کد خبر: ۱۴۵۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸

زندانیان وام ۱۵ میلیونی می گیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  با اجرای برنامه‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش در استان در درون زندان‌ها شرایط مناسبی برای گرایش زندانیان به حرفه‌آموزی مهیا شده است. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: زندانیانی که در درون زندان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کسب می‌کنند، پس از آزادی و بازگشت به جامعه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ایرج حسن‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه محصولات و تولیدات صنایع دستی زندانیان استان کردستان اظهار داشت: با توجه به راهبردهای دولت در زمینه کاهش مشکلات زندانیان پس از آزادی، با هماهنگی برخی از دستگاه‌های متولی این افراد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گفته وی، با اجرای برنامه‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش در استان در درون زندان‌ها شرایط مناسبی برای گرایش زندانیان به حرفه‌آموزی مهیا شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: در حال حاضر زندانیانی که تمایل به اشتغال و کار دارند توسط مربیان مربوطه آموزش دیده و در مرحله نخست با تولید محصولات صنایع دستی عملا وارد عرصه کار و تولید می‌شوند.

حسن‌زاده تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت افزایش تولید توسط این زندانیان مسئولان زندانی‌های استان به منظور حمایت و تشویق آنها به ادامه تولید اقدام به خرید، عرضه و فروش این تولیدات می‌کنند.

به گزارش فارس،وی در پایان خاطرنشان کرد: با تصمیمات هیئت دولت به هر زندانی که موفق به طی دوره‌های مهارتی شود وام و تسهیلات اعتباری کم‌بهره تا سقف 150 میلیون ریال اعطا می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین