کد خبر: ۱۴۴۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱

11 زائر ایرانی دیگر در سوریه ربوده شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یازده زائر ایرانی دیگر ساعت سه بامداد امروز، در مسیر حلب به دمشق ، نرسیده به شهر«حماه» در سوریه ربوده شدند . 

این یازده نفر از کاروانی از خرم آباد لرستان بودند که در کمین افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند .

به گفته «مسعود اخوان» مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت کشورمان در سوریه ، افراد مسلح پس از گرفتن موبایل ها، گذرنامه ها و تمامی اموال و داراییهای این کاروان ، یازده تن از مردان را از دیگران جدا کرده و با خود به نقطه ای نامعلوم برده اند .

وی افزود: بجز این تعداد، افراد مسلح ، ۳۵ نفر دیگر ازاعضای این کاروان را که شامل چهار مرد و زنان و کودکان بودند، رها کردند .

اخوان گفت: از سرنوشت زائران ایرانی ربوده شده خبری در دست نیست و هماهنگی لازم برای انتقال دیگر اعضای کاروان ، به دمشق انجام شده و این گروه هم اکنون در مسیر دمشق هستند .

نماینده حج و زیارت کشورمان در دمشق افزود: این کاروان نیز، از جمله کاروان هایی هستند که خارج از چارچوب حج و زیارت برای زیارت عتبات مقدسه در سوریه و عراق ثبت نام کرده و به صورت آزاد عازم سوریه بودند .

افراد مسلح ناشناس، همچنین بامداد روز پنج شنبه ششم بهمن ، یازده زائر ایرانی را در مسیر حلب دمشق ربوده بودند که آنان نیز جزو کاروان های آزاد بودند .

به گزارش واحد مرکزی خبر، همچنین در آخرین روزهای آذر ماه گذشته افراد مسلح ناشناس هفت مهندس و تکنسین ایرانی شاغل در نیروگاه برق «جندر» در حومه «حمص» را ربوده بودند .

با ربودن این تعداد ، شمار ایرانیان ربوده شده در سوریه در سه مرحله به بیست و نه نفر رسید .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین