کد خبر: ۱۴۵۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲

۳۳ سال تواضع حداد عادل در افشای زندان رفتنش یا...؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که برخی منتقدان دکتر غلامعلی حداد عادل همواره فقدان سابقه مبارزاتی را به عنوان نقطه ضعف حداد عادل بیان و حتی بعضا با اشاره به ارتباط او با دکتر سید حسین نصر، موارد دیگری را درباره سوابق قبل از انقلاب حداد عادل مطرح می کردند، روایت حداد عادل از سوابق مبارزاتی خود در پارک ملت سه شنبه شب، بسیاری را شگفت زده کرد.

در میانه این برنامه، شهیدی فر به صورت غیرمنتظره از این نماینده مجلس پرسید: شما چند بار دستگیر شدید؟ حداد ابتدا در پاسخ گفت: من بیشتر به ساواک احضار می شدم و بعد از چند لحظه گفت: من چند بار دستگیر شدم، از جمله سال ۵۰ دستگیر شدم و ۶۶ روز در زندان قزل قلعه بودم. یک بار هم وسط درس الکتریسیته آمدند و مرا بردند و شب رفتیم اوین خوابیدیم.

در مقطعی وی با بیان این که معلم دانشگاه بوده، اظهار کرد که ۳، ۴ بار از داشگاه اخراج شده است. این سخن وی با ابراز شگفتی شهیدی فر مواجه شد که با نگاهی معنادار پرسید: یعنی مدام اخراج می شدید و مجددا بر می گشتید داخل؟

مجری پارک ملت سوال دیگری هم از حداد کرد که آیا اسناد فعالیتهای شما در ساواک موجود است؟ حداد عادل گفت: یکی از مردم شیراز اسناد فعالیتهای مبارزاتی من در ساواک را به من داد که من از آن یک کپی گرفتم و به او برگرداندم.

وی بعد از تعریف این موارد گفت: البته ما به اندازه پیشکسوتهای مبارزه زندان نرفته ایم و فقط نمکی در آش ما ریخته اند. ما هم حد خودمان را می دانستیم و الان هم می دانیم.

به گزارش انتخاب؛ حداد همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت که از ۴ سالگی به مدرسه رفته و روزنامه می خوانده است و از ۷ سالگی هم با دوستانش بحث سیاسی کرده و در ۱۳ سالگی نیز، یک بار نطق سیاسی کرده است.

طرح این سخنان که پیش از این کمتر بیان شده بود، در این مقطع، این سوال را به وجود آورده که آیا حداد عادل در این ۳۳ سال این میزان تواضع و اخلاص از خود نشان داده که از این موارد چیزی بروز نداده یا موضوع، چیز دیگری است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین