کد خبر: ۱۴۳۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۵
وزیر دفاع انگلیس :

نه امپریالیستیم و نه ترسو

آفتاب‌‌نیوز :  جان ريد وزير دفاع انگليس در این خصوص گفت :  ما در نظر نداريم به عنوان يك قدرت امپرياليست اشغالگر در عراق بمانيم و به خاطر تروريستها نيز از اين كشور فرار نمي‌كنيم.

ريد با بازگو كردن اظهارات توني بلر نخست وزير انگليس، كه از متحدان سرسخت آمريكا در جنگ عراق است، بيان داشت كه يك كشور بدون صرف تلاش‌هاي بسيار به جامعه‌ي دموكراتيك تبديل نخواهد شد.

ريد افزود: به همين دليل است كه بايد در عراق مانده و به عمق تاريكي رويم؛ چرا كه در پايان اين مسير روشنايي است.

اين در حالي است كه انگليس در مقطع كنوني تعداد 8500 نظامي در عراق مستقر كرده و اعلام داشته كه در صورت لزوم بر اين شمار افزوده خواهد شد؛ اما در سندي كه در ماه ژوئيه‌ي گذشته افشا شد، ريد از كاهش نظاميان انگليسي تا سال آينده خبر داده بود.

روزنامه‌ي ديلي تلگراف گزارش داد: وزير دفاع و روساي دفاعي انگليس امروز  با ابراهيم جعفري نخست وزير عراق ديدار و در خصوص مسايل امنيتي گفت‌وگو خواهند كرد.

نيروهاي انگليسي روز دوشنبه با خودروي زرهي به سمت بازداشتگاه پليس عراق در شهر بصره يورش بردند و با تخريب ديوار بازداشتگاه، به جستجوي دو نظامي انگليسي پرداختند. يك فرمانده‌ي ارتش انگليس پس از آن گفت كه دو نظامي مذكور در بازداشتگاه حضور نداشتند.

در همين حال، حيدر العبادي مشاور نخست وزير عراق، در كنفرانس خبري در رابطه با رويدادهاي اخير اظهار داشت: واقعا تاسف بار است كه نيروهاي انگليسي براي آزادي نظاميان خود بايد به اين شيوه عمل كنند.

دفتر نخست وزيري عراق نيز با صدور بيانيه‌اي اعلام داشت: در مناسبات ميان عراق و انگليس بحراني وجود ندارد و وزارت كشور در حال بررسي و تحقيق در خصوص حوادث بصره است.

در اين بيانيه از طرفين خواسته شده آرامش خود را حفظ كنند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین