کد خبر: ۱۴۴۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹

امن ترین خانه جهان! /عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چه معیارهایی باید یک خانه مسکونی داشته باشد تا به عنوان امن ترین خانه مسکونی جهان شناخته شود؟ قرار گرفتن در منطقه ای فاقد هر گونه خطر زلزله و توفان های فصلی یا استحکام خانه و مقاومت بالای آن در برابر تکان های شدید زمین؟ شاید همه این موارد.

خانه ای مسکونی توسط یک معمار مشهور در ایالت کالیفرنیا ساخته شده است که از سوی شرکت های بیمه گذار منازل مسکونی به عنوان امن ترین خانه مسکونی جهان شناخته شده است.

این خانه که حدود 2400 متر مربع مساحت دارد در شهر لوس انجلس ایالت کالیفرنیا در کنار اقیانوس آرام ساخته شده و در واقع خانه ای ساحلی محسوب می شود اما شاید بهتر است بدانید که هنگام وقوع زلزله و بلایای طبیعی بودن در این خانه جان شما را تا حد زیادی به نسبت خانه های اطراف این خانه بیشتر حفظ می کند.

این خانه که توسط ال.کوربی معمار مشهور خانه های مستحکم و امن برای خانواده اش ساخته شده به عنوان الگویی برای ساخت خانه در مناطق پرخطری که برای نمونه در کمربند زلزله یا در مناطق طوفان خیز قرار دارند ساخته شده است.

این خانه قادر است تا 14 درجه ریشتر زلزله را به راحتی تحمل کند و در برابر طوفان و گردبادهای مخرب و عظیم نیز خم به ابرو نمی آورد. همچنین سیستم ضد سرقت آن بسیار بی نظیر و مدرن است که حتی ورود یک گنجشگ یا پرنده ای کوچک به حیاط و فضا خانه را گزارش می دهد.

همچنین کارگردان صنعت فیلم سازی هالیوود به علت فضای خوب معماری منزل و منظره زیبای بیرونی آن تا به حال چندین فیلم در این خانه ساخته اند.

به گزارش مشرق،قیمت این خانه هنوز دقیقا مشخص نشده است اما شرکت های بیمه گر منازل مسکونی گفته اند بدون دغدغه و با وجود هر قیمت بالایی که این خانه ها داشته باشند حاضرند آن را بیمه کنند. 

{$old_album_144531}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین