کد خبر: ۱۴۳۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲
داریوش قنبری:

ضعف مجلس هفتم در ریاست و ضعف مجلس هشتم در بدنه بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی، معتقد است: عملکرد مجلس مثبت نبود زیرا به جای رسیدگی به حقوق مردم و مجلس، از حقوق دولت دفاع می کردند. در مجلس هفتم اختلافات میان اصولگرایان به این شدت نبود و ما انشعابات اصولگرایان را در مجلس هشتم شاهد بودیم به طوری که حتی حامیان دولت فراکسیونی در مجلس تشکیل دادند. مجلس هشتم از طریق دولت وارد مجلس شدند و بیشتر وکلای دولت بودند تا وکلای ملت. 

برخی مشکلات مجلس هشتم را ناشی از مشکلات موجود در مجلس هفتم می دانند. از این رو عملکرد مجلس هفتم را از داریوش قنبری، نماینده مجلس دوره هفتم و هشتم جویا شدیم.

قنبری با اشاره به عملکرد مجلس هفتم و هشتم خاطرنشان کرد: ریاست مجلس هشتم نسبت به مجلس هفتم قوی تر عمل کرد. اما با این حال، بدنه مجلس هفتم قوی تر از مجلس هشتم بود. بعد نظارتی آن نیز قوی تر بود. اکثریت هر دو مجلس هم اصولگرا بودند، اما اصولگرایان مجلس هفتم اعتقادشان به این واژه بیشتر بود.

داریوش قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم ایلام در مجلس هفتم و هشتم

وی افزود: از آنجایی که انتخابات هفتم قبل از نهم بود، دولت نماینده آنچنانی نداشت و این قضیه که مجلس هفتم حامی دولت بود، منتفی بود. اگر هم دفاعی از دولت صورت می گرفت، بسیار معقول تر بود. اما مجلس هشتم از طریق دولت وارد مجلس شدند و بیشتر وکلای دولت بودند تا وکلای ملت.

به گزارش شفاف،قنبری با اشاره به تضعیف جایگاه مجلس هشتم گفت: عملکرد مجلس مثبت نبود زیرا به جای رسیدگی به حقوق مردم و مجلس، از حقوق دولت دفاع می کردند. در مجلس هفتم اختلافات میان اصولگرایان به این شدت نبود و ما انشعابات اصولگرایان را در مجلس هشتم شاهد بودیم به طوری که حتی حامیان دولت فراکسیونی در مجلس تشکیل دادند. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین