کد خبر: ۱۴۳۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۱

قنبری: مردم رویه دولت را توهین‌آمیز قلمداد می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با اعتدال، با اشاره به مصوبات دولت در سفرهای استانی، گفت: بهتر است بررسی شود که کدام یک از مصوبات استانی اجرایی شده است؛ مصوبات سفرها به چند دسته تقسیم می‌شود؛ مصوباتی که جنبه هماهنگی بین دستگاها را دارد که از ابتدا نیازی به سفر دولت نداشت و بیشتر جنبه حل مشکلات دوایر دولتی و ادارات را شامل می‌شد.

وی افزود: دسته‌بعدی مصوباتی است که بیشتر جنبه تشریفاتی و تعارف آمیز است، مثلاً گفته می‌شود اگر بخش خصوصی بیاید در فلان مکان شهر ایلام پتروشیمی احداث کند، دولت ۱۰ درصد مشارکت می‌کند، یا اگر بخش خصوصی بیاید در یک جای ایلام ۹۰ درصد برای پتروشیمی سرمایه‌گذاری کند، ۱۰ درصد هم دولت سرمایه‌گذاری می‌کند؛ که در این صورت نیازی به ۱۰ درصد دولت نیست که منت مصوب شدن این مصوبه هم گذاشته شود.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس افزود: در استان لرستان در سفر دوم یا سوم دولت بود که مصوب شد اگر بخش خصوصی بخواهد در لرستان فرودگاه احداث کند، دولت اجازه خواهد داد، این یعنی چه!؟ یعنی اگر تا پیش از این بخش خصوصی می‌خواست فرودگاه احداث کند، دولت اجازه نمی‌داد و ممانعت می‌کرد!؟ اینگونه مصوبات، تشریفاتی است که تنها رقم مصوبات را بالا ببرند تا بگویند در فلان جلسه هیات دولت ۳۰۰ تا ۴۰۰ مصوبه داشته‌ایم.
موضوع سوم مصوبات، وعده و وعیدهایی است که بار مالی برای دولت دارد و دولت هم محدودیت اعتبارات دارد، این اعتبارات تامین نمی‌شود و معطل مانده است.

قنبری خاطرنشان کرد: به مصوبات مهم توجه نشده است، مثلاً در ایلام در دور دوم سفرها مصوب شد در ۸ شهر، ۸ کارخانه ساخته شود، اما دور سوم سفرها هم تمام شد و هنوز یک کارخانه هم راه‌اندازی نشده است.

وی تصریح کرد: جالب این است که در سفرهای اخیر می‌بینیم مصوباتی که برای دولت بار مالی دارد کمتر می‌شود، چرا که دولت می‌بیند نتوانسته به تعهدات خود عمل کند، واقع‌بین‌تر شده و سطح مصوبات را کاهش داده است.

نماینده ایلام گفت: در دوره اول سفر دولت به ایلام صحبت احداث پالایشگاه و صنایع مادر بود، در دوره دوم صحبت از ساخت ۸ کارخانه بود، در دور سوم رسید به وام برای جوانان بیکار که بروند گوسفند و گاو بخرند؛ مردم این رویه دولت را توهین‌آمیز قلمداد می‌کنند و این صحبت به شکل طنز نقل زبان مردم است که دوره چهارم احتمالاً سطح مصوبات از تسهیلات خرید گاو و گوسفند به مرغ و خروس می‌رسد!

وی در خاتمه گفت: در مجموع هرچه از دور اول به چهارم نزدیک شده‌ایم، سطح مصوبات تنزل پیدا کرده و دلیل این است که دولت ناتوانی خود را در رابطه با مصوبات گذشته دیده و نمی‌خواهد تعهد دیگری ایجاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین