کد خبر: ۱۴۵۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۰

۹ مظنون تروریستی در انگلیس به حبس‌ محكوم شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک دادگاه شهر لندن روز پنجشنبه یك گروه 9 نفره را كه به تلاش برای انفجار بازار بورس لندن و چند محل دیگر در پایتخت انگلیس متهم شده بودند به حبس های طویل المدت محكوم كرد. 

قاضی دادگاه 'وولویچ' لندن سه نفر از این مظنونان را فعلا به حداقل هشت سال زندان محكوم كرد كه این مدت قابل تمدید خواهد بود تا این افراد در صورتی كه همچنان تهدیدی برای امنیت این كشور باشند، نتوانند حتی پس از هشت سال از زندان آزاد شوند.

شش نفر دیگر نیز هر یك به 10 سال و چهار ماه تا 16 سال و 10 ماه زندان قطعی محكوم شدند.

محاكمه این افراد كه همگی در دسامبر سال 2010 میلادی در شهرهای لندن، كاردیف و استوك دستگیر شدند، هفته گذشته پایان یافت و منابع رسمی انگلیس بلافاصله گزارش دادند كه این مظنونان به تلاش برای انفجار بازار بورس لندن و چند محل دیگر در پایتخت انگلیس اعتراف كرده اند.

بر اساس این گزارش، همه این مظنونان ملیت انگلیسی دارند و بر اساس محتویات پرونده تحت تاثیر آموزه های القاعده بویژه 'انور الاكی' كه سال گذشته میلادی در یمن كشته شد، قرارگرفته بودند.

تلویزیون اسكای نیوز گزارش داد: این گروه علاوه بر طرح بمب گذاری در بازار بورس لندن، نقشه كشیده بودند كه پنج بمب را از طریق پست به اهداف مدنظر ارسال كنند. آنان همچنین درباره یك حمله به شیوه 'حملات بمبئی' – كه حدود سه سال پیش در هند روی داد- گفت و گو كرده بودند.

تلویزیون انگلیسی گفت: در دست نوشته ای كه از منزل یكی از مظنونان به دست آمده، اسامی و آدرس برخی از افراد و اماكن كه اهداف احتمالی بوده اند، به چشم می خورد. این اسامی و آدرس ها شامل بوریس جانسون شهردار لندن، دو خاخام یهودی، بازار بورس لندن، سفارت آمریكا، برج بیگ بن و چرخ و فلك بزرگ لندن موسوم به 'لندن آی' می باشد.

اسكای نیوز افزود: این مظنونان عضو القاعده نبوده اند ولی تحت تاثیر آموزه های 'انور الاكی' روحانی آمریكایی الاصل مقیم یمن كه سال گذشته كشته شد، قرار گرفته بودند.

نماینده دادستان نیز گفت: این افراد راهبردهای منتشره از سوی شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان را اجرا می كردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های انگلیس عصر پنجشنبه پس از صدور رای دادگاه گزارش دادند كه این مظنونان با جمع آوری پول قصد داشتند به یك اردوگاه تروریستی در پاكستان نیز كمك مالی كنند و جوانان انگلیسی را به پیوستن به این اردوگاه ترغیب نمایند.

همزمان با تشكیل آخرین جلسه دادگاه برای صدور رای نهایی، تعدادی از دوستان و بستگان این افراد با در دست داشتن پلاكاردهای اعتراضی در مقابل دادگاه حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین