آفتابنیوز : آفتاب: اگر مشترك تلفن همراه اعتباري در وارد كردن پين شارژ، پنج بار اشتباه كند، خط وي وارد ليست سياه (black list) ميشود.
تلفنهاي همراه اعتباري با نخستين تماس يا ارسال پيامك فعال شده و تا زماني كه اين اقدام توسط مشترك صورت نپذيرفته و مهلت اعتبار زماني آن پايان نرسيده باشد، به عنوان تلفن همراه صفر شناخته ميشود.
تلفنهاي همراه اعتبار با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زماني اعتبار، وارد وضعيت معلق (suspend) خواهند شد و درصورت اتمام مهلت زماني و تمديد نشدن اعتبار توسط مشترك (حداكثر طي دو ماه) تلفنهاي اعتباري غيرفعال (disable) خواهند شد.
*سلب امتياز (pool) در صورت اتمام مهلت زماني مرحله غيرفعال و تمديد نكردن اعتبار توسط مشترك (حداكثر طي 12 ماه) تلفنهاي همراه اعتباري سلب امتياز خواهند شد.
*انتقال اعتبار (ويژه مشتركين اعتباري) مشتركين تلفن همراه اعتباري ميتوانند با استفاده از اين سرويس مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شمارهي ديگري انتقال دهند، براي اين منظور ميتوان از دو روش كدهاي ميانبر و تلفن گوياي 444 استفاده كرد كه پس از انجام موفقيتآميز انتقال، براي مشترك انتقالدهنده (A) و دريافتكننده اعتبار (B) پيامي مبني بر موفقيتآميز بودن انتقال، مبلغ انتقال يافته و اعتبار جديد ارسال ميشود.
*نكات قابل توجه: در صورتي كه مشترك انتقالدهنده (A) در وضعيت خط صفر (idle)، قطع، معلق (suspend)، غيرفعال (disable)، ليست سياه (Black List) و يا سلب امتياز (pool) باشد، امكان انتقال اعتبار وجود ندارد.
اما در صورتي كه مبلغ مورد درخواست جهت انتقال با شرايط تعيينشده مطابقت نداشته باشد، انتقال انجام نميشود.
پس از ارسال درخواست مشترك انتقالدهندهي (A) به شبكه، پيامي به وي ارسال ميشود تا در صورت تاييد آن توسط مشترك انجام شود.
در صورتي كه در دريافتكنندهي اعتبار (B) به علت اتمام مبلغ در وضعيت يك طرفه باشد، مبلغ مورد نظر به اعتبار وي اضافه شده و زمان متناسب با مبلغ انتقاليافته نيز به زمان اعتبار قبلي مشترك (B) اضافه و وضعيت مشترك فعال ميشود؛ در صورتي كه دريافتكنندهي اعتبار (B) به علت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعيت غيرفعال باشد، مبلغ مورد نظر به مشترك (B) منتقل شده و زمان اعتبار انتقاليافته نيز از همان روز انجام انتقال براي وي محاسبه ميشود.
همچنين در صورتيكه مشترك دريافتكنندهي اعتبار (B) در وضعيت خط صفر يا سلب امتياز باشد، امكان دريافت اعتبار وجود دارد؛ در صورتي كه سيمكارت مشترك دريافتكنندهي اعتبار (B) قطع باشد، انتقال انجام ميگيرد، اما مشترك (B) امكان دريافت پيام را ندارد.
اما در صورتي كه مشترك دريافتكنندهي اعتبار (B) خاموش باشد، انتقال انجام ميگيرد و پس از روشن كردن تلفن همراه در صورتي كه پيام ارسالي در شبكه موجود باشد، پيام به وي تحويل ميشود؛ هر يك از مشتركين تلفن همراه ميتوانند در طول يك روز حداكثر پنج بار اعتبار خود را انتقال دهند.