کد خبر: ۱۴۴۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
ادامه تلاش برای کشف اجساد

سایه بی رحم بهمن بر پیکر اسکی بازان الوند/ 4 نفر مفقود شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعه گذشته یکی از تلخ ‌ترین روزهای ورزش استان همدان بود و حادثه تلخی برای خانواده ورزش استان همدان رقم خورد و بازی مرگ، برف های لرزان انباشته بر ارتفاعات پیست اسکی تاریک دره همدان سایه بی رحم بهمن را بر پیکره اسکی بازان نشاند. 

کوهنوردان اسدآبادی که خود را برای فتح قله کرکس در ایام‌الله دهه فجر آماده می‌کردند اسیر بهمن شدند و محمدرضا مطلبی دانشجوی عمران همدان که حدود 22 سال داشت و سعید فریدونی 37 ساله که عضو هیئت کوهنوردی بودند و منطقه را به خوبی می‌شناختند اسیر این حادثه جانگداز شدند و جان باختند.

پس از وقوع این حادثه در کوه کرکس پس از ساعت‌ها تلاش سرانجام جنازه دو کوهنورد اسدآبادی پیدا و به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.

بهمن زدگی در پیست اسکی همدان تکرار شد

اما این حادثه در همدان نیز تکرار شد و در پیست اسکی تاریک ‌دره همدان اسکی بازان گرفتار بهمن شدند.

اسکی‌بازان وقتی با ریزش بهمن مواجه می‌شدند در منطقه امن پناه می‌گیرند اما یک زوج جوان و دو نفر دیگر که قصد داشتند با ماشین برف‌روب مسیر را برای ادامه ورزش اسکی هموار کنند در منطقه باقی ماندند که این بار توده‌ای عظیم از بهمن فرو ریخت و این چهار نفر را بلعید.

پس از این حادثه گروه امداد و نجات هلال احمر کوهنوردان، اسکی‌بازان، آتش‌نشانی و آبفا بسیج شدند تا کسانی که در بهمن گیر کرده بودند را نجات دهند اما سردی هوا و ریزش بهمن عظیم کار جستجو را سخت کرد ولی گروه‌های جستجوگر دست از تلاش برنداشتند.

این گروه روز گذشته جستجوی خود را ادامه دادند و برای نجات مدفون‌شده‌ها از برف تلاش گسترده‌ای انجام دادند و حتی کمک‌هایی نیز از استان‌های همجوار به یاری امدادگران آمدند.

چهار نفر در بهمن پیست اسکی همدان گرفتار شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در خصوص این حادثه تعداد افراد گرفتار در بهمن روز جمعه را چهار نفر اعلام کرد.

حسین اشرفی گفت: روز جمعه ساعت 11 و 40 دقیقه صبح دو نفر از کارکنان خدماتی که برای عمل برف‌کوبی سوار خودرو بودند به همراه دو نفر از ورزشکاران که در حال تمرین اسکی بودند دچار حادثه بهمن شدند.

وی با بیان اینکه حادثه بهمن یک اتفاق غیر قابل پیش‌بینی است که قبل از وقوع، هیچ گونه هشداری نمی‌دهد، گفت: در 10 سال گذشته میزان برف در این منطقه بسیار بیشتر بوده اما هیچ گونه بهمنی تاکنون رخ نداده بود.

اشرفی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای امداد و نجات در حال تلاشند تا افراد گرفتار شده را پیدا کنند، افزود: متاسفانه تاکنون هیچ یک از مفقود شدگان پیدا نشده‌اند.

وی عنوان کرد: تمام نیروهای آتش نشانی، هلال احمر، آبفا، هیئت اسکی و کوهنوردی با همکاری یکدیگر در حال جستجو هستند اما تاکنون هیچ اطلاعاتی از زنده بودن یا فوت این افراد در دست نیست.

امدادرسانی از روز جمعه آغاز شده است

حسین اشرفی افزود: متاسفانه روز جمعه پیست اسکی تاریکدره همدان دچار بهمن شد و در این حادثه چهار نفر از جمله یک مربی، یک راننده پیست کوب و یک زوج همدانی مفقود شده‌اند که عملیات امدادرسانی از روز جمعه آغاز شده است.

رئیس فدراسیون اسکی کشور نیز گفت: برای کمک به بهمن زدگان پیست اسکی تاریک دره کوهنوردان گروه تجسس و امداد فدراسیون اسکی کشور با تجهیزات کامل در این منطقه حضور یافته اند و تمام تلاش خود را برای کمک به بهمن زدگان انجام خواهیم داد.

ساوه شمشکی که به همراه کوهنوردان گروه تجسس و امداد فدراسیون اسکی با تجهیزات کامل برای کمک به بهمن زدگان پیست اسکی تاریک دره همدان در این منطقه حضور یافته است، در خصوص این حادثه ناگوار گفت: در روز حادثه یک زوج جوان همدانی راهی منطقه غربی و قدیم پیست می شوند که مربی پیست آقای فواد آزادیان به همراه اکبر سماوات از زحمتکشان پیست برای تذکر به آنها با پیست کوب وارد آن منطقه می شوند که متاسفانه بر بر اثر سقوط بهمن هر چهار نفر مفقود شدند.

اکیپ های مجهز و فعال از شهرهای شهرکرد و تبریز به کمک امدادگران آمده اند

وی ادامه داد: به دنبال دریافت این خبر سریع با اکیپ مجهز و فعال راهی همدان شدیم و از شهرهای شهرکرد و تبریز نیز دو دستگاه پیست کوب به همدان انتقال می یابد.

ساوه شمشکی اظهار داشت: برهمین اساس، گروه های امداد کوهستان از استان های همدان، کردستان و کرمانشاه به همراه مجموعه امدادی فدراسیون اسکی کشور برای یافتن مفقودشدگان این حادثه هم اکنون در حال جستجو در منطقه تاریک دره همدان هستند ولی متاسفانه هم اینک حجم بهمن در این منطقه بسیار زیاد بوده و عملیات امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: همچنین برای تسریع در عملیات امداد در این منطقه دو دستگاه لودر بیل زنجیری، چند دستگاه اسنوموبیل، فلزیاب و سگ های زنده یاب مستقر و فعال شده اند.

در حادثه بهمن دیزین دو اسکی باز ملی پوش کشته شدند

عیسی ساوه شمشکی در خصوص گستردگی این بهمن گفت: تاکنون بهمن های زیادی در کوه های ایران به وقوع پیوسته و این موضوع حادثه جدیدی نیست به طوری که دو سال قبل در ریزش بهمن در دیزین متاسفانه دو اسکی باز ملی پوش خود را از دست دادیم.

وی اظهار داشت: تاکنون تلاش های خوبی برای یافتن مفقودشدگان صورت گرفته است.

شمشکی یادآور شد: با وجود تلاش حدود 200 امدادگر به دلیل حجم زیاد برف و گستردگی بهمن هنوز اثری از مفقود شدگان یافت نشده است ولی امدادگران موفق به کشف تکه های خودروی پیست کوب از زیر برف های انباشته در تاریک دره شده اند.

فرماندار همدان و مدیر بحران شهرستان همدان نیز از مدفون شدن یک مربی اسکی و راننده برف کوب در پیست تاریک دره همدان خبر داد و با بیان اینکه مدفون شدن این دو نفر در زیر برف توسط شاهدان و مطلعین اعلام شده است، گفت: احتمال مدفون شدن مرد و زن دیگری وجود دارد اما قطعی نیست و جستجو با همه توان در حال انجام است.

خودروهای شکافت بهمن از استان های همجوار وارد همدان شده اند

حسن قهرمانی مطلق با اشاره به اینکه خودروهای مخصوص شکافتن بهمن از استان های همجوار و تهران وارد همدان شده اند، گفت: تلاش برای پیدا کردن اجساد ادامه دارد.

قهرمانی مطلق با بیان اینکه تیم های هلال احمر با استفاده از سگ های زنده یاب و تیم آتش نشانی به همراه امداگران در محل مسقر هستند، افزود: جستجوی تیم های امدادی برای پیدا کردن پیکر این افراد از زیر بهمنی که ارتفاع آن را حدود 20 متر تخمین زده اند، ادامه دارد.

شایان ذکر است، تاریک دره منطقه ای در مسیر جاده قدیمی همدان به تویسرکان است که علت نامگذاری آن به تاریک دره، طلوع دیر هنگام و غروب زود هنگام خورشید در این دره است.

به گزارش مهر، لازم به یادآوری است تاکنون تنها نتیجه جستجوی گروه های امدادی در این منطقه پیدا کردن تکه های خودروی پیست کوب از زیر برف های انباشته شده بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین