کد خبر: ۱۴۵۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹

"تمایلی برای بازگشت به فوتبال ناپاک ایران ندارم"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود شجاعی هافبک ایرانی اوساسونا که در یک سال اخیر با بدشانسی‌های زیادی مواجه شده، مراحل درمان مصدومیتش را در اسپانیا پشت سر می‌گذارد.

او در اين مدت حتي به تعداد انگشتان يك دست هم مصاحبه نكرده و زياد هم تمايلي براي حرف زدن ندارد. خيلي‌ها در انتظار بازگشت اين فوتباليست تكنيكي به ميادين فوتبال هستند و حرف‌هاي شجاعي هم نشان مي‌دهد كه او در انتظار بازگشت به ميادين است. شجاعي در مورد وضعيت خودش و مسائل مختلف ديگر به سوالات پاسخ مي‌دهد.

*در حال حاضر وضعيت و مراحل درماني شما به چه شكلي پيش مي‌رود؟
من الان در دوراني از مصدوميتم هستم كه دكتر اجازه داده 40كيلوگرم از وزنم را روي پايي كه جراحي كردم بگذارم. هر دو، سه هفته يكبار با تشخيص پزشك اين وزن را افزايش مي‌دهم تا زماني كه بتوانم همه وزن بدنم را روي پاهايم بگذارم. آن زمان ديگر مي‌توانم عصا را كنار بگذارم.

*مي‌گويند تا آخر بازي‌هاي اين فصل لاليگا نمي‌توانيد اوساسونا را همراهي كنيد. درست است؟
بله، تقريبا درست است. البته اگر همه چيز خوب پيش برود و خوش‌بينانه فكر كنيم ممكن است به دو ماه آخر اين فصل هم برسم.
*شما طبق گفته پزشكان از چه زماني مي‌توانيد بدون مشكل خاصي فوتبال بازي كنيد؟
در اين مورد به طور دقيق چيزي به من نگفتند ولي فكر مي‌كنم ارديبهشت يا خردادماه بتوانم بازي كنم.
*آيا اين مصدوميت‌ها روحيه شما را ضعيف نكرده و ناراحت نيستيد؟
مطمئنا هميشه دوران مصدوميت براي يك ورزشكار سخت است ولي ناراحتي نم در همان روزهاي ابتدايي مصدوميتم بود. الان سعي مي‌كنم از زندگي لذت ببرم و اينطور فكر مي‌كنم كه مصدوميت هم جزئي از زندگي من بوده است و اين دوران سپري مي‌شود. همه تلاش و تمركزم را گذاشته‌ام تا زودتر به شرايط تمرين و بازي برسم و قدر روزهاي سلامتي‌ام را بيشتر از قبل بدانم.
*چند فصل ديگر با اوساسونا قرارداد داريد؟
يك فصل ديگر قرارداد دارم.
*آيا در سال آينده امكان بازگشت شما به فوتبال ايران وجود دارد؟
خير. تحت هيچ شرايطي براي بازگشت به ليگ ايران تمايلي ندارم.
*آيا از اعضاي كادرفني تيم ملي تا حالا كسي با شما تماس گرفته تا وضعيت‌تان را پيگيري كند؟
خير، تماسي با من گرفته نشده است. البته من قبلا هم گفتم كه از هيچ كس توقعي ندارم و مطمئنا اعضاي كادرفني تيم ملي درگير مسائل تيم ملي هستند.
*آيا منتظر نيستيد تا هر چه زودتر كاركردن با كارلوس كيروش را تجربه كنيد؟
مسلما دوست دارم كه اين اتفاق بيفتد. با چيزهايي كه از كي‌روش و نحوه تمرينات ايشان شنيده‌ام دوست دارم با اين مربي كار كنم.
*دوري از تيم ملي برايتان سخت نيست؟
براي من در درجه اول دوري از فوتبال سخت است چون هميشه از بازي كردن و تمرين كردن لذت مي‌برم و فوتبال بازي كردن مثل همه بچه‌هاي جنوب در خون من است. با توجه به مصدوميت عجيبي كه برايم پيش آمد، در اين مدت طولاني فهميدم كه مي‌توانم بيشتر از آن چيزي كه فكرش را مي‌كنم از فوتبال بازي كردن لذت ببرم. براي من بازي كردن با پيراهن تيم ملي افتخار است و دلم براي تيم ملي كشورم خيلي تنگ شده.
*در مورد ليگ ايران صحبت كنيد. به نظر شما چه تيمي امسال قهرمان مي‌شود؟
معمولا سعي مي‌كنم بازي‌هايي كه به طور مستقيم پخش مي‌شود را نگاه كنم و در مورد اينكه چه تيمي قهرمان مي‌شود نظر خاصي ندارم چون در فوتبال ايران همچنان ناپاكي وجود دارد. مثل اينكه خيلي‌ها دوست ندارند كه فوتبال ايران از اين ناپاكي‌ها خلاص شود. با اين حال فكر مي‌كنم شانس قهرماني مربوط به سه، چهار تيمي است كه در بالاي جدول قرار دارند و البته فاصله امتياز آنها كم است.
*فكر مي‌كني با كروش راحت به جام جهاني صعود خواهيم كرد؟
من معتقدم كه يك نفر قرار نيست همه كار را انجام دهد و به تنهايي بتواند معجزه كند. اين درست كه كروش مربي سرشناسي است ولي همه بايد كمك كنيم تا به بهترين نحو ممكن از تجربيات ايشان استفاده كنيم و به جام جهاني برويم. 


خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین