کد خبر: ۱۴۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۲

عقب نشینی از عراق مساوی با جنگ جهانی است

آفتاب‌‌نیوز : جورج بوش، رييس جمهور آمريكا در سخناني در وزارت دفاع اين كشور اظهار داشت: عقب نشيني از عراق به تروريست‌ها اجازه مي‌دهد تا مدعي شوند كه توانسته‌اند پيروزي تاريخي‌اي را در قبال آمريكا به دست آورند.

وي ادامه داد: بعضي از مردم آمريكا از ما مي‌خواهند تا از عراق عقب نشيني كنيم تا اين كه خشونت در اين كشور ريشه كن شود، اما موضع گيري آنها غلط است.

بوش گفت: آمريكا با بحران‌هايي از جمله مساله‌ي گروگان گيري در ايران و حملات عليه نيروهاي تفنگ‌داران دريايي در لبنان رو به رو بوده است كه اين مساله در طول سالها عامل محركي براي گروه‌هاي مسلح بوده است.

وي افزود: تنها راهي كه اين گروه‌هاي مسلح مي‌توانند از طريق آن بر ما پيروز شوند، اين است كه اعصاب ما را به هم بريزند و ما از انجام وظايف‌مان شانه خالي كنيم.

رييس جمهور آمريكا اظهار داشت: به خاطر امنيت و سلامت ملت آمريكا قول مي‌دهم كه هرگز چنين امري در دوره‌ي رياست جمهوري‌ام اتفاق نيافتد.

وي در ادامه نسبت به افزايش خشونت‌ها در عراق همزمان با همه پرسي در اكتبر آينده هشدار داد و با انتقاد از موضع گيري سوريه در حفظ مرزهايش با عراق گفت: همكاري سوريه براي تامين امنيت مرزها حياتي است.

بوش ادامه داد: همكاري كه از جانب سوريه انجام مي‌شود بسيار محدود و تا به حال رضايت بخش نبوده است.

پايگاه اينترنتي ايلاف نيز آورده است، جورج بوش در جريان ديدارش با ملك عبدالله پاشداه اردن در كاخ سفيد از او خواست تا با آريل شارون، نخست وزير اسراييل و محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان ديدار كند تا آنها به "صداي عقل" در عمليات صلح گوش فرا دهند.

بوش به پادشاه اردن گفت: از شما به خاطر نقشي كه داريد تشكر مي‌كنم و اميدوارم كه باصداي عقل خود بتوانيد با اين دو رهبر صحبت كنيد و اين صحبت‌ها مفيد واقع شود.

بوش زماني را براي اين ديدارها مشخص نكرد.

ملك عبدالله نيز خطاب به بوش گفت: مي‌دانم كه شما مي‌خواهيد راه حلي ارائه دهيد كه در آن اسراييلي‌ها و فلسطيني‌ها به صلح و انسجام دست يابند. اميدوارم بتوانيم در اين امر مثمر ثمر باشيم؛ چراكه براي ما افتخار بزرگي است.

عراق و سوريه از ديدار محورهاي گفت‌وگو ميان طرفين بود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین