کد خبر: ۱۴۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۰

بازرسی بدنی منتجب‌نیا در ختم پدر رازینی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم ختم آیت الله محمود رازینی پدر حجت الاسلام علی رازینی معاون حقوقی قوه قضائیه که در مسجد ارگ برگزار شد شاهد حضور چهره‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلبی بود و به رسم اینگونه ختم‌ها، حاشیه‌های با خود به همراه داشت. 

در ابتدای این مجلس ختم، مجری پیام رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله محمود رازینی را قرائت و در ادامه نیز پیام رییس قوه قضائیه نیز خوانده شد.

مراسم ساعت ۱۰ صبح آغاز و میهمانان سرشناس کم کم وارد مسجد ارگ می شوند.

به گزارش مشرق، در ابتدای ورود به مسجد تاج گلهای مختلف و بزرگ کنار حیاط توجه را جلب می کند. تاج گلهایی از طرف شرکت‌ها و افراد مختلف که اسامی اهدا کنندگان آنان نیز با خط درشت بر روی آنها خودنمایی می کند. البته در این میان تاج گل اهدایی "خانواده (اکبر خ، ک)" متهم امنیتی معروف که این روزها در اکثر ختم‌های سیاسی حضور دارد خودنمایی می‌کند.

با ورود حجت الاسلام محمدیان و تقوی کم کم حضور شخصیت‌های سیاسی در مراسم آغاز می شود. نکته جالب آنجاست که اکثر این چهره ها تاکید می کنند که پس از خروج از سالن با خبرنگاران مصاحبه خواهند کرد.

علی اکبر منتجب نیا اولین چهره اصلاح طلب است که از گیت قرار داده شده مقابل در مسجد عبور می کند و جالب تر آنجاست که مامور حفاظت مراسم از وی می خواهد که وسایل خود را بر روی میز قرار دهد و بعد از گیت عبور کند. البته مامور به این مساله اکتفا نمی کند و منتجب نیا را بازرسی بدنی می کند.

آیت الله گرگانی، رییس دیوان عالی کشور، آیت الله ری شهری، حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه، سید محمود علوی، احمدی بیغش، جعفری دولت آبادی دادستان تهران، حجت الاسلام صدیقی، حجت الاسلام پورمحمدی، شخصیت های دیگری هستند که به مراسم ختم پدر معاون حقوقی قوه قضائیه وارد می شوند.

کم کم حضور چهره های اصلاح طلب به رسم مراسم های ختم چند ماه اخیر اوج می گیرد و شخصیت هایی نظیر مجید انصاری، موسوی لاری و علی یونسی وزیر اطلاعات دوران اصلاحات وارد مراسم می شوند. مجید انصاری نیز که همزمان با سید محمود علوی به در ورودی مسجد رسیده با وی سلام و علیک گرمی می‌کند. انصاری نیز مانند دیگر چهره ها به خبرنگاران وعده مصاحبه پس از خروج از مراسم را می دهد. 

حاشیه دیگر این مراسم حضور معاون اول رییس‌جمهوری به نمایندگی از احمدی‌نژاد و هیات دولت در مراسم ترحیم پدر معاون حقوقی قوه قضائیه بود. البته معاون اول احمدی‌نژاد ترجیح داد مانند دیگر شخصیت های سیاسی حاضر، مدت زمان کوتاهی را در این مراسم حضور داشته باشد و پس از آن به سرعت از مسجد ارک خارج شد.

در ادامه این مراسم برخی چهره‌های اصولگرا مانند حجت الاسلام تقوی عضو شورای داوری جبهه متحد اصولگرایان و سید محمود علوی که این روزها درگیر مساله تائید صلاحیت خود توسط شورای نگهبان است ، به قول خود در زمان ورود به مراسم وفا کرده و در هنگام خروج با خبرنگاران مصاحبه کرده و به سوالات پاسخ می‌دهند. 

مشرق در ادامه می‌نویسد: نکته جالب دیگر این مراسم عدم پاسخگویی اصلاح طلبان به سوال خبرنگاران بود. منتجب نیا در پاسخ به سوال مطرح شده، تاکید کرد که من هم اکنون حال مصاحبه ندارم. مجید انصاری نیز که پیش از این گفته بود خطبه‌های رهبری را نشنیده است، تصریح کرد که آمادگی مصاحبه ندارد. پاسخ موسوی لاری به این سوال نیز در نوع خود جالب است، وی اظهار داشت؛ در این هوای برفی من جواب چه سوالی را بدهم؟ علی یونسی نیز در پاسخ به این سوال تاکید کرد که پاسخ آنرا باید از شخصیت های معروف داخل مجلس بپرسید.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نیز که در این مراسم حاضر شده است به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه پاسخ مثبت می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین