پایگاه خبری آفتاب
۲۴ /خرداد /۱۴۰۵
Sunday 14 June 2026
کد خبر:۱۴۴۱۵۲
۲۰:۵۳
۱۳۹۰/۱۱/۰۸

شکلات تیره چاره درد دیابتی ها

۲۰:۵۳
۱۳۹۰/۱۱/۰۸
به گزارش آفتاب نیوز، آفتاب: ‏محققان در این تحقیقات به 12 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 طی 16 هفته شکلات تیره دادند و در همه این افراد میزان سطح کلسترول خون آنها کاهش پیدا کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف شکلات‌های تیره و تلخ به تنظیم سطح کلسترول کمک می‌کند. محققان اعلام کردند که مواد تشکیل دهنده شکلات تیره می‌تواند به بیماران دیابتی در کنترل و تنظیم سطح کلسترول آنها کمک کند.

تحقیقات دیگر انجام شده در مورد شکلات های تیره نشان می‌دهد که شکلات‌هایی که از کاکائوی جامد تشکیل شده‌اند، دارای پلی‌فنول‌ها هستند که می توانند به کاهش بیماری‌های قبلی کمک زیادی کنند. 

به گزارش سلامت نیوز،محققان دانشگاه "‏Hull‏ " اعلام کردند که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با مصرف شکلات‌های تیره، سطح کلسترول را کاهش دهند. کلسترول بالا یکی از مشکلات شایع و اصلی در بین بیماران دیابتی است و این مشکل بسیار جدی است زیرا منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی و حمله‌های قلبی می‌شود.



گزارش خطا
برچسب‌ها:
دیابت شکلات تیره
ارسال پیام
captcha