کد خبر: ۱۴۴۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱

زنی که شوهر و 17 عضو خانواده‌اش را کشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرونده مخوف‌‌ترین زن در تاریخ جنایی انگلیس the most scarys woman که 21 نفر از جمله سه شوهر و مادر و فرزندانش را با سم آرسنیک به قتل رسانده بود، برای مطالعه افسران پلیس بریتانیا بازگشایی شده است. 

بازخوانی پرونده جنایات crimes «مری آن‌کاتن» به مناسبت صدمین سالگرد اعدامش انجام می‌گیرد. زنی که پس از جنایات سریالی‌اش در سال 1873 میلادی بازداشت شده و پس از محاکمه در یکی از زندان‌‌های انگلیس، او را به دار آویختند.

«مری‌کاتن» بر اساس اسناد موجود در پرونده با سه مرد ازدواج کرده و با تصرف املاک و دارایی‌ آنها یک‌یک‌شان را با خوراندن سم کشته است.

این زن مخوف، طی جنایات سریالی‌اش، سه تن از قربانیانش را تنها در مدت 30 روز به کام مرگ فرستاده است.

گزارش‌‌های موجود در پرونده‌ای که در دادگاه دورهام، تشکیل شده نشان می‌دهد مری کاتن در سال 1832 میلادی در یکی از روستا‌های کوچک در نزدیکی شهر هوستون به دنیا آمد که دوران نوجوانی‌اش را در یکی از خانه‌‌های غرب اومکند گذراند. پدرش مایکل در معدن زغال سنگ مشغول به کار بود و مری پس از مدت کوتاهی با خانواده‌اش به شرق این‌تون نقل مکان کردند.

در آن زمان معدن زغال سنگ هزاران نفر از مردان انگلیس را از اقصی نقاط کشور به این مناطق می‌کشاند. مری در سال 1852 با همسر خود که یک کارگر زغال سنگ به نام ویلیام موبری بود ازدواج کرد و قتل‌‌های سریالی مری برای پول‌دار شدن سریع از سال 1860 میلادی شروع شد که البته انگیزه‌‌های جنایات او همواره با حدس و گمان همراه بوده است. به گزارش پلیس؛ مری ابتدا با مرد پردرآمدی ازدواج کرده است که مدتی با او زندگی می‌کند و زمانی که از این مرد ناراحت می‌شود او را می‌کشد.

مری برای قتل‌هایش از سم آرسنیک استفاده می‌کرد. او سم را در یک فنجان چای یا قهوه می‌ریخت بنابراین انجام قتل برایش چندان مشکل نبود.

چرا که چای و قهوه همیشه در دسترس بود و ماده آرسنیک با غلظت بالا در صابون نرم، مواد ضدعفونی‌کننده خانگی به سهولت یافت می‌شود.

یکی دیگر از دلایل استفاده مری از آرسنیک براي کشتن قربانیانش این است که مری علائم آن را می‌شناخته و علائم مسمومیت با آرسنیک معمولاً اسهال - استفراغ و کم آبی بدن است و در آن زمان پزشکان با معاینه جسد قربانیان، علت مرگ را اسهال و استفراغ به دلیل سوءتغذیه یا خوردن غذای بد تشخیص می‌دادند و سوءظن متوجه مری کاتن نمی‌شد.

به نظر می‌رسد مری همیشه نقش همسر عزادار را بازی می‌کرد و با پوشیدن لباس سیاه و گریه و زاری در مراسم دفن قربانیانش شرکت می‌کرد.

همسر اول او ویلیام در سال 1865 درگذشت و مری توانست ماهیانه 35 پوند از بیمه و 6 ماه حقوق و دستمزد وی را دریافت کند.

مری پس از این جنایت، توانست تمامی فرزندان شوهرش را هم به قتل برساند. قربانی دیگر به نام جوزف یک مهندس بیمار بستری شده در بیمارستان بود و مری که در آن بیمارستان مشغول به کار بود با او آشنا می‌شود و جوزف که سخت به مری دلبسته شده بود با وی ازدواج می‌کند تا اینکه مری این مرد را هم در سال 1865 میلادی می‌کشد و حق بیمه و مستمری او را هم دریافت می‌کند. این زن بیرحم چند ماه بعد هم فرزند خردسالی را که از شوهر دومش داشت به قتل رساند.

سومین همسر مری کاتن مردی به نام جیمز رابینسون بود که زندگی مشترک‌شان چند سالی بیشتر دوام پیدا نکرد و مری این مرد را هم با خوراندن آرسنیک به قتل رساند. مدتی بعد مادر مری کاتن به علت بیماری بستری شد و مری روزی که به دیدنش می‌رود، او را هم با قهوه زهرآلود می‌کشد.

یکی از فرزندان مری که با مادربزرگش زندگی می‌کرد پس از مرگ این پیر زن به خانواده رابینسون سپرده می‌شود و این فرزند هم پس از مدت کوتاهی توسط مادرش کشته می‌شود.

3 کودک دیگر رابینسون نیز در آوریل 1867 به خاک سپرده می‌شوند که عامل مرگ هر سه مری کاتن بوده است. بعد‌ها فاش شد که جیمز رابینسون (شوهر سوم) با مبلغ قابل توجهی خود را بیمه کرده بود و همین موضوع سبب مرگ او شد.

تمامی قربانیان مری کاتن که تعدادشان به 21 نفر می‌رسد همه و همه ظاهراً بر اثر بیماری‌‌های معده کشته شده‌اند که در سال 1873 مری دستگیر شد. پلیس به او درباره قتل مشکوک پسر هفت ساله یکی از شوهرانش ظنین شده بود.

در سال 1873 میلادی بود که مری کاتن به اتهام قتل مشکوک پسر 7 ساله‌اش (از چارلز ادوارد) دستگیر شد چون پزشکان قانونی در کالبد شکافی جسدش به وجود آرسنیک در معده او پی بردند و سرانجام مری کاتن در بازجویی‌‌ها به همه جنایات خود اعتراف کرد. مری در دادگاه جنایی دورهام به قاضی گفت: «زمانی که سم را به قربانیان خود می‌دادم تشنج‌‌ها و زجر‌های آنها را با چشم خود می‌دیدم.»

به گزارش ایران،او اعتراف کرده که از قتل‌‌ها لذت می‌برده و در همان سال 1873 مری کاتن محکوم به مرگ شد که او را به دار آویختند و جنازه‌اش را در حومه زندان دورهام دفن کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین