کد خبر: ۱۴۵۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷

نصرالله: از ایران حمایت معنوی، سیاسی و تجهیزات دریافت کرده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از سال 1982 به هر شکلی از ایران حمایت معنوی، سیاسی و تجهیزات دریافت کرده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی از بیروت نوشت: سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان روز سه شنبه برای نخستین بار اذعان کرد جنبش تحت رهبری وی مورد حمایت مالی و تجهیزاتی ایران قرار دارد اما دریافت دستورالعمل از جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

نصرالله افزود : جنبش حزب الله در گذشته تنها حمایت سیاسی و معنوی ایران را از این جنبش تایید کرده بود زیرا نمی خواست برای برادران ما در ایران مشکلی بوجود آید . اما اکنون تغییر سیاست داشته است زیرا رهبری ایران بطور علنی حمایت جمهوری اسلامی را از این جنبش اعلام کرد. »

وی تصریح کرد:‌ «‌ بله ما از سال هزار و نهصد و هشتاد و دو به هر شکلی از ایران حمایت معنوی ، سیاسی و تجهیزات دریافت کرده‌ایم.»

نصرالله در سخنانی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم ( ص ) گفت : « ما در گذشته تنها نیمی از این واقعیت را بیان می کردیم و درمورد نیم دیگر سکوت اختیار می کردیم . وقتی از ما درمورد حمایت مالی ، نظامی و تجهیزات ایران از حزب الله سوال می شد سکوت اختیار می کردیم . »

وی افزود: ایران از زمان تاسیس جنبش حزب الله در سی سال پیش تاکنون به این جنبش دستور نداده است و اگر اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند ، مقامات ایران هیچ درخواستی از حزب الله نخواهند کرد . اما اگر چنین اتفاقی بیفتد و ایران هدف حمله اسرائیل قرار بگیرد ، رهبری حزب الله می نشیند ، فکر می کند و تصمیم می گیرد که چه کاری انجام دهد .

پس از اظهارات شدیداللحن و علنی مقامات اسرائیل درباره بلندپروازی های هسته ای ایران ، گمانه زنی ها درخصوص اینکه ممکن است اسرائیل درحال برنامه ریزی برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران باشد افزایش یافته است.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند در صورت حمله اسرائیل به ایران ، حزب الله به اسرائیل حمله خواهد کرد.

این اظهارات نصرالله باعث تعجب قدرت های جهان ازجمله آمریکا که حزب الله را یک سازمان تروریستی معرفی کرده اند ، نخواهد شد.

حزب الله سی سال پیش با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و به منظور مقابله با نیروهای اسرائیلی که به لبنان حمله کرده بودند شکل گرفت.

نصرالله همچنین ادعاهای آمریکا را درمورد دست داشتن جنبش حزب الله لبنان در پولشویی یا قاچاق مواد مخدر تکذیب کرد و گفت حمایت ایران به معنی این است که این جنبش نیازی به پول ندارد.

آمریکا ماه دسامبر جنبش حزب الله را به دست داشتن در پولشویی متهم کرد . واشنگتن همچنین حزب الله را به مشارکت در قاچاق مواد مخدر متهم کرده است.

اما نصرالله تاکید کرد حزب الله نه در پولشویی و نه در قاچاق مواد مخدر نقشی ندارد زیرا به لحاظ دینی چنین اقداماتی ممنوع است.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان همچنین بر حمایت خود از بشار اسد رئیس جمهور سوریه که در تلاش برای پایان دادن به یازده ماه ناآرامی در این کشور است تاکید کرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین