کد خبر: ۱۴۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳

تمجید لاریجانی از پروژه «مسکن​ مهر»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس و نماینده قم در گردهمایی مسکن هزار و هشتم ویژه طلاب، پروژه مسکن مهر در کشور را اقدامی درست و سنجیده عنوان کرد و گفت: این اقدام باعث شد تا زمین از بورس بازی خارج شود و مسکن به صورت انبوه ساخته شود. 

وی در ادامه به تامین مسکن طلاب به عنوان اقدامی که باعث تقویت بنیه اسلام می شود اشاره و تصریح کرد: فقیه شدن ملزم به این است که نیازها برطرف شود و تا احتیاجات فکر برطرف نشود طلبه نمی تواند بر درس تمرکز داشته باشد و وجود مشکلات باعث می شود طلبه همه وقت خود را متمرکز فراگیری فقه و اصول نکند. 

به گزارش مهر، گزيده سخنان وی از اين قرار است: 

*​ نیازهای دنیای اسلام چه در داخل و چه در خارج از کشور اقتضا می کند که طلاب، این سربازان امام زمان(عج) در همه زمینه ها مجهز باشند. 

* امروز نیازها، افکار مختلف و همچنین شبهات فراوانی که با پول سعودی ها باعث می شود وهابیت رواج پیدا کند، وجود دارد که طلاب باید در برابر آنها جوابگو باشند؛ امروز پمپاژ وسیع پول می شود که فکری را در مردم ترویج دهند و این ماموریت مروجان فرهنگ اهل بیت(ع) را بیشتر می کند. 

* باید در همه استان این پراکندگی طلاب، وجود داشته باشد تا همه مردم از حضور آنها استفاده کنند. این اقدام چند مزیت دارد؛ این کار باعث می شود که همه در سطحی هماهنگی رشد پیدا کنند، عالمان دین بیشتر و راحت​تر در دسترس مردم باشند و هم این که طلاب با توده و عموم مردم در تماس بوده و از مشکلات آنها بیشتر اطلاع پیدا کنند. اگر تا کنون به دلیل نیاز طلاب و یا نبود امکانات این مورد لحاظ نشده است، اما از این به بعد شهرداری و استانداری کمک کنند تا این امر محقق شود و ما نیز در این خصوص با شهرداری و استانداری قم و وزیر مسکن صحبت خواهیم کرد. 

* خوب است که طلاب استقلال مالی دارند و همین استقلال مالی نیز باعث می شود که حوزه فکری باز داشته باشد و لازم است تا استقلال طلاب حفظ شود اما دیگران هم باید به وظیفه خود عمل کنند و برای حل نیازهایی مثل مسکن طلاب کار کنند. 

* امروز ظرفیت فکری کشور ما به دلیل فراز و فرودهای زیادی که پشت سر گذاشته، نسبت به گذشته تفاوت زیادی کرده و این یک سرمایه است و در این میان هدایت علما و روحانیت و در راس آنها پیشگامی رهبر معظم انقلاب، نقش زیادی داشته است، اما لازم است برای این که مشکلات بهتر پشت سرگذاشته شود نیازها و مشکلات مردم و به ویژه قشر طلبه برطرف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین