کد خبر: ۱۴۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
طلایی :

پروژه نیایش و پل طبقاتی صدر معرف شکوفایی مدیریت شهری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خوشبختانه در شهرداری تهران برای اجرای پروژه ها همواره دو نگاه به شکل توامان وجود دارد که یکی رویکرد محله محوری و ناحیه محوری است که در قیاس محله ای سعی دارد مشکلات مردم را مرتفع سازد و رویکرد و نگاه دیگر رویکرد کلان نگری است که در قالب آن پرژه های ملی و فراملی تعریف می شود. 

رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی فرهنگی شورای شهر گفت : پروژه های شهری باید به گونه ای به بهره برداری برسند که پس از اتمام کار نشان دهنده هویت اسلامی - ایرانی ما باشند و به طور مثال همان گونه که میدان آزادی متعلق به دوره ای خاص است ، پروژه صدر و نیایش نیز باید معرف شکوفایی مدیریت شهری در این دوره از انقلاب اسلامی باشد.

ظهر روز گذشته رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای اسلامی شهر از احداث تونل نیایش و پروژه دو طبقه شدن بزرگراه صدر بازدید کردند.

بنا بر این گزارش ، مرتضی طلایی رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر، هادی ساعی، معصومه آباد و احمد مسجد جامعی و برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای شهر در جمع مدیران معاونت فنی عمران شهرداری تهران حضور یافته و پس از ارائه گزارش های لازم پیرامون این پروژه ها توسط مازیار حسینی معاون فنی عمران شهرداری تهران، مرتضی طلایی با بیان اینکه باید از زحمات و تلاش های به انجام رسیده در معاونت فنی عمران تشکر کرد، گفت: از شهردار تهران نیز تشکر می کنم که با همت بالا، جسارت و روحیه جهادی خود توانستند منشاء خدمات ارزشمند برای تهران باشند.

وی ادامه داد : خوشبختانه در شهرداری تهران برای اجرای پروژه ها همواره دو نگاه به شکل توامان وجود دارد که یکی رویکرد محله محوری و ناحیه محوری است که در قیاس محله ای سعی دارد مشکلات مردم را مرتفع سازد و رویکرد و نگاه دیگر رویکرد کلان نگری است که در قالب آن پرژه های ملی و فراملی تعریف می شود.

طلایی با تاکید اینکه این دو نگاه در کنار هم می تواند کمال خرسندی مردم را فراهم سازد چرا که در اجرای پروژه های شهری تمام ابعاد باید مورد نظر قرار گیرد ، گفت : باید این را نیز مورد توجه قرار داد که این اقدامات در شرایطی با این سرعت بالا و کیفیت عالی به اجرا می رسد که ما در تحریم قرار گرفته ایم و از این رو اجرای این اقدامات سخت شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای شهر اظهار کرد: موضوع دیگری که موجب افتخار مدیریت شهری است ارائه گزارش بومی سازی در اجرای پروژه های شهری است . هم اکنون بومی سازی در اجرای پروژه های ساخت و ساز و موضوع تونل ها به شکل مطلوب دیده شده که این مسئله حائز اهمیت بوده و جای تشکر دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: باید به مسئله سرعت اجرای پروژه ها همراه با بحث کیفیت پرداخت و کیفیت اجرای پروژه تونل نیایش و بزرگراه صدر باید مانند سرعت آن با دقت بالا مورد توجه قرار گیرد.

طلایی با بیان اینکه باید تمامی پروژه های شهری قبل و حین اجرا دارای پیوست اجتماعی باشند، اظهار کرد: قبل از اجرای پروژه باید با استفاده از پیوست اجتماعی تبلیغات لازم صورت گیرد تا مردم همسو با شهرداری برای اجرای پروژه کمک های لازم را ارائه داده و مطلع شوند که در شهر چه اقداماتی قرار است به انجام رسد که این مسئله موجب شادی و رضایت آنها خواهد بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر افزود: پروژه های شهری باید به گونه ای به بهره برداری برسد که پس از اتمام کار نشان دهنده هویت ایرانی - اسلامی ما باشد و به طور مثال همان گونه که نماد میدان آزادی متعلق به دوره ای خاص است پروژه صدر و نیایش نیز باید معرف این دوره زمانی باشد، و یاد آور انقلاب اسلامی و مدیریت شهری این دوره باشد.

وی با تاکید اینکه پس از دو طبقه شدن بزرگراه صدر این پل جزئی از زندگی ما خواهد بود و باید نشان دهنده هویت ملی ما باشد، گفت: من پیشنهاد می دهم یک کارگروه متشکل از سازمان زیباسازی شهر تهران و کارشناسان هنری تشکیل شود تا همان طور که مهندسان عمرانی به آقای حسینی معاون فنی عمران شهرداری تهران کمک می کنند تا اجرای پروژه به شکل صحیح صورت گیرد این کارگروه نیز کمک کند تا این پروژه نشانگر هویت ملی ما باشد.

طلایی با اشاره به پل خاجو اصفهان که ما را به یاد دوره زمانی خاص می اندازد، تاکید کرد: این پل نیز باید به عنوان میراث ارزشمند زمان حال ماندگار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در ادامه به موضوع آسایش و حقوق معنوی ساکنین شهر که در کنار آنها پروژه دو طبقه شدن بزرگراه صدر در حال انجام است، اشاره کرد و گفت: بحث آلودگی صوتی و زیست محیطی باید در اجرای این پروژه مورد توجه قرار گیرد و اینکه مشخص شود با اجرای آن چند درصد از ترافیک شهر کاهش می یابد.

طلایی همچنین به موضوع تبلیغات نیز اشاره کرد و افزود: باید در مورد اجرای پروژه تونل نیایش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر اطلاع رسانی مطلوبی صورت گیرد و به طور مثال ماهانه گزارشی تصویری پیرامون پیشرفت کار ارائه شود تا مردم بدانند در شهر چه اتفاقی می افتد .

در ادامه معصومه آباد عضو شورای شهر نیز ضمن تشکر از اجرای پروژه صدر نیایش، اظهار کرد: اجرای این پروژه شاهکار مهندسی مدیریت شهری و کاری منحصر به فرد است که قابل توجه بوده و باید مورد تقدیر قرار گیرد.

وی افزود: در اجرای این پروژه لازم می دانم تشکر کنم که دکل های برق که واقعا تهدید جدی برای سلامت شهروندان بود، جابه جا شد و با اجرای پروژه صدر- نیایش به طور قطع، آلودگی هوا کاهش یافته و این امر به روان شدن ترافیک نیز کمک می کند.

آباد در ادامه خواستار شد تا معاونت فنی عمران گزارشی پیرامون کاهش آلودگی صوتی با اجرای پروژه دو طبقه کردن بزرگراه صدر ارائه دهد.

به گزارش تهران سما،در ادامه احمد مسجد جامعی نیز ضمن تشکر از اجرای پروژه به بحث فرهنگی تاکید کرد و گفت: معماری پروژه صدر نیایش باید معرف فرهنگ ایرانی اسلامی ما باشد و باید شناسنامه فرهنگی این پروژه مشخص شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین