کد خبر: ۱۴۳۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۹

فرهادی: موفقیت اسکار فقط برای من نخواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اصغر فرهادی، کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین»، نامزدی این فیلم را در دو بخش اسکار اتفاقی ارزشمند دانست و البته نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه را ارزشمندتر. 

آکادمی اسکار روز سه شنبه فهرست نهایی نامزدهای جوایز اسکار سال 2012 را در حالی اعلام کرد که فیلم جدایی «نادر از سیمین» علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلم خارجی، در بخش بهترین فیلم‌نامه اصلی نیز کاندیدا شده است. 

اصغر فرهادی پس از اعلام نامزدی فیلم‌اش در جوایز اسکار در پاسخ به سوالات خبرنگار هالیوود ریپورتر گفت: از بین دو نامزدی، بهترین فیلم‌نامه برای من معنای دیگری دارد، چون پیش از هرچیز من کارم را با نوشتن شروع کردم. 

وی در پاسخ به این سوال که در لحظه شنیدن خبر کجا و در چه حالی بوده است، پاسخ داد: در حال نوشتن صحنه‌ای از فیلم‌نامه بعدی‌ام بودم که دو روز است با آن درگیر هستم و دنبال باز کردن گره‌ای در این صحنه بودم که دستیارم این خبر را به من داد. 

فرهادی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی‌اش درباره کاندیدا شدن فیلم‌نامه چه بوده است، گفت: در مورد نامزدی بهترین فیلم خارجی حدس می‌زدم اما در مورد بهترین فیلم‌نامه کمتر حدس می‌زدم. 

وی در ادامه در پاسخ این سوال که کاندیدا شدن در اسکار برایش چه معنایی دارد، گفت: مهم‌ترین معنایش آن است که اگر چه امروز مردم در فرهنگ‌های مختلف به زبان‌های مختلف سخن می‌گویند اما زبان مشترک تمام مردم دنیا، سینماست. 

این کارگردان ایرانی درباره‌ی اینکه اگر جایزه اسکار فیلم‌نامه را ببرد چه حسی خواهد داشت، گفت: این موفقیت تنها برای من نخواهد بود بلکه متعلق به همه کارگردانانی خواهد بود که به زبان‌هایی غیر از انگلیسی فیلم می‌سازند. این به معنای آن است که زبان نمی‌تواند مانعی در ارتباط برقرار کردن تماشاگران با فیلم‌ها در دنیای سینما باشد. سینما یک زبان مشترک جهانی است. 

به گزارش ایسنا، فرهادی در پاسخ به اینکه کاندیدا شدن ماکس فون سیدو برای شما چه معنایی دارد، گفت: کاندیدا شدن او یاد فیلم‌ساز بزرگ اینگمار برگمن را در ذهن من زنده کرد، همکاری این دو در خاطره سینما باقی مانده است. 

همچنین امروز داریوش مهرجویی در پیام تبریکی خطاب به اصغر فرهادی ابراز امیدواری کرده است طلسم جایزه اسکار توسط او شکسته شود و همه دوستداران سینمای ایران با دسته گل به استقبالش بیایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
0
از اینکه آقای فرهادی جایزه گرفت بی نهایت خوشحالم و از اینکه گیرنده ی اسکار یک ایرانی است احساس غرور می کنم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین