکنین سرزمین سکوت» را در سال 82 ساخته است که با آن برنده جایزه منتقدان بینالمللی فیپرشی شد. در این دوره از جشنواره فجر با فیلم «آمین خواهیم گفت» شرکت کرده است.
او معتقد است که بخش بینالملل سیامین جشنواره فیلم فجر آن طور که باید نتوانسته پررنگ و جدی ظاهر شود و یکی از دلایلش هم بحث محدودیتهایی است که به دلیل اعتقادات و فرهنگ ایرانیان باید روی فیلمهایی که از کشورهای دیگر به دفتر جشنواره ارسال شده اعمال شود و همین دلیل کافی است که فیلمسازان تمایل زیادی برای شرکت در جشنواره فجر نداشته باشند.
سالور درباره رفع این مشکل گفت: اگر مدتها قبل از ایام جشنواره سفیر و مسئولانی مشخص شوند که به کشورهایی که در فیلمسازی موفقتر و صاحب سبکتر از بقیه هستند سفر کنند و فیلمهای خوبی را که کمترین مشکل را دارند یا حذف و اضافه صحنهها، ایرادی به آنها وارد نمیکند و خط روایی و داستانی آن را تغییر نمیدهد، برای حضور در بخش بینالملل جشنواره فجر انتخاب کنند، تا حدودی این مشکل حل میشود. البته قبول دارم این کار در حرف آسان است و در عمل، واقعا سخت میشود.
وی ادامه داد: راه دیگری که وجود دارد این است که نگاه نظارتی - حداقل در بخش بینالمللی جشنواره فیلم فجر- تا آنجایی امکان دارد و سعه صدر مسئولان اجازه میدهد، به پایینترین حد ممکن برسد.
سامان سالور با فیلمهایش تقریبا در تمام جشنوارههای مهم دنیا غیر از برلین حضور داشته است. او با «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» برنده جایزه بخش سینماگران معاصر جشنواره فیلم لوکارنو شد و با «ترانه تنهایی تهران» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش ۱۵ روز با کارگردانان به جشنواره فیلم کن ۲۰۰۸ راه پیدا یافت.
این کارگردان فضای جشنوارههایی را که در کشورهای دیگر برگزار میشود، کاملا متفاوت با فضای جشنواره فجر دیده است و در این مورد این تفاوتها گفت: در یک شهر ساحلی مثل کن، ونیز، لوکارنو، لندن حتی دبی تمام شهر در طول روزهای جشنواره فضای ملتهب از سینما است و هر جای شهر که بروید اعم از رستوران، کافی شاپ، ایستگاه اتوبوس و ... برنامه و کاتالوگ جشنواره را میتوانید ببینید و پوستر جشنواره همه جا نصب شده است. تبلیغات محیطی و تلویزیونی وسیعی برای پوشش جشنواره وجود دارد.
وی ادامه داد: تفاوت مهم دیگری بخش بینالملل جشنواره فجر با دیگر جشنوارهها دارد جایزههایی است که برای برگزیدگان تعیین میشود. در جشنوارهای نو رسیده مثل دبی ارزش مالی جایزه آن قدر چشمگیر است که برای کارگردانهای درجه یک دنیا جذابیت ایجاد میکند که آنها در جشنواره حضور فعال پیدا میکنند، مشغول برگزاری ورک شاپ و نشستها میشوند. که همین حضور فیلمسازها و فیلمهایشان است که به جشنواره رونق میدهد و باعث اعتبار جشنواره میشود. نمیتوان با فیلمهای درجه 2 و 3 و عدم حضور کارگردانهای مطرح جشنوارهای برگزار کرد و انتظار داشت که موفقیت آمیز و در حد بینالمللی باشد.
به گزارش فارس،سامان سالور سه راهکار برای بهتر برگزار شدن بخش بینالملل در نظر دارد که آنها را این گونه توضیح داد: باید آن قدر تبلیغات محیطی در فضای شهر یا حداقل قسمتی از کلانشهری مانند تهران وجود داشته باشد که همه چیز ملتهب و متاثر از برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم فجر شود. دومین کاری که به نظرم اهمیت دارد برگزاری منظم در یک تاریخ مشخص و تعیین شده است که نظم و انضباط مسولان و برگزارکنندگان جشنواره را نشان سراسر دنیا میدهد. سومین و مهمترین کاری که باید فکری برای آن کرد تعیین جایزهای بزرگ و مجذوب کننده است که فیلمسازهای مطرح دنیا را راغب و مشتاق برای شرکت در جشنواره بینالمللی فیلم فجر کند.