کد خبر: ۱۴۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۸

حفاظت میراث فرهنگی اجازه ورود به برج «جهان‌نما» ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری استان اصفهان گفت: تاکنون شهرداری به یگان حفاظت این اداره برای بازدید از روند تخریب ستون‌های باقی مانده برج جهان نما اجازه ورود و تهیه گزارش نداده است.

ناصر طاهری در گفت‌وگو با ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه رییس شورای اسلامی شهر در گفتگو با رسانه‌ها در تاریخ 29 آذر ماه سال جاری از آغاز تخریب ستون‌های باقی مانده برج جهان نما خبر داد اما تا امروز چهارشنبه (5 بهمن‌ماه) یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی استان اصفهان اجازه ورود به برج جهان نما و امکان تهیه عکس و گزارش برای ارسال به یونسکو را نداشته است.
 
طاهری با بیان اینکه تا قبل از اول فوریه( 12 بهمن ماه) باید گزارش تخریب ستون‌های باقی مانده به یونسکو ارسال شود، تصریح کرد: این ممانعت از ورود اداره میراث فرهنگی برای تهیه گزارش ممکن است سبب شود تا زمان را بر ای ارسال مستندات تخریب به یونسکو از دست دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در پاسخ به این پرسش ایسنا که تاکنون چند درصد از کار تخریب ستون‌های باقی مانده انجام شده است،گفت: روز دوشنبه (3 بهمن ماه) از روند تخریب ستون‌های باقی مانده برج جهان نما دیدن کردم و کار تخریب در حال انجام است. 

عباس حاج رسولیها ادامه داد: با توجه به روند و سرعت انجام کار تخریب ستون‌های باقی مانده در موعد مقرر انجام خواهد شد. 

این سؤوال مطرح است که اگر طی دو روز آینده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی نتواند از روند تخریب گزارش تهیه و آن را در موعد مقرر به یونسکو ارسال کند آیا همچنان نام میدان نقش جهان اصفهان به عنوان دومین میدان بزرگ جهان در لسیت آثار جهانی یونسکو باقی خواهد ماند؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین