کد خبر: ۱۴۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶

گزارشی كه محرمانه ماند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این یهودیان آفریقایی تبار كه خود را متصل به ملكه افسانه ای صبا می دانند از وضعیت نژاد پرستی موجود در رژیم صهیونیستی رنج فراوان برده و در اعتراض به وضعیت موجود در مقابل كنست (مجلس) تجمع كرده اند. 

'گزارشی كه محرمانه ماند'؛ عنوانی است كه یك روزنامه سوییسی برای انقلاب یهودیان اتیوپی تبار علیه تبعیض نژادی در رژیم صهیونیستی برگزیده است.

روزنامه سوییسی 'له تمپس' گزارش خود از وضعیت تبعیض نژادی در رژیم صهیونیستی را اینگونه آغاز كرده است: 'مرا به عنوان یك وحشی نگاه نكنید'؛ این شعاری است كه یكی از معترضین جوان اتیوپی تبار در اسرائیل به نام مولات آرارو در واكنش به تشدید روزافزون شرایط نابرابر و تبعیض آمیز در این رژیم سر می دهد.

روزنامه سوییسی افزود: این یهودیان آفریقایی تبار كه خود را متصل به ملكه افسانه ای صبا می دانند از وضعیت نژاد پرستی موجود در رژیم صهیونیستی رنج فراوان برده و در اعتراض به وضعیت موجود در مقابل كنست (مجلس) تجمع كرده اند.

این روزنامه ادامه داد: تعداد آنها به ۵۰۰۰ نفر می رسد و بسیاری شان از شهر كوچك كیبـیات به بیت المقدس آمده اند. اصطلاحا این یهودیان اتیوپی تبار را فلاشاس می خوانند. بسیاری از آنها در سالهای دهه ۱۹۸۰ به اسرائیل آمده و گمان می كرده اند كه به بهشت می روند، اما از آن زمان فقط تحقیر شده اند.

'له تمپس' در ادامه گزارش خود نوشت: یكی از معترضین كه مردی چهل ساله و كارگر لبنیاتی است می گوید روزی نیست كه مرا با واژه های زننده و توهین آمیز ماند سوسك و كرم به علت رنگ پوستم، خطاب نكنند.

روزنامه سوییسی افزود: اعتراضات فلاشاس ها هنگامی اوج گرفت كه ساكنین سفید پوست شهر كیبـیات مالاهی به صورتی كتبی متعهد شده و تصمیم گرفتند كه به سیاه پوستان نه چیزی بفروشند نه چیزی اجاره دهند؛ قراردادی كه بااجازه شهرداری انجام پذیرفته بود!

در گزارش تلویزیونی كه از این ناحیه پخش شد،بارها بسیاری از ساكنین این شهر علنا گفتند كه دیگر نمی خواهند این 'كثافتها' را در ساختمان هایشان ببینند.

به نوشته روزنامه سوییسی، فلاشاس ها كه از سال ۹۵ به خیابان نیامده بودند، تصمیم گرفتند كه اعتراضات خود را از سر بگیرند. آنها از اینكه خونشان فقط برای ارتش مفید باشد خسته شده اند.

بر اساس این گزارش، یكی از مقامات رژیم صهیونیستی گفته است كه بهتر است فلاشاس ها ساكت شوند و در قبال آنچه دولت برای آنها انجام داده، ممنون باشند.

'له تمپس' ادامه داد: در واكنش به این سخن تحقیرآمیز بود كه اعتراضات گسترده تر شد و انتظار می رود در هفته های آینده دامنه آن فراگیر تر شود.

روزنامه سوییسی اضافه كرد: به گفته یكی ازمعترضین كه مادری با دو فرزند است كه مدرسه ای حاضر به پذیرش آنها نیست، در اسرائیل اگر فریاد نزنی چیزی به دست نمی آورید. این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست. اومی گوید: ما دیگر از اینكه پیش سازمان های خدمات اجتماعی گدایی كنیم و كارهای حقیر را انجام دهیم خسته شده ایم.

به گزارش ایرنا،جمعیت فلاشاس ها به حدود ۱۰۰ هزار نفر می رسد و ۱.۵درصد جمعیت اسرائیل را تشكیل می دهند. با این حال آنها هیچگونه نفوذ سیاسی ندارند.

به نوشته این روزنامه، در سال ۲۰۰۹ گزارشی در مورد شرایط وخیم این یهودیان اتیوپی تبار تهیه شد، این گزارش به قدری زننده بود قرار شد محرمانه باقی ماند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین