کد خبر: ۱۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰

پنج نامزدی برای «جدایی نادر از سیمین» در جوایز فیلم آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در رشته‌های بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر زن و تدوین نامزد جوایز فیلم آسیا شد.

 32 فیلم برای 14 جایزه ششمین دوره جوایز فیلم آسیایی رقابت می‌کنند. فیلم «شمشیر پرنده دروازه اژدها» محصول چین و هنگ کنگ با نامزدی در هفت رشته از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد پیشتاز نامزدی در این جوایز است. 

پس از «شمشیر پرنده دروازه اژدها» دو فیلم «گل‌های جنگ» ساخته ژانگ ییمو و پرخرج‌ترین فیلم چین که نماینده این کشور در اسکار 2012 است و «جنگجویان رنگین‌کمان: صدیق بالا» (نماینده تایوان در اسکار 2012) هر کدام با شش نامزدی از جمله در رشته‌های بهترین فیلم و کارگردان دیگر رکوردداران نامزدی در این جوایز هستند. 

«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی که جوایز مختلف در کارنامه دارد و به تازگی برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، پس از این سه فیلم با نامزدی در پنج بخش بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر زن (لیلا حاتمی) و تدوین (هایده صفی‌یاری) پیشتاز نامزدهای جوایز فیلم آسیاست. 

دینی ییپ که با بازی در فیلم «یک زندگی ساده» برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم ونیز شد یکی از رقبای لیلا حاتمی برای رسیدن به جایزه بهترین بازیگر زن جوایز فیلم آسیاست. 

برگزارکنندگان این جوایز با سه جایزه از استعدادهای و پیشکسوتان سینمای آسیا نیز تقدیر می‌کنند؛ این سه جایزه عبارت از جایزه یک عمر دستاورد هنری، جایزه ادوارد یانگ برای استعداد نوظهور و جایزه پرفروش‌ترین فیلم آسیایی سال 2011 هستند. 

جامعه جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ برگزارکننده جوایز فیلم آسیاست که از سال 2007 برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرآنلاین،اصغر فرهادی دو سال پیش برای «درباره الی» در دو بخش بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه‌نویس نامزد دریافت این جوایز بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین