کد خبر: ۱۴۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸

آغاز عرضه 2 گرید جدید بنزین تا اواسط سال 91

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تشریح برنامه‌های متنوع سازی سبد سوخت خودروها از توزیع روزانه 46 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل یورو 4 از اواسط سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده 2 گرید جدید بنزین در کشور توزیع می‌شود. 

جلیل سالاری در تشریح برنامه‌های وزارت نفت برای متنوع سازی سبد سوخت خودروها، گفت: در حال حاضر با بهره برداری بیش از یکهزار و 820 جایگاه CNG امکان مصرف روزانه 17 تا 18 میلیون متر مکعب گاز برای خودروهای دوگانه سوز فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه پیش بینی می شود تا پایان اسفند ماه سالجاری تعداد کل جایگاه‌های CNG کشور به حدود دو هزار باب افزایش یابد، تصریح کرد: در این صورت مصرف روزانه CNG در کشور از مرز 22 میلیون متر مکعب در روز عبور خواهد کرد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون سهم 22 درصدی CNG در سبد سوخت خودروها تکمیل شده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی بیش از سه میلیون و 500 دستگاه خودروی دوگانه سوز کارگاهی و کارخانه‌ای در سطح کشور تردد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با افزایش سهم CNG افزایش سهم بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار هم در سبد سوخت خودروها در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در سبد آینده سوخت خودروها 2 گرید بنزین با عدد اکتان 90 و 95 گنجانده خواهد شد.

سالاری با یادآوری اینکه در سبد جدید سوخت خودروها ارتقای درجه آرام سوزی (عدد اکتان) بنزین در دستور کار قرار گرفته است، تبیین کرد: بر این اساس پیش بینی می شود تا سه ماهه نخست سال آینده به طور متوسط روزانه 20 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در جایگاه‌های سوخت کشور عرضه شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه با عرضه 20 میلیون لیتر بنزین یورو حدود 33 درصد سبد سوخت خودروها تکمیل می شود، یادآور شد: بر این اساس از هم اکنون برنامه ریزی‌های لازم برای ذخیره سازی، تولید، انتقال و توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 در سطح کلانشهرهای کشور انجام شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی در توزیع و عرضه بنزین سیورو 4 در جایگاههای سوخت وجود ندارد، اعلام کرد: هم اکنون در ناوگان حمل و نقل کشور حدود 48 میلیون لیتر گازوئیل مصرف می شود که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به طور متوسط 26 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 4 توزیع خواهد شد.

به گزارش مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تشریح برنامه‌های متنوع سازی سبد سوخت خودروها از توزیع روزانه 46 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل یورو 4 از اواسط سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده 2 گرید جدید بنزین در کشور توزیع می‌شود.

به گزارش مهر،وی با اعلام اینکه با توزیع 26 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 حدود 50 درصد مصرف گازوئیل کشور را پوشش می دهد، خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود دوهزار و 800 باب جایگاه سوخت در سطح کشور فعال است که تا اواسط سال آینده در اکثر مجاری‎‌های عرضه سوخت با استاندارد یورو چهار عرضه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین