کد خبر: ۱۴۴۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷

جزئیات افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی

سود سپرده‌های 9ماهه 15 درصد، یک‌ساله 17 و 5‌ساله‌ تا 20 درصد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی شب گذشته نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را تعیین کرده که از امروز در این بانک‌ها اجرا خواهند کرد. 

شب گذشته مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی یا به عبارتی کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی با برگزاری جلسه‌ای در خصوص نرخ‌های سود سپرده‌ها به توافق رسیدند.

بر همین اساس بانکداران دولتی و خصوصی تصمیم گرفتند نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت ویژه (روزشمار) را 7 درصد و نرخ سپرده کوتاه‌مدت 3 ماهه را 10 درصد تعیین کنند.

طبق تصمیم کانون بانک‌های خصوصی شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی نرخ سود سپرده‌ مدت‌دار 6 ماهه از این پس 12 درصد و همچنین نرخ سود مدت‌دار 9 ماهه 15 درصد تعیین شده است.

سپرده‌گذاران سیستم بانکی می‌توانند با سپرده‌گذاری یک ساله 17 درصد و سپرده‌گذاری 5 ساله 20 درصد سود از بانک‌های دولتی و خصوصی دریافت کنند.

براساس تصمیم شب گذشته بانکی‌ها، بانک‌های دولتی و خصوصی مجازند نرخ سود سپرده‌های بین یک تا 5 ساله را از 17 تا 20 درصد تعیین کنند.

تعیین نرخ سود در این فاصله یک تا 5 سال در اختیار بانک‌های دولتی و خصوصی گذاشته شده است؛ این نرخ‌ها از امروز در سیستم بانکی اجرایی خواهد شد. 

به گزارش فارس، بانک مرکزی نظر مساعدی درباره نرخ‌های مصوب در جلسه مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین