کد خبر: ۱۴۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۱

تکمیل بازسازی بم با اختصاص 70 میلیارد تومان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماندار بم از پیشرفت ۹۰ درصدی آواربرداری و ۶۰ درصدی استحکام‌بخشی پروژه ارگ بم خبر داد. 

فرماندار بم گفت: 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل روند بازسازی بم اختصاص یافته است.

حسین شایق عصر امروز در جلسه کارگروه منظر فرهنگی بم با اشاره به اینکه تخریب پمپ بنزین با رضایت کامل مالک آن انجام شده است، اظهار داشت: ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده در حریم گسل و آثار فرهنگی نیز قبل از سال جدید جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: برای اسکان این افراد که از روی عدم آگاهی از قانون ساخت و سازهای غیرمجاز انجام داده‌اند، تمهیداتی از جمله مسکن مهر در سایر نقاط شهرستان در نظر گرفته شده و فرمانداری با متقاضیان در این زمینه همکاری لازم را دارد.

شایق با اشاره به اینکه ثبت منظر فرهنگی بم شرایطی از جمله محدودیت ارتفاع ساخت و سازها را در برداشته است، عنوان کرد: بر اساس محدودیت ارتفاعی ابلاغ شده، هیچ ساختمانی نباید ارتفاعی بیش از ۱۰.۵ متر داشته باشد.

وی با اشاره به ابلاغ دیرهنگام مصوبه شورای معماری و شهرسازی در زمینه رعایت ضوابط ساخت و ساز بر اساس ثبت منظر فرهنگی بم به فرمانداری گفت: با وجود این تأخیر چند ساله از همان ابتدای ثبت منظر فرهنگی بم رعایت ضوابط و قوانین حاکم بر این ثبت مورد توجه شهرستان قرار داشت و هیچ تخلفی انجام نشده است.

به گزارش فارس،فرماندار بم از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل روند بازسازی بم و تشکیل کارگروه‌های لازم برای تعیین محل‌های استفاده از این اعتبار خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای آثار میراثی و پروژه نجات‌بخشی ارگ بم در نظر گرفته شده است.

فرماندار بم از پیشرفت ۹۰ درصدی آواربرداری و ۶۰ درصدی استحکام‌بخشی پروژه ارگ بم خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین