کد خبر: ۱۴۵۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷

سوال از رییس جمهور چگونه باشد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هر چند متاسفانه بداخلاقی‌هایی که در چند سال اخیر در میان برخی سیاسیون رواج یافته است، سبب شده در برخی موارد این عناصر کلیدی مخدوش شود، لیکن اکنون با گذر از فضای ملتهب سیاسی چند سال اخیر و در آستانه شکل گیری مجلس نهم، ضرورت بازنگری مسئولان و ناظران آن‌ها در اعمال و رفتار سیاسیشان به شدت احساس می‌شود. 

با اعلام وصول طرح سوال از رییس جمهور در هفته گذشته از سوی هیات رییسه مجلس، احمدی‌نژاد باید نیمه دوم اسفند ماه به مجلس برود و به سوالات نمایندگان مردم پاسخ بگوید. در حقیقت سوال نمایندگان از دولت و رییس آن جزء حقوق قانونی مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان می‌توانند در چارچوب قانون و اختیاراتشان از وزرا و رییس جمهور سوال بپرسند و طلب پاسخ کنند.

پرسش و پاسخ باید به چه شکلی باشد؟

نظام جمهوری اسلامی نظامی است که بر پایه اخلاق و معنویت شکل و نضج پذیرفته است و کارگزارانش در هر مقام و پستی لازم است که متصنف به این دو عنصر کلیدی و اساسی باشند. هر فرد که در این نظام صاحب مسئولیت می‌شود، می‌باید مانیفست مدیریتی‌اش بر مبنای اخلاق و معنویت باشد و ناظران بر او نیز باید که با نظرداشت این دو عنصر از فرد مسئول سوال بپرسند و پاسخ بخواهند.

هر چند متاسفانه بداخلاقی‌هایی که در چند سال اخیر در میان برخی سیاسیون رواج یافته است، سبب شده در برخی موارد این عناصر کلیدی مخدوش شود، لیکن اکنون با گذر از فضای ملتهب سیاسی چند سال اخیر و در آستانه شکل گیری مجلس نهم، ضرورت بازنگری مسئولان و ناظران آن‌ها در اعمال و رفتار سیاسیشان به شدت احساس می‌شود.

دولت پاسخگو در پرتو اخلاق و معنویت در کنار مجلس تیزبین اخلاق مدار می‌تواند فضای سیاسی و اجتماعی کشور را تلطیف کرده و وحدت حداکثری نیروهای انقلابی و دلسوز را به ارمغان بیاورد.

در روز سوال از رییس جمهور اگر خدای نکرده شأن رییس جمهور از سوی نمایندگان مجلس مورد توجه قرار نگیرد و یا اینکه رییس جمهور شأن مجلس و نمایندگان را پاس ندارد، بزرگ‌ترین ظلم ممکن به نظام جمهوری اسلامی وارد شده و عواقب ناگواری خواهد داشت. از این رو شایسته است که هر دو سمت ماجرا با اولویت دادن به اخلاق اسلامی و فارغ از دلخوری‌های سیاسی به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش فردا،برخی فتنه انگیزی ها که خط آن به جریان منحرف در دولت می رسد و تیتر یک چند روز پیش بولتن این جریان موید آن است،در تلاش برای آن هستند که از جلسه روز سوال رییس جمهور پلی برای تخریب و ایجاد فضای متشنج سیاسی بسازند. این امر در انتخابات گذشته ریاست جمهوری نیز با نسخه پیچی این جریان به منصه ظهور رسید و دستاویز بسیاری از فتنه انگیزی ها شد و بهانه ای بود برای حرکت در خارج از مدار قانون.
 
بنابراین به نظر می رسد باید از تجارب گذشته درس گرفت و اجازه نداد برخی عناصر مسئله دار با مشوش کردن فضا مطامع خود را پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین