کد خبر: ۱۴۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰

پرسپولیس و استقلال به ته جدول رسیدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر پرسپولیس و استقلال به مصاف تیم‌های هفدهم و هجدهم جدول لیگ می‌روند. 

هفته بیست و یکم لیگ برتر روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود. نگاهی به دیدارهای این هفته می اندازیم.

*تراکتورسازی - داماش گیلان؛ قلعه‌نویی منتظر لغزش استقلال

تراکتورسازی که در هفته بیستم با شکار شاهین خودش را به رده دوم جدول رساند این هفته میزبان داماش گیلان است، تیمی که بعد از جدایی ابراهیم قاسمپور اقتدار گذشته‌اش را ندارد. مهدی تارتار هفته گذشته در لحظات پایانی از سد فجرسپاسی گذشت. طبیعی است که تارتار تیمش را برای انجام یک بازی دفاعی به میدان بفرستد و دل به ضد حملات ببندد. در آن سوی میدان اما قلعه‌نویی سه امتیاز را می‌خواهد تا همچنان مدعی بماند و البته منتظر لغزش احتمالی استقلال بماند.

*ملوان انزلی - شاهین بوشهر؛ شام آخر فیروز؟

ملوان خود را از منطقه خطر دور کرده ولی هنوز در حاشیه امنیت قرار ندارد به همین دلیل از این بازی خانگی حداکثر امتیاز را می‌خواهد. شاهین هم که هفته گذشته یک شکست سنگین خانگی را از تراکتورسازی پذیرفت شاید برای جبران مافات به بندرانزلی سفر کند. وضعیت شاهین خیلی مساعد نیست و مدیران باشگاه به فیروز کریمی دو بازی فرصت داده‌اند تا شرایط تیم را بهبود ببخشد. کریمی باید از دو بازی 4 امتیاز بگیرد و با این شرایط در صورت باخت احتمال برکناری وی وجود دارد. کریمی اگر چه شاهین را به فینال جام حذفی رسانده اما در لیگ برتر در ۹ مسابقه فقط ۵ امتیاز گرفته و اکنون در رده پانزدهم است. شاهین در انزلی تلاش می‌کند از قعر جدول فرار کند اما قوی سپید خزر در خانه حریف سرسختی است که حتی استقلال و پرسپولیس را شکست داده است.

*فجرسپاسی - استقلال؛ امیرکبیر فوتبال برابر ستارگان آبی

فجرسپاسی شیراز در رده هفدهم جدول است ولی محمود یاوری که خود را امیرکبیر فوتبال ایران می‌داند دوست ندارد برابر تیم‌های بزرگ مثل استقلال از پیش بازنده باشد. بازیکنان جوان فجر قطعا انگیزه زیادی دارند و این انگیزه به همراه دوندگی آنها می‌تواند برگ برنده یاوری باشد. استقلال هفته گذشته برابر مس کرمان یک شکست خانگی را متحمل شد اما همچنان در صدر جدول است.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال اصلا دوست ندارد برابر یک تیم انتهای جدولی دیگر شکست بخورد هرچند که در صورت این اتفاق هم استقلال صدر جدول را از دست نمی‌دهد اما آبی‌پوشان دوست ندارند دو میلیون تومان دیگر جریمه شوند و به همین دلیل برای برد تلاش خواهند کرد. ورزشگاه حافظیه همان ورزشگاهی است که استقلال باید اسفندماه برابر شاهین بوشهر در آن فینال جام حذفی را برگزار کند و این بازی می‌تواند آبی‌پوشان را به شرایط زمین ناهموار حافظیه بیش از گذشته آشنا کند.

*مس کرمان - نفت آبادان؛ جدال طلای ناب و طلای سیاه

میرسلاو بلاژویچ با شکست استقلال در ورزشگاه آزادی تقریبا جای خود را در تیم مس مستحکم کرد. پیرمرد کروات این هفته باید برابر یک مربی پرتغالی زور آزمایی کند. کاستا سرمربی نفت آبادان هفته گذشته در خانه مغلوب کرانچار و سپاهان شد و اگر این هفته هم برابر مس بازنده شود شرایطش به خطر می‌افتد. جدال مس کرمان که طرفدارانش آن را طلای ناب می‌دانند با نفت، طلای سیاه دیدنی است.

*فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان؛ نبرد مربیان علم‌گرا

سه شکست متوالی، نایب قهرمان سابق آسیا را تا رده دوازدهم جدول پایین آورد. طرفداران ذوب آهن از این نتایج آنقدر ناراحتند که علیه بازیکنان شعار سر دادند و بازیکنان هم علیه این هواداران جبهه گرفتند و خواستار واکنش باشگاه شدند. ذوب آهن با این وضعیت باید در اهواز به مصاف فولاد برود؛ تیمی که اوج گرفته و هفته گذشته نفت را در تهران سه بر یک شکست داد.
مجید جلالی و منصور ابراهیم‌زاده هردو از نسل مربیان علم‌گرای فوتبال ایران هستند. ابراهیم‌زاده که بارها تاکید کرده اهل استعفا نیست و دوست ندارد مدیران باشگاه او را به سمت در خروجی هدایت کنند باید در اهواز فولاد را خم کند. تساوی هم می‌تواند نتیجه مطلوبی برای ذوب آهن باشد.

*راه آهن - نفت تهران؛ دایی شش‌تایی می‌شود؟

راه آهن با علی دایی در ۲۰ هفته گذشته فقط دو پیروزی داشته با این حال سرمربی پیشین تیم ملی همواره نوید روزهای درخشان آینده را برای این تیم داده است. آقای گل جهان با ۱۳ تساوی رکورددار لیگ یازدهم هم هست و در این هفته باید برابر تیم جوان و شگفتی ساز نفت تهران تیمش را به میدان بفرستد.

این مسابقه یک ویژگی مهم هم دارد دوستی دیرینه سرمربیان دو تیم که زمانی در تیم ملی با یکدیگر بودند. حسین فرکی آنقدر کاپیتان پیشین تیم ملی را دوست دارد که در روزگار سخت پرسپولیس با دایی از او حمایت کرد. اکنون نبرد مربی و کاپیتان پیشین تیم ملی دیدنی است هرچند ممکن است فرکی ششمین شکست راه آهن را به دایی تحمیل کند. راه‌آهن در نیم‌فصل اول فقط مساوی می‌کرد اما در دور برگشت از سه بازی انجام داده یک برد و دو باخت کسب کرده و باید دید آیا این هفته سومین شکست پیاپی این تیم رقم می‌خورد یا خیر.

*سپاهان اصفهان - شهرداری تبریز؛ زورآزمایی مدیرروستا با کرانچار

سپاهان با کرانچار نتایج خوبی گرفته است. این تیم میزبان شهرداری تبریزی است که در بازی گذشته برابر پرسپولیس پیروزی را با تساوی عوض کرد. زور آزمایی مدیرروستا با کرانچار دیدنی است. باید دید چه اتفاقاتی در ورزشگاه فولادشهر رقم می‌خورد و آیا شهرداری می‌تواند دست پر اصفهان را ترک کند یا اینکه کرانچار همچنان سپاهان را مدعی نگه می‌دارد.

*سایپا - صبای قم؛ تقابل مهندس و امپراتور

سایپایی‌ها یک برد دور از انتظار را برابر ذوب آهن به دست آوردند و اکنون با روحیه‌تر از قبل هستند. مجید صالح در اولین فصل سرمربیگری‌اش بد نتیجه نگرفته هرچند مهندس صالح در ابتدای فصل مدعی قهرمانی بود ولی با شروع لیگ متوجه شد که برای قهرمانی در لیگ به فاکتورهای زیادی به جز انگیزه نیاز است. عبدالله ویسی هم که هواداران صبا به او لقب امپراتور داده‌اند برای گرفتن سه امتیاز تیمش را به میدان می‌فرستد. نبرد مهندس و امپراتور دیدنی خواهد بود. این بازی یک ویژگی جالب دیگر هم دارد. رضا عنایتی ۹ گله در تیم صبا و کریم انصاری فرد ۱۱ گله در سایپا برای افزایش آمار گلزنی خود تلاش می‌کنند.

*پرسپولیس - مس سرچشمه؛ دنیزلی مقابل مربی فریب خورده

اصغر شرفی در نیم فصل اول می‌گفت در نیم فصل دوم خوب نتیجه می‌گیریم و با جذب چند بازیکن نقاط ضعف را پوشش می‌دهیم اما وی دوشنبه شب اعتراف تلخی کرد و گفت دلال‌ها او را گول زده‌اند و بازیکنان درجه سه خارجی را به او فروخته‌اند. حالا این مربی فریب‌خورده باید برابر دنیزلی صف‌آرایی کند. پرسپولیس برای اینکه جبران ناکامی نیم فصل اول را کند بهترین فرصت را در اختیار دارد. مس سرچشمه بی‌آزارترین خط حمله و ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.

*برنامه هفته بیست و یکم:
پنجشنبه - 29/10/90
تراکتورسازی تبریز - داماش گیلان، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
ملوان بندرانزلی - شاهین بوشهر، ساعت 15، ورزشگاه تختی بندرانزلی
فجرشهیدسپاسی شیراز - استقلال، ساعت 15، ورزشگاه حافظیه شیراز
مس کرمان - صنعت نفت آبادان، ساعت 15، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
فولادخوزستان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز

جمعه - 30/10/90
راه آهن شهرری - نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه اکباتان تهران
سپاهان اصفهان - شهرداری تبریز، ساعت 15، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر
سایپای البرز - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج
پرسپولیس - مس سرچشمه، ساعت 16:25، ورزشگاه آزادی تهران

*جدول ‌رده‌بندی:
1- استقلال 40 امتیاز
2- تراکتورسازی 36 امتیاز
3- نفت تهران 36 امتیاز
4- صبای قم 36 امتیاز
5- سپاهان 34 امتیاز
6- فولاد 30 امتیاز
7- پرسپولیس 26 امتیاز
8- داماش 26 امتیاز
9- نفت آبادان ۲۶ امتیاز
10- سایپا 25 امتیاز
11- شهرداری تبریز 24 امتیاز
12- ذوب آهن ۲۴ امتیاز
13- ملوان 22 امتیاز
14- مس کرمان 22 امتیاز
15- شاهین بوشهر ۲۰ امتیاز
16- راه‌آهن ۱۹ امتیاز
۱7- فجرسپاسی 19 امتیاز
18- مس سرچشمه 14 امتیاز 

به گزارش فارس.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین