کد خبر: ۱۴۴۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶

میوه‌های خشک فاقد آنتی اكسیدان و ویتامین هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مواد قندی و فیبری میوه‌ها در فرایند خشک شدن تا حدی حفظ می‌شود ولی از زردآلو كه برگه تهیه می‌شود، تا حدی بتاكاروتن كه آنتی اكسیدان قوی است در فرایند خشک شدن از بین می‌رود. 

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه اظهار داشت: میوه‌های خشک خاصیت میوه‌های تازه را ندارند به دلیل این‌كه میوه‌های تازه دارای ویتامین‌های با ارزشی است كه میوه‌های خشک فاقد آن ویتامین‌هاست. 

وی ادامه داد: افراد برای تهیه میوه‌های خشک، میوهای تازه را در مقابل نور آفتاب یا در خشک كن‌ها قرار می‌دهند اما تابش نور یا حرارت، آنتی اكسیدان‌ها و ویتامین‌ها را از بین می‌برد.

مظهری افزود: مواد قندی و فیبری میوه‌ها در فرایند خشک شدن تا حدی حفظ می‌شود ولی از زردآلو كه برگه تهیه می‌شود، تا حدی بتاكاروتن كه آنتی اكسیدان قوی است در فرایند خشک شدن از بین می‌رود.

وی با اشاره به این‌كه میزان تراكم انرژی در میوه‌های خشک بیشتر از میوه‌های تازه است، تصریح كرد: مواد معدنی و میزان انرژی میوه‌های خشک بیشتر از میوه‌های تازه است و 100 گرم میوه خشک معادل 300 گرم میوه تازه است.

به گزارش برنا،این متخصص تغذیه تاكید كرد: مصرف میوه‌های تازه برای بدن مفیدتر است، چرا كه میوهای تازه سرشار از آنتی اكسیدان‌هایی مانند ویتامین C و بتاكاروتن است كه بدن را در برابر بیماری حفظ می‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین