کد خبر: ۱۴۵۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹

عکس/کم مصر‌ف‌ترین خودروی جهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرکت خودرو سازی" فولکس واگن" آلمان یکی از معروفترین شرکتهای خودرو سازی در جهان است. مدلهای مختلفی از محصولات این شرکت به تولید انبوه رسیده است و در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد. 

در این مطلب قصد داریم تا شما را با نمونه خودرویی از این شرکت آشنا کنیم که به نوعی کم مصرف ترین اتومبیل جهان است.

خودروی فولکس واگن 1 لیتر که به اختصار " VW-1Litre " شناخته می شود خودروی نمونه ای شرکت فولکس است که در هر 100 کیلومتر تنها یک لیتر سوخت دیزل مصرف می کند. این خودرو برای حمل دو نفر سرنشین طراحی شده و دو صندلی پشت سر هم قرار گرفته اند. اما دلیل این که این خودرو توانسته است به این میزان از مصرف کم دست پیدا کند به نوعی به طراحی آیرودینامیکی خاص و استفاده از سازه ای سبک در این خودرو باز می گردد.

در حقیقت با الهام گیری از طراحی هواپیماها این خودرو به گونه ای طراحی شده است که می تواند با ایجاد کم ترین اصطکاک ممکن با هوا به سمت جلو حرکت کند. ابعاد این خودرو نیز به این شرح است:
طول: 3.47 متر طول، 1.25 عرض و 1.10 متر ارتفاع که این خودرو را به خودرویی کوچک و فشرده تبدیل می کند. اما شرکت فولکس واگن بعد از معرفی این خودرو به سال 2002 ، دو مدل ارتقاء یافته را نیز از این خودرو به نمایش گذاشت.

یک مدل در سال 2009 به عنوان مدل " L1 " در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش درآمد . این مدل به علاوه موتور معمولی از یک موتور الکتریکی به توان 20 کیلو وات بهره می برد. شرکت فولکس بیشینه سرعت این خودرو را 158 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 آن را 14.3 ثانیه اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،در سال 2011 میلادی و در جریان نمایشگاه اتومبیل قطر مدل جدید تر این خودرو با نام XL-1 به نمایش درآمد که به نسبت مدل قبلی سبک تر و از یک موتور الکتریکی با توان 20 کیلووات و موتور توربو دیزل با حجم 800 سی سی بهره می برد. سرعت بیشینه این خودرو در حدود 158 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 آن در حدود 11.9 ثانیه است. شرکت فولکس اعلام کرده است که این تولید محدود این خودرو از سال 2013 آغاز می شود. 





{$old_album_145677}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین